Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala novou generaci Octavie pro šetřílky, ujede i 500 km bez benzinu či nafty
27.6.2020 | Petr Miler
Nabízet levnější či ekologičtější alternativy k obvyklým způsobům pohonu aut lze bez i elektřiny. I nová Octavia tedy navzdory dřívějším obavám opět přichází v plynové verzi.
Volkswagen říká, že jde „all-in” do elektromobilů, a to nefandí nejen možnosti přežití benzinových a naftových aut, ale i těm poháněným stlačeným zemním plynem. Už dříve se tedy hovořilo o jejich konci, navzdory současné oddanosti automobilek „elektrické myšlence” se to ale v tuto chvíli neděje. Škoda totiž ukázala novou generaci Octavie G-Tec, která, jak jistě tušíte, používá ke svému pohonu primárně onen stlačený plyn, tedy CNG. Na rozdíl od LPG sice nejde o tak levnou alternativu, pořád je ale možné hovořit o variantě po šetřílky, třebaže ve srovnání s diesely bude muset o přízeň klientů tvrdě bojovat.
Co tedy může nabídnout? V zásadě tu jde opravdu „pouze” o pohon, který sází na známý motor 1,5 TSI v tomto případě naladěný na výkon maximálně 96 kW alias 130 koní. S ním dokáže jezdit se spotřebou 3,4 až 3,6 kg plynu na 100 km nebo 4,6 l benzinu na stejnou vzdálenost. Auto je tedy znovu jakýsi neobvyklý hybrid, to jistě pro případ, že stanice se CNG nebude nikde v dohledu.
Abychom si udělali jasno v tom, co zmíněná spotřeba plynu znamená, dodejme, že auto pracuje s nádrží na 17,33 kg plynu, takže na jedno... doplynování dokáže ujet až 500 km dle normy WLTP. Na benzin pak umí ujet dalších skoro 200 km, což vozu dává teoretický dojezd okolo 700 km. Žádný zázrak, dotankování je ale podobně jako u benzinových a dieselových aut otázkou chvíle.
Dodejme, že vůz mezi pohonem na benzin a plyn přepíná automaticky podle potřeby a startuje na benzin jen ve chvíli, kdy venkovní teplota klesne pod -10°C, v našich podmínkách tedy skoro nikdy. Leda snad až vyřešíme „globální oteplování”, pardon „globální změnu klimatu” všemi těmito alternativními pohony...
To berte jako pokus o humor, z faktů už jen dodejme, že přes přítomnost dalších nádrží v zádi Octavia IV G-Tec dále nabízí až 455 litrů zavazadlového prostoru jako liftback a 495 jako kombi. České ceny zatím neznáme, do prodeje by se ale vůz měl dostat ještě letos na podzim.
I nová Škoda Octavia je nakonec k dispozici v plynové verzi G-Tec. Zda uvidíme v budoucnu v nabídce i nějakou další, ukáže teprve čas. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva