Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda promrhala nabízenou příležitost, projev její přelomové novinky nemá čím zaujmout
3.12.2020 | Petr Prokopec
Automobilky mají v současném světě stále méně šancí odlišit své vozy od ostatních čímkoli jiným než vzhledem, jednu z mála nových Škoda promarnila.
Po více než staletí byl projev automobilů jasně slyšitelný i na dálku. Třebaže lidi tento hluk vesměs obtěžoval, jeho pozitivní význam nešlo zpochybnit. Přispíval k bezpečnosti, neboť zejména pěší varoval před blížícím se autem, ať už silnici přecházeli, nebo šli po její krajnici. Nicméně politici touží poslat spalovací jednotky do důchodu a na jejich místo dosadit elektromotory, jejichž projev je, obzvláště v nízkých rychlostech, velmi tichý. Pro pěší se tak stávají potenciálně nebezpečným, kvůli čemuž Evropská unie u každého povinně vyžaduje systém AVAS.
Za danou zkratkou se skrývá akustický varovný systém vydávající při rychlostech do 25 km/h varovný zvuk. Chodci jsou tak upozorněni obdobným způsobem jako u spalovacích aut. Tato povinnost se navíc pro automobilky stala i jistým požehnáním, neboť své produkty mohou od konkurenčních daleko lépe odlišit, a to právě i za pomoci zvuku. Pro něj jsou stanoveny určité požadavky ohledně frekvenčního složení a jeho změny v závislosti na rychlosti. Toho se ale dá dosáhnout mnoha způsoby, tak mají výrobci volnou cestu ke kreativitě.
Tato šance se nabídla i Škodě, která v letošním roce představila svůj první elektromobil postavený na platformě MEB. Mladoboleslavská automobilka se proto spojila s hudebními skladateli, kteří měli navrhnout tóny podtrhující jedinečnost modelu Enyaq iV. Důležité přitom bylo, aby se reprodukovaný zvuk lišil nejen od spalovacích agregátů, ale rovněž od plug-in hybridního ústrojí používaného v Superbu iV, jenž taktéž musí být při jízdě na elektřinu slyšitelný.
Vznikl tak zvuk, o němž automobilka v tiskové zprávě uvádí, že tóny jsou více elektronické až futuristické. Jenže nám přijde, že se příliš neliší od zvuku, který elektromobily vydávají zcela přirozeně. Škoda tak promrhala příležitost, neboť místo aby přinesla něco opravdu vzrušujícího nebo alespoň nového a specifického, přichází nuda. Uvidíme, jak se s tímtéž popasuje konkurence, některá na tom není podstatně jinak.















Škoda Enyaq dostala do vínku umělý zvuk, kterým mohla zaujmout, ale nezaujala, třebaže účel splní. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před hodinouProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 3 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 4 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.03. 10:32 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB