Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Scala prošla crash testem, byla přímo srovnána s Teslou i Mercedesy
3.7.2019 | Petr Prokopec
Do zajímavé společnosti se dostala při posledním kole crash testů novinka z Mladé Boleslavi. A z neplánovaného srovnání vyšla s ještě zajímavějším výsledkem, tradiční hvězdy pokořila.
Nová Škoda Scala se nedostala jen do rukou prvních zákazníků, ale také testovacím komisařům organizace Euro NCAP. Na světě jsou tedy výsledky spojené s nárazovými zkouškami, v nichž český hatchback exceloval. Z Bruselu si tak odváží pět hvězd, čímž mladoboleslavská automobilka jen potvrdila úspěchy z posledních let. Naposledy totiž nižší - a sice jen čtyřhvězdičkové - hodnocení získala Fabia v roce 2007. Již dvanáct let tedy modely Škody v rámci bezpečnosti patří na úplný vrchol.
Scala samozřejmě do posledního kola crash testů nezamířila sama, společnost jí dělaly třeba DS3 Crossback či Kia Ceed. Oba vozy však se standardní výbavou dosáhly jen na čtyři hvězdy, na rozdíl třeba od Takové Tesly Model 3. Ta díky svým asistenčním systémům Brusel doslova okouzlila, jak je patrné z 94procentního hodnocení, jenž je spojeno s elektronickými berličkami. Euro NCAP přitom dodává, že je to vůbec nejlepší verdikt od chvíle, kdy došlo na novou úpravu pravidel.
Jakkoliv je ale Tesla chválena a Elon Musk považuje Model 3 pomalu za nejbezpečnější auto historie, v rámci procent dosažených v jednotlivých kategoriích to již tak horké není. Kalifornský elektromobil totiž ve všech ohledech kromě jediného - oněch elektronických berliček - prohrává právě s českým hatchbackem. Sice vždy jen o jednotky procent, nicméně ta lze u vozů, které rozhodně nespadají do stejné cenové kategorie, považovat pomalu za světelné roky.
Scala si odváží 97 procent za ochranu dospělých, kdy o trochu vyšší riziko je spojené hlavně s čelním nárazem, a to bez ohledu na skutečnost, zda ke kontaktu se zdí dochází celou přídí či pouze její části. Vše ale zůstává plně v bruselských normách - ba co více, lepšího výsledku v rámci tohoto kola nikdo nedosáhl. A to se jej neúčastnil pouze Model 3, ale také Mercedes-Benz třídy B či GLE. Zajímavé pak je, že z této dvojice více zabodovalo Béčko.
V rámci ochrany dětí již Škoda lídrem pelotonu není, nicméně dosažených 87 procent rozhodně není špatný výsledek. Komisaři přitom dodávají, že vyšší než nízké riziko je spojeno pouze s krčními partiemi desetiletých ratolestí. A v případě ochrany chodců se největší nebezpečí pro pěší skrývá pouze v příliš tuhých čelních sloupcích. Ty ale jako posádka oceníte, pročež není překvapivé, že zisk 81 procent opět staví Škodu na čelo tohoto kola.
Probrat nám už zbývá pouze ony elektronické berličky, tedy kategorii, ve které Scala získala 76 procent. Na ohrožení Tesly to nestačí, stejně jako Škoda zůstává i za Mercedesem GLE. Jak ale již bylo zmíněno, tyto vozy se pohybují ve zcela jiné cenové kategorii. Pro Scalu je přímým soupeřem třeba Kia Ceed, ta však byla hodnocena hůře i v případě, že již měla na palubě příplatkový bezpečnostní paket, a to ve všech kategoriích.
Suma sumárum tedy máme potvrzeno, že mladoboleslavská novinka je jedním z nejbezpečnějších aut ve své třídě, a to bez ohledu na cenu. S ohledem na ní pak vychází ze srovnání s ostatními auty ještě lépe. Je tedy opravdu na škodu (s malým „š“), že o její pohon se starají ne zrovna ohromující pohonné jednotky. Ostatně i do testu vůz nastoupil s litrovým tříválcem. Na druhou stranu, v nabídce ještě pořád je slušný čtyřválec 1,5 TSI, který se na německé dálnici ukázal ve velmi dobrém světle.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP




Tabulka s klíčovými výsledky Škody Scala
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Scala na stránkách Euro NCAP.
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 6 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Brno - po 5 letech 11:15
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
Nejnovější články
Riskantní sázky dohnaly i Volvo. Odepsalo 25 miliard Kč, zisky klesly o 64 procent, některé modely nic nevydělají za celou životnost
před 2 hodinamiRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 3 hodinamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 5 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 6 hodinamiLamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.17. 14:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.17. 08:43 - Stepan
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch