Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala Kodiaq na prvních obrázcích. Najdete 5 rozdílů oproti konceptu Vision S?
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda naznačuje, že sériová verze se od konceptu zvenčí vizuálně opravdu příliš nevzdálí. Uvnitř máme čekat funkční a nadčasovou atmosféru.
Dle čínského kalendáře je sice letošek rokem opice, nás ovšem čeká spíše rok medvěda. Samozřejmě toho mladoboleslavského, který bude pod názvem Kodiaq naživo debutovat na podzimním autosalonu v Paříži. Jeho předzvěst ve formě konceptu Vision S jsme si ovšem mohli prohlédnout již na březnové ženevské motor show, přičemž Škoda nás krátce poté pozvala dokonce k usednutí za volant a diskuzi s konstruktéry. Pokud k tomu navíc přičteme prezentaci různě maskovaných prototypů, pak o novince české značky již víme opravdu hodně.
Marketingové oddělení Škody se ovšem rozhodlo, že Kodiaq si zaslouží vyčerpávající prezentaci jako kdysi, pročež tu nově máme další pokračování postupného odhalování, tentokrát formou oficiálních ilustrací. S nimi si přitom můžeme zahrát známou hru na hledání pěti rozdílů, neboť v bledě modrém (a to doslova) tu máme odhalení prakticky stejných tvarů, jakými se honosil koncept. Škoda je popisuje jako ostře řezané, přičemž linie mají být trojrozměrné, aby novému SUV dodaly nezaměnitelný tvar.
Tak jako Vision S dostane i Kodiaq do vínku širokou čelní masku, kterou obklopí ploché kuželovité světlomety inspirované českým křišťálem. Zadním partiím pak rovněž dominují lampy, tentokrát formované do tvaru písmene „C“ - to je asi nejviditelnější rozdíl oproti Vision S, i když také přehlédnutelný. V rámci boků pak můžeme zmínit dlouhý rozvor a krátké převisy, jenž mají ihned navnadit pocit prostorné kabiny. Ta může na přání hostit až tři řady se sedmi sedadly, základ ovšem bude pětimístný.
Právě interiér bude místem, kde se sériové provedení od futuristicky stylizovaného konceptu vzdálí nejvíce, nic konkrétního k nahlédnutí ale nedorazilo. Víme tedy jen, že Kodiaq by uvnitř měl nabízet nadčasovou a funkční atmosféru. Všemu mají vévodit vertikální prvky jako čtyři velké výdechy vzduchu, rozměrný středový displej pak dělí kabinu na zónu pro řidiče a spolujezdce. I zde přitom pokračuje odkaz na český křišťál.
Šéfdesignér značky Jozef Kabaň k tomu dodává, že „Kodiaq je prvním modelem s novým designovým jazykem. Ten je velice výrazný, emocionální a nadčasový“. Mimo to má být také extrémně flexibilní, což odkazuje na velký vnitřní prostor při vnějších kompaktních rozměrech a vysoké průchodnosti terénem. Tento soulad funkčnosti a estetiky by pak měl ze Škody Kodiaq dělat něco zvláštního.
Jaká bude realita, to očividně hned tak nezjistíme. Premiéra by měla proběhnout až na počátku září, do té doby nás tedy čeká zřejmě vyčerpávající mediální masáž. Na jejím konci přitom bude stát 4,7metrové SUV, které nabídne pohon předních kol v základu a systém 4x4 za příplatek. Kromě toho budou mít zákazníci k dispozici selekci manuálních a automatických převodovek.
V rámci motorového prostoru se objeví pouze čtyřválce, které vyvrcholí dvoulitrovým objemem. Po stránce výkonů bude pokryta škála od 110 do 220 koní, kromě benzinových a dieselových jednotek navíc můžeme do budoucna očekávat také příjezd plug-in hybridu. Ceny odstartují nad 600 tisíci korun, přičemž prodej by se měl rozjet na počátku příštího roku.




Nové oficiální ilustrace odhalují sériový Kodiaq. Pokud se vám na první pohled zdá, že se od Vision S prakticky neliší, není to mylný dojem
Ilustrace Kodiqau prolnuté do záběrů Vision S tento dojem nezmění, pár odlišností ale přece jen odhalí
Produkční realita bude zřejmě přesto o něco méně ambiciózní, naznačují špionážní fotky maskovaných prototypů
Kdybyste si lépe chtěli prohlédnout koncept Vision S... Kodiaq se od něj zjevně vážně příliš lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před hodinouZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 5 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 15:07 - Vrooom
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.19. 09:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch