Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala Kodiaq na prvních obrázcích. Najdete 5 rozdílů oproti konceptu Vision S?
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda naznačuje, že sériová verze se od konceptu zvenčí vizuálně opravdu příliš nevzdálí. Uvnitř máme čekat funkční a nadčasovou atmosféru.
Dle čínského kalendáře je sice letošek rokem opice, nás ovšem čeká spíše rok medvěda. Samozřejmě toho mladoboleslavského, který bude pod názvem Kodiaq naživo debutovat na podzimním autosalonu v Paříži. Jeho předzvěst ve formě konceptu Vision S jsme si ovšem mohli prohlédnout již na březnové ženevské motor show, přičemž Škoda nás krátce poté pozvala dokonce k usednutí za volant a diskuzi s konstruktéry. Pokud k tomu navíc přičteme prezentaci různě maskovaných prototypů, pak o novince české značky již víme opravdu hodně.
Marketingové oddělení Škody se ovšem rozhodlo, že Kodiaq si zaslouží vyčerpávající prezentaci jako kdysi, pročež tu nově máme další pokračování postupného odhalování, tentokrát formou oficiálních ilustrací. S nimi si přitom můžeme zahrát známou hru na hledání pěti rozdílů, neboť v bledě modrém (a to doslova) tu máme odhalení prakticky stejných tvarů, jakými se honosil koncept. Škoda je popisuje jako ostře řezané, přičemž linie mají být trojrozměrné, aby novému SUV dodaly nezaměnitelný tvar.
Tak jako Vision S dostane i Kodiaq do vínku širokou čelní masku, kterou obklopí ploché kuželovité světlomety inspirované českým křišťálem. Zadním partiím pak rovněž dominují lampy, tentokrát formované do tvaru písmene „C“ - to je asi nejviditelnější rozdíl oproti Vision S, i když také přehlédnutelný. V rámci boků pak můžeme zmínit dlouhý rozvor a krátké převisy, jenž mají ihned navnadit pocit prostorné kabiny. Ta může na přání hostit až tři řady se sedmi sedadly, základ ovšem bude pětimístný.
Právě interiér bude místem, kde se sériové provedení od futuristicky stylizovaného konceptu vzdálí nejvíce, nic konkrétního k nahlédnutí ale nedorazilo. Víme tedy jen, že Kodiaq by uvnitř měl nabízet nadčasovou a funkční atmosféru. Všemu mají vévodit vertikální prvky jako čtyři velké výdechy vzduchu, rozměrný středový displej pak dělí kabinu na zónu pro řidiče a spolujezdce. I zde přitom pokračuje odkaz na český křišťál.
Šéfdesignér značky Jozef Kabaň k tomu dodává, že „Kodiaq je prvním modelem s novým designovým jazykem. Ten je velice výrazný, emocionální a nadčasový“. Mimo to má být také extrémně flexibilní, což odkazuje na velký vnitřní prostor při vnějších kompaktních rozměrech a vysoké průchodnosti terénem. Tento soulad funkčnosti a estetiky by pak měl ze Škody Kodiaq dělat něco zvláštního.
Jaká bude realita, to očividně hned tak nezjistíme. Premiéra by měla proběhnout až na počátku září, do té doby nás tedy čeká zřejmě vyčerpávající mediální masáž. Na jejím konci přitom bude stát 4,7metrové SUV, které nabídne pohon předních kol v základu a systém 4x4 za příplatek. Kromě toho budou mít zákazníci k dispozici selekci manuálních a automatických převodovek.
V rámci motorového prostoru se objeví pouze čtyřválce, které vyvrcholí dvoulitrovým objemem. Po stránce výkonů bude pokryta škála od 110 do 220 koní, kromě benzinových a dieselových jednotek navíc můžeme do budoucna očekávat také příjezd plug-in hybridu. Ceny odstartují nad 600 tisíci korun, přičemž prodej by se měl rozjet na počátku příštího roku.




Nové oficiální ilustrace odhalují sériový Kodiaq. Pokud se vám na první pohled zdá, že se od Vision S prakticky neliší, není to mylný dojem
Ilustrace Kodiqau prolnuté do záběrů Vision S tento dojem nezmění, pár odlišností ale přece jen odhalí
Produkční realita bude zřejmě přesto o něco méně ambiciózní, naznačují špionážní fotky maskovaných prototypů
Kdybyste si lépe chtěli prohlédnout koncept Vision S... Kodiaq se od něj zjevně vážně příliš lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
8.7.2025Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
8.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
8.7.2025
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry