Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
30.10.2024 | Petr Prokopec
Zdá se, že jsme se dostali do fáze, kdy novým autům říkáme „nová” jen proto, že jsme o nich včera ještě nevěděli. Kodiaq RS ale reálně s ničím podstatně novým nepřichází ani ve srovnání s předchozí generací, ani ve srovnání s níže položenými modely.
Druhá generace Škody Kodiaq byla odhalena před víc než rokem a už tehdy způsobila rozruch. Ne však tím, co nabídla, jako spíš tím, co nenabídla. Bylo to zklamání, v podstatě stejné auto jako dřív, jehož přepracovaný vzhled působil spíš jako čínská kopie originálu. Auto jsme od té viděli naživo i osobně zkusili mnohokrát a jiný dojem na nás nikdy neudělalo. Neříkáme, že je špatné, to není, ale je skutečně nové? Leda v detailech, kdy některé představují i zřetelný krok vzad.
Mladoboleslavská automobilka se od té doby pokusila Kodiaq zatraktivnit aspoň rozšířením nabídky, a tak dnes můžete vybírat mezi třemi úrovněmi výbavy a pěti motorizacemi. V druhém případě zůstávalo vrcholem 204 naftových koní, což není nic mimořádného. Proto se v nemalé míře čekalo na variantu RS, která by laťku zvedla o trochu výš, což se i povedlo, jenže znovu se musíme ptát: Co je na tomhle autě nového? Je to přepraný Kodiaq RS první generace v provedení TSI, který znovu disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jen tentokrát naladěným na 265 koní. To je o 20 koní víc než dřív, po dalších podstatných novinkách byste pátrali marně.
S vyšším výkonem nyní pětimístný Kodiaq RS zvládá stovku za 6,3 sekundy, zatímco verze se třemi řadami sedadel je o desetinu pomalejší. Rozlet obou pak končí na rychlosti 231 km/h. Standardem je znovu sedmistupňové DSG, stejně jako pohon všech kol. Oproti základní Škodě Kodiaq se pak varianta RS liší předním a zadním nárazníkem, stejně jako prosvětlenou maskou chladiče. Nechybí ani černě lakované detaily jako boční dveřní sloupky, pročež střecha vypadá jako plovoucí. Zakončena je pak nepřekvapivě střešním spoilerem.
Škoda do standardu zařadila rovněž matricové čelní LEDky, stejně jako třeba bezklíčové odemykání a startování nebo adaptivní podvozek DCC+. Kola jsou pak 20pacová, za nimiž prosvítají ventilované přední i zadní kotouče. U sedmimístné verze je pak možné vpředu počítat rovněž s dvoupístkovými třmeny. Na výběr je pak osm barev karoserie, mezi nimiž figuruje i zlatá Bronx. Co se interiéru týče, volit lze mezi základním semišovým čalouněním a příplatkovým koženým, kdy nechybí ani sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy.
Lze dále zmínit, že kabina disponuje také 10palcovým digitálním přístrojovým štítem a stejně velkou obrazovkou multimédií, jejíž rozměr lze za příplatek navýšit na 13 palců. Nicméně vyjmenováváním jednotlivých prvků výbavy tak vlastně jen vaříme z vody. Nový Kodiaq RS je zkrátka znovu novinka, která vlastně není nová. Automobilka chce, abychom vůz častovali takovými adjektivy, ale udělala jen velmi málo proto, aby jej takovým skutečně učinila - od představení originálního provedení Kodiaqu jako takového přitom uplynulo 8 let, takže rozhodně bylo dost času na další evoluci. To, čeho se vůz dosud dočkal, je ale jen lehké přepudrování toho, co dávno známe.
Platí to i o specifičnosti samotného RS ve srovnání se základem. Škoda se v tiskových materiálech nechlubí třeba ani specifickými tlumiči, které by dostal pouze tento model a o jejichž vývoj by se postaralo třeba závodní oddělení značky. Po čemkoli takovém pátráme marně. Když přitom Kodiaq RS dorazil poprvé, Škoda vytáhla alespoň bizarní rekord z Nürburgringu. Bylo to spíš pro smích, ale bylo to aspoň něco.
Teď už tu nemáme nic výjimečného, jen další podobné auto z mnoha postavené na základech, které známe déle jak dekádu z různých aut koncernu VW. Kdyby výsledkem bylo aspoň něco levného, ale to také není, Škoda nám stejně jako většina ostatních bude další roky nabízet dražší totéž. Není to po dekádách překotného vývoje v tomto oboru trochu smutné?










Kodiaq RS stejně jako standardní provedení působí tak nějak nemastně neslaně. U RS sice došlo k navýšení výkonu na 265 koní, ani to ale neohromí. Technika je pořád stejná a ostatně její hranice jsou dávno mnohem dál. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 11 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.08. 14:03 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Onboard videa 11.08. 07:43 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
