Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové se dočkali náhrady za Octavii, i ve vrcholné verzi stojí o 200 tisíc míň než základ Škody
17.3.2023 | Petr Prokopec
Se škodovkami v Rusku je amen, jen truchlit ale nakonec tamní zákazníci nemusí. Ve stejné třídě si mohou nově koupit auto, které ve vrcholné specifikaci začíná o 200 tisíc níž než Octavia v základu.
Před pár hodinami Škoda oznámila, že v brzké době bude dokončen její odchod z ruského trhu. Ten pro ni představoval druhé největší odbytiště po Německu, v roce 2021 tam totiž prodala 90 400 nových aut. Značka nicméně nepočítá s žádnými negativy, místo toho předpokládá, že letos celkové prodeje oproti loňsku dokonce navýší. Mimo jiné díky vstupu na vietnamský trh, ke kterému dojde ve druhém čtvrtletí. Prodávat tam pak hodlá modely Kushaq a Slavia, jenž se vyrábějí v Indii, stejně jako Kodiaq a Karoq. Ty ovšem bude dovážet z Evropy, o levné zboží rozhodně nepůjde.
I přes mladoboleslavský optimismus nicméně důvod k radosti mají spíše Rusové. Takovou Škodu Octavia totiž bez problémů nahradí Kaiyi E5, tedy 4,66metrový čínský sedan s 2,7metrovým rozvorem, jenž byl ve své domovině představen v létě roku 2021. Ve skutečnosti ale kořeny tohoto vozu sahají mnohem dále do minulosti, neboť na počátku stálo Chery Arrizo 5. To se vyrábí již sedmým rokem, přičemž v mezičase prošlo hned několika modernizacemi i přeznačkování - od loňska se totiž vyrábí i jako Sinogold Junxing.
My se nicméně nyní zaměříme pouze na Kaiyi E5, které začalo sjíždět z montážních linek ruské společnosti Avtotor v Kaliningradu letos v lednu. Vůz se totiž aktuálně začal prodávat, a to nejprve v nejluxusnější konfiguraci. Zákazníci tedy mimo jiné mohou počítat s klimatizací, předními vyhřívanými sedadly nebo s multimediálním systémem, jenž doplňuje horizontálně orientovaný displej. Nechybí ovšem ani bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, střešní okno či šestice airbagů.
Po stránce motorické je pak k mání pouze jediné ústrojí, a sice 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 147 koní, jenž na přední kola přenáší automatická převodovka CVT. Automobilka přitom umožňuje i tankování 92oktanového paliva, přičemž spotřebu vyčíslila na 9,8 litru na sto kilometrů. To sice není zrovna oslňující údaj, zjevně však bude velmi reálný. Se stížnostmi zákazníků na lákavé sliby, jenž nedošly naplnění, by tedy Avtotor či Chery neměly počítat.
Oproti čínskému provedení se přitom to ruské dočkalo několika změn. Všechny korespondují s podvozkem, jenž musel být uzpůsoben jiným podmínkám. Pružiny a tlumiče tedy mají o trochu jinou charakteristiku, jenž je odezvou na mnohem horší povrch ruských silnic. Dále pak byla vylepšena anti-korozní ochrana. Posléze se pak ještě má objevit příplatkový balíček, který bude zahrnovat také vyhřívání zadních sedadel a volantu. Kdy se tak ovšem stane, nebylo upřesněno.
Stejně tak Avtotor neuvedl, kdy začne s výrobou níže postavených a tedy levnějších variant. Ovšem již stávající nabídka je lákavá, zmíněná Octavia byla totiž o poznání dražší - do poslední chvíle startovala na 2 613 000 RUB (cca 770 tisíc Kč). Zdá se tedy, že plán ruské společnosti smontovat letos 30 tisíc exemplářů bude nejen splněn, ale nejspíše i překonán. S cenou 1 959 000 rublů (cca 575 000 Kč) je totiž již nyní Kaiyi E5 jedním z vůbec nejlevnějších oficiálně nabízených nových vozů na ruském trhu.







Sedan E5 bude v Rusku prozatím k mání v nejluxusnější verzi, a to za 575 000 Kč. Společnost Avtotor nicméně počítá s tím, že postupně přivede na trh i níže postavené a tedy ještě levnější varianty. Už ta vrcholná je ale o 200 tisíc Kč levnější než základní Octavie. Foto: Kaiyi
Zdroje: Škoda Auto, Avtostat
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 4 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch