Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové se dočkali náhrady za Octavii, i ve vrcholné verzi stojí o 200 tisíc míň než základ Škody
17.3.2023 | Petr Prokopec
Se škodovkami v Rusku je amen, jen truchlit ale nakonec tamní zákazníci nemusí. Ve stejné třídě si mohou nově koupit auto, které ve vrcholné specifikaci začíná o 200 tisíc níž než Octavia v základu.
Před pár hodinami Škoda oznámila, že v brzké době bude dokončen její odchod z ruského trhu. Ten pro ni představoval druhé největší odbytiště po Německu, v roce 2021 tam totiž prodala 90 400 nových aut. Značka nicméně nepočítá s žádnými negativy, místo toho předpokládá, že letos celkové prodeje oproti loňsku dokonce navýší. Mimo jiné díky vstupu na vietnamský trh, ke kterému dojde ve druhém čtvrtletí. Prodávat tam pak hodlá modely Kushaq a Slavia, jenž se vyrábějí v Indii, stejně jako Kodiaq a Karoq. Ty ovšem bude dovážet z Evropy, o levné zboží rozhodně nepůjde.
I přes mladoboleslavský optimismus nicméně důvod k radosti mají spíše Rusové. Takovou Škodu Octavia totiž bez problémů nahradí Kaiyi E5, tedy 4,66metrový čínský sedan s 2,7metrovým rozvorem, jenž byl ve své domovině představen v létě roku 2021. Ve skutečnosti ale kořeny tohoto vozu sahají mnohem dále do minulosti, neboť na počátku stálo Chery Arrizo 5. To se vyrábí již sedmým rokem, přičemž v mezičase prošlo hned několika modernizacemi i přeznačkování - od loňska se totiž vyrábí i jako Sinogold Junxing.
My se nicméně nyní zaměříme pouze na Kaiyi E5, které začalo sjíždět z montážních linek ruské společnosti Avtotor v Kaliningradu letos v lednu. Vůz se totiž aktuálně začal prodávat, a to nejprve v nejluxusnější konfiguraci. Zákazníci tedy mimo jiné mohou počítat s klimatizací, předními vyhřívanými sedadly nebo s multimediálním systémem, jenž doplňuje horizontálně orientovaný displej. Nechybí ovšem ani bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, střešní okno či šestice airbagů.
Po stránce motorické je pak k mání pouze jediné ústrojí, a sice 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 147 koní, jenž na přední kola přenáší automatická převodovka CVT. Automobilka přitom umožňuje i tankování 92oktanového paliva, přičemž spotřebu vyčíslila na 9,8 litru na sto kilometrů. To sice není zrovna oslňující údaj, zjevně však bude velmi reálný. Se stížnostmi zákazníků na lákavé sliby, jenž nedošly naplnění, by tedy Avtotor či Chery neměly počítat.
Oproti čínskému provedení se přitom to ruské dočkalo několika změn. Všechny korespondují s podvozkem, jenž musel být uzpůsoben jiným podmínkám. Pružiny a tlumiče tedy mají o trochu jinou charakteristiku, jenž je odezvou na mnohem horší povrch ruských silnic. Dále pak byla vylepšena anti-korozní ochrana. Posléze se pak ještě má objevit příplatkový balíček, který bude zahrnovat také vyhřívání zadních sedadel a volantu. Kdy se tak ovšem stane, nebylo upřesněno.
Stejně tak Avtotor neuvedl, kdy začne s výrobou níže postavených a tedy levnějších variant. Ovšem již stávající nabídka je lákavá, zmíněná Octavia byla totiž o poznání dražší - do poslední chvíle startovala na 2 613 000 RUB (cca 770 tisíc Kč). Zdá se tedy, že plán ruské společnosti smontovat letos 30 tisíc exemplářů bude nejen splněn, ale nejspíše i překonán. S cenou 1 959 000 rublů (cca 575 000 Kč) je totiž již nyní Kaiyi E5 jedním z vůbec nejlevnějších oficiálně nabízených nových vozů na ruském trhu.







Sedan E5 bude v Rusku prozatím k mání v nejluxusnější verzi, a to za 575 000 Kč. Společnost Avtotor nicméně počítá s tím, že postupně přivede na trh i níže postavené a tedy ještě levnější varianty. Už ta vrcholná je ale o 200 tisíc Kč levnější než základní Octavie. Foto: Kaiyi
Zdroje: Škoda Auto, Avtostat
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva