Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zareagovala na kritiku Němců, ukázala, jak měří objem kufrů svých aut
30.12.2020 | Petr Prokopec
Německý autoklub zjistil, že někteří výrobci aut překrucují informace o tom, kolik nákladu se vejde do kufrů jejich aut. Škodu nejmenoval, ale ukázal ji na fotce a ta zareagovala.
Zavazadlový prostor je spoustu lidí při nákupu vozu prioritou, zvlášť v České republice. Důraz přitom nekladou ani tak na jeho koncepci či využitelnost, jako na samotný objem. A pochopitelně uvažují ve stylu „čím více, tím lépe“. Bohužel se poté mohou dočkat nemalého zklamání, neboť jak zjistil německý autoklub ADAC, mnohé značky s objemem zavazadelníků přehání a uvádí hodnoty, které nejsou celistvě využitelné za všech okolností.
Takový VW třeba v případě Sharanu udává 955litrovou kapacitu, realitou je ale podle ADACu jen 630 litrů. A do takového Volva XC90 jednoduše nacpete jen 475 litrů místo udávaných 721. Je ovšem třeba dodat, že ani pro německou, ani pro švédskou automobilku nepředstavuje zavazadelník takový pilíř úspěchu, jako pro českou Škodu. Tu Němci ve své zprávě přímo nejmenovali, na jediné uvolněné fotce k měření ale byla Octavia Combi, což mohlo vyvolávat dojem, že je to i Škoda, kdo přehání - ostatně je o to ona, kdo je až absurdními objemy zavazadelníků proslulá. A tak cítila povinnost zareagovat.
Německé zastoupení značky tak konstatuje, že česká automobilka se snaží měřit objemy zavazadelníků naprosto férově a připomíná i dřívější tiskovou informaci, která detailně popisuje, kterak v Mladé Boleslavi objem zavazadelníku měří. Stejně jako německý autoklub i Češi používají umělé cihly, jenž navíc mají specifický rozměr 20x10x5 centimetrů. Ty přitom nesmí dovnitř rvát silou, každý se musí do prostoru bez odporu vejít.
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje zavazadelníků, pak dodává, že podstatou veškerého měření je opakovatelnost. „Důležité je, že objem, který tam jednou narovnáme a podle normy udáváme v technických údajích k vozidlu, musíme být schopni kdykoliv pomocí normovaných kostek vyskládat znovu.“ Tedy jinými slovy, pokud byste ony zelené cihličky měli k dispozici rovněž, měli byste zaskládat zavazadelník stejným způsobem jako technici Škody, třebaže mají své fígle.
V tomto ohledu je nicméně měření do jisté míry svázáno dobrovolně respektovanými pravidly, kdy v závislosti na dané normě probíhá kupříkladu po okenní hranu, hranu sedadel nebo až po strop. Pokud se přitom počítá se zarovnáním po kryt, pak ten nesmí být nadzvedáván. Reálnému měření navíc předchází to počítačové, které může zabrat klidně i celý víkend. Umělá inteligence totiž musí vyzkoušet bezpočet variant, aby nabízený prostor využila co nejlépe. Přesto ale prý um člověka dorovnat nedokáže.
Peter Hancko, konstruktér zavazadelníků, totiž zmiňuje, že povětšinou počítat zvládne do zavazadelníku naskládat o zhruba 5 litrů méně než člověk. To je vskutku překvapivé a jen to dokládá, že jakkoliv umělá inteligence nezná únavu a dovede donekonečna zvažovat zdánlivě veškeré možnosti bez známek únavy, intuice jí chybí. V případě zavazadelníků ale nejde o život, u systémů autonomního řízení je to trochu jinak. Ale tu už je jiný příběh.




Pro Škodu je zavazadelník jedním ze základních strategických pilířů, jeho objem tedy měří za pomoci reálných gumových cihel a uvádí jen objemy, které člověk dokáže reálně využít. Technici nesmí dovnitř nic pěchovat silou a musí udávané kapacity dosáhnout opakovaně. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB