Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zvolí při odhalování nové Octavie neobvyklý postup, potvrdil manažer značky
29.9.2019 | Petr Prokopec
Zatímco dosud bylo u Škody Octavia obvyklé, že na trh přišel ze všeho nejdříve liftback, který pak následoval kombík jako alternativa, u čtvrté generace tomu bude přesně naopak. A Jan Procházka řekl i další zajímavé věci.
Pro mladoboleslavskou automobilku je ruský trh nadmíru důležitý. Jakkoliv totiž celkové prodeje nových aut v zemi klesají, Škoda je na vzestupu. Letos tak již má na kontě 54 tisíc registrací, což je velká část její celkové produkce, navíc v případě Ruska představuje osmiprocentní meziroční posun. Jan Procházka, šéf tamního zastoupení, přitom věří, že značka má potenciál růst i nadále. Zvláště proto, že portfolio dosud tvoří pouze čtveřice modelů, a sice Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq.
Právě velké SUV je důvodem, proč registrace míří nahoru. Škoda tak pevně věří v úspěch dalšího modelu Karoq, který sice v evropském prodeji již je, ovšem na ruský debut teprve čeká. Důvodem tohoto otálení jsou dle Procházky emisní limity. Na starém kontinentu totiž menší SUV počítá s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem, přičemž obě pohonné jednotky odpovídají normě Euro 6d-TEMP. Nicméně ta není v Rusku vyžadována, na trh tedy vůz zamíří s jiným agregátem.
Procházka již potvrdil, že Karoq dostane mimo jiné přeplňovanou jedna-čtyřku, se kterou bude moci zamířit cenově dolů, což by u ekologičtějších jednotek nešlo. „Doufáme, že nám Karoq pomůže a že zároveň nebude zabijákem Kodiaqu. Momentálně připravujeme výrobu v Nižnym Novgorodu, přičemž očekáváme, že zákazníci obdrží své vozy v první polovině příštího roku. Více vám ale nyní nemůžu říci, neboť v zásobě máme ještě nějaká překvapení,“ uvádí Procházka.
Přesunout se tedy můžeme k nové generaci Škody Octavia, která se v Rusku objeví až ve druhé polovině příštího roku. Opětovně za tím stojí hlavně motorový prostor, neboť vůz má být kvůli odlišným emisním normám k dispozici se stejnými agregáty, jaké jej pohání nyní. Znamená to tedy, že vracet se bude i atmosférická jedna-šestka. Procházka nicméně zároveň dodává, že zpoždění připadá také na vrub strategie značky při odhalování novinky.
Šéf ruského zastoupení potvrdil, že Octavia čtvrté generace skutečně dorazí nejprve jako kombík, přičemž liftback bude přidán do nabídky později, což je skutečně neobvyklý postup, o kterém se dosud jen spekulovalo. Rusové si ovšem budou moci koupit pouze méně praktické provedení, proto ono delší zpoždění. Kromě toho přijdou rovněž o varianty RS a Scout, neboť jejich pohon měly na starosti modernější agregáty. Ty ovšem byly přepracovány, aby plnily onu normu Euro 6d-TEMP, díky čemuž by pro ruský trh aktuálně i do budoucna byly příliš drahé.
Procházka však zároveň dodává, že zdražení bude s příští Octavií v Rusko spojené tak jako tak, neboť se kvůli zpoždění zkrátí životní cyklus a zároveň bude omezenější produkce. To logicky povede k vzestupu ceny. I na to by ale Škoda měla mít odpověď, neboť na trh se chystá Rapid druhé generace. Ten dostane vzhled modelu Scala jako v Číně, pod kapotou však vsadí na postarší techniku, cenově by se tedy nadále měl držet při zemi.

Šéf ruského zastoupení Škody Jan Procházka potvrdil...
...že nová Octavia dorazí zprvu jen jako kombík
Rusové se ale dočkají pouze liftbacku, který navíc zůstane u atmosférické jedna-šestky
Mimo to dorazí také Rapid druhé generace s designem Škody Scala
Zdroje: Auto.Mail.ru, Archiv Autoforum
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 2 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 4 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 5 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva