Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Karoq je další Škoda, kterou lze Rusům jen závidět, stojí o hodně míň, i když nabízí víc
16.9.2020 | Petr Prokopec
Má lepší motor, vyšší výkon, víc výbavy a přesto je levnější než u nás v úplném základu. Ve srovnatelné specifikaci pak rozdíly rostou do statisíců korun.
Modernizovaná Škoda Karoq dorazila na ruský trh již dříve, české automobilka ale neustále upravuje její nabídku. Naposledy k tomu došlo na přelomu srpna a září, kdy - přepočteno na české koruny - došlo k dalšímu zlevnění, což je pravý opak toho, co se děje u nás.
Škoda tak v tuto v Rusku nabízí Karoq nejlevněji s výbavou Active, kdy cenově začíná na 1 453 000 RUB, tedy 440 tisících Kč. Je to méně než dříve a jen to rozevírá nůžky ve srovnání s Českem, kde Karoq začíná na 515 900 Kč, tedy na o 15 tisíc Kč vyšší sumě než dříve. Navíc je třeba dodat, že za tyto peníze u nás dostanete litrový tříválec naladěný na 115 koní, o jejichž přenos se krom manuální převodovky a stará přední pohon. Hnaná kola jsou ale to jediné, co mají český a ruský Karoq společné - na východ od našich hranic je totiž za nižší cenu nabízen mnohem zajímavější motor i jindy příplatkový způsob řazení převodových stupňů.
Rusové mají pro všechny výbavy k dispozici osvědčenou jedna-čtyřku TSI, které turbo dopomáhá k výkonu až 150 koní. Takto vybavený vůz zvládá stovku za 8,8 sekundy a maximálně dosáhne 199 km/h, spotřeba činí 6,3 l/100 km. Podstatný je také fakt, že auto má už v základu osmistupňový automat, což je převodovka, o kterou v Česku nezavadíte. V Rusku pro změnu nezavadíte o manuál, za příplatek je k dispozici šestistupňové DSG v kombinaci s pohonem 4x4.
Citelné rozdíly jsou také ve výbavě, neboť již úroveň Active standardně obsahuje mj. klimatizací, kůží obšitý multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla nebo třeba audio systémem Swing s osmi reproduktory. Za většinu těchto prvků se u nás musí připlácet, dohromady půjde o desítky tisíc Kč.
Rusům lze tedy „jejich” Karoq jen závidět podobně jako Octavii, neboť za nižší částku, než na které startuje český základ, dostanou výkonnější a lépe vybavené SUV stejného názvu i stejné konstrukce. Kdybychom nabídku dorovnali a vzali do srovnání místní Karoq 1,5 TSI Ambition se stejným výkonem (150 koní) a automatem (v tomto případě DSG, pořád ovšem s předním pohonem), začínáme na 673 900 Kč - o více jak 230 tisíc Kč výše.
Rozdíly navíc mohou být dále umocněny, neboť do prodeje se má dostat také atmosférické 1,6litrové provedení se 110 koňmi, u kterého bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem. Cena by pak letěla ještě více dolů. Dodejme, že současný Karoq pro ruský trh je vyráběn v továrně GAZu v Nižném Novgorodu, což je jistě jeden z důvodů nižší ceny, auto se ale vizuálně od české verze nijak neliší a technicky rozhodně není pozadu.
Rusům můžeme Škodu Karoq jen závidět, k mání je totiž s vyšším výkonem i vyšší výbavou za méně peněz. Při srovnání specifikací se bavíme o rozdílu okolo 200 tisíc Kč. Foto: Škoda Avto
Zdroj: Škoda Avto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva