Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu

Bývaly časy, kdy si Škoda české zákazníky cenově předcházela, ty jsou ale dávno pryč. Kompaktní SUV značky je tak nyní na ruském možné trhu pořídit zásadně levněji než u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu

16.3.2020 | Petr Prokopec

Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu

/

Bývaly časy, kdy si Škoda české zákazníky cenově předcházela, ty jsou ale dávno pryč. Kompaktní SUV značky je tak nyní na ruském možné trhu pořídit zásadně levněji než u nás.

Modernizovaná Škoda Karoq dorazila na ruský trh již před nějakou dobou, ovšem prozatím mohli tamní zákazníci volit pouze mezi výbavovými stupni Ambition a Style. To samozřejmě nebyl až takový problém, nicméně s oběma úrovněmi byla spojena poněkud vyšší cena. První startovala na 1 499 000 rublech (cca 479 tisíc Kč), druhá pak na 1 673 000 RUB (535 tisíc Kč). Ve srovnání s českými cenami jde o nízké sumy, zvláště v kontextu s technikou a výbavu. Ovšem pro ruské publikum byla a nadále jsou taková čísla často vysoká.

Nyní se však věci do jisté míry mění, neboť na ruský trh vstupuje i nová základní výbava Active. Ta sráží cenu na 1 387 000 RUB (443 tisíc Kč), což je opravdu již podstatný rozdíl oproti Česku, kde Karoq začíná na 500 900 Kč. Za to u nás dostanete litrový tříválec naladěný na 115 koní, o jejichž přenos se stará manuální převodovka. Veškerý výkon přitom míří dopředu, což je asi to jediné, co mají český a ruský Karoq společné. Na východ od našich hranic je totiž za nižší cenu nabízeno mnohem větší stádo koní.

Rusové totiž zatím dostali pro všechny výbavy k dispozici jediný motor, a sice osvědčenou jedna-čtyřku, které turbo dopomáhá k výkonu 150 koní. Ty pak dostal na starosti osmistupňový automat, což je převodovka, o kterou v Česku nezavadíte. V Rusku jí nicméně doprovází i pořádně květnatá výbava, neboť úroveň Active již standardně disponuje klimatizací, kůží obšitým multifunkčním volantem, vyhřívanými předními sedadly nebo třeba audio systémem Swing s osmi reproduktory.

Škoda nicméně momentálně zdarma nabízí k výbavě Active také paket First Edition. Jednoduchá klimatizaci nahradila dvouzónová, součástí jsou i automatická přední světla, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory či třeba bederní opora předních sedadel. Příplatkovou výbavu tak široká základní výbava omezuje na pouhé dva prvky, a sice na adaptivní tempomat a monitoring vzdálenosti vpředu jedoucího vozu.

Rusům lze tedy opravdu závidět, neboť za nižší částku, než na které startuje český základ, dostanou výkonnější a lépe vybavené SUV stejného názvu i stejné konstrukce. To je navíc pouze začátek, neboť do prodeje se chystá ještě atmosférické 1,6litrové provedení se 110 koňmi, u kterého bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem. Cena tedy poletí ještě více dolů, stejně jako však i naroste, neboť k mání bude také ona jedna-čtyřka s pohonem 4x4.

Dá se nicméně předpokládat, že i v kombinaci s pohonem všech kol bude vrcholný Karoq Style stát méně než 600 tisíc korun. To je částka, za kterou máte u nás tříválec, manuál, a sice taktéž vrcholnou úroveň výbavy, ovšem ta vám bude díky přidaným kilogramům dynamicky spíše k tíži. Oproti tomu Rusové mohou počítat se slušným tempem, neboť 150 koní spolu s osmistupňovým automatem zvládá stovku za 8,8 sekundy a maximálně dosáhne 199 km/h. Spotřeba pak činí 6,3 l/100 km.

Na ruském trhu je Karoq k mání v osmibarevných odstínech, přičemž výroba bude stejně jako v případě předchůdce probíhat v továrně značky GAZ v Nižném Novgorodu. Ta již byla více uzpůsobena potřebám koncernu VW Group, momentálně proto již zahrnuje veškerá oddělení včetně svařování a lakování karoserií.


Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 1 - Skoda Karoq 2020 Rusko 01Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 2 - Skoda Karoq 2020 Rusko 02Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 3 - Skoda Karoq 2020 Rusko 03Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 4 - Skoda Karoq 2020 Rusko 04Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 5 - Skoda Karoq 2020 Rusko 05Škodu Karoq můžeme Rusům jen závidět, stojí o hodně míň i přes vyšší výkon a výbavu - 6 - Skoda Karoq 2020 Rusko 06
Rusům můžeme Škodu Karoq jen závidět, k mání je totiž s vyšším výkonem i vyšší výbavou za méně peněz

Zdroj:Škoda Auto

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše