Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW

Ač to asi odpůrcům mladoboleslavské značky nebude milé, je to tak. Neexistuje značka, která by v tomto ohledu byla hodnocena lépe. A ačkoli není jediná úspěšná, tolik zástupců mezi nejlépe hodnocenými vozy z hlediska bezpečnosti nemá nikdo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW

5.1.2022 | Petr Prokopec

Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW

/

Foto: Euro NCAP

Ač to asi odpůrcům mladoboleslavské značky nebude milé, je to tak. Neexistuje značka, která by v tomto ohledu byla hodnocena lépe. A ačkoli není jediná úspěšná, tolik zástupců mezi nejlépe hodnocenými vozy z hlediska bezpečnosti nemá nikdo.


Pokud se lidí zeptáte, která automobilka vyrábí ta nejbezpečnější auta, většina vás odkáže na Volvo. O trochu menší tábor zmíní Subaru, jehož soubor technologií skrytý za názvem EyeSight dokázal švédskou značku v mnohém překonat. A stejně tak nemálo zákazníků pošle na vrchol Mercedes-Benz, který hlavně u svých vlajkových lodích představuje již pravidelně několik dekád systémy, jež konkurence nasazuje až s letitým odstupem.

Jakkoliv se ale názor publika různí, v jednom je jednotný - nikdo by na vrchol neposlal Škodu. Ta je spojována hlavně s praktičností, neboť ve svých modelech nabízí více prostoru než vozy o třídu výše. A protože se po stránce cenové musí držet na rozumné úrovni, v mnoha dalších ohledech má své přirozené. Přesto však dle organizace Euro NCAP loni nebyl nikdo, kdo by na tom byl s bezpečnostní lépe.

Bruselská organizace totiž pravidelně se začátkem nového roku zveřejňuje seznam aut, která v předchozím období zabodovala nejvíce. Výjimkou není ani letošek, kdy došlo na odhalení vozů, jež dosáhly nejvíce bodů v šesti kategoriích. Mercedes-Benz EQS má na kontě dvojí vítězství, neboť je nejlepším zástupcem jak v luxusní kategorii, tak v té elektrické. Pokaždé přitom překonal Polestar 2, za nímž stojí právě Volvo.

Z tuzemského úhlu pohledu jsou nicméně důležitější kategorie velkých SUV a malých rodinných aut, neboť tu první loni ovládla Škoda Enyaq, zatímco ve druhé byla na vrchol vynesena Fabia. Elektrický model si přitom na opasek může připnout i skalp BMW iX, tedy dražšího vozu, u kterého by většina lidí čekala dominanci v každém ohledu. Mnichovští tak musí polknout opravdu hořkou pilulku, zatímco Čechy čekají oslavy.

Je přitom třeba dodat, že Enyaq porazil iX prakticky ve všech ohledech. Bezpečnější je v případě dospělých (94 % versus 91 %), dětí (89 % versus 87 %) i elektronických berliček (82 % versus 81 %). Zaostává tak jen při ochraně chodců (71 % versus 73 %), a to ve výsledku hlavně proto, že jeho asistenční systémy nezvládají tak dobře reagovat na cyklisty. Jeho čelní partie jsou nicméně při srážce k tělům pěších přívětivější.

Snad ještě více lze ocenit Škodu Fabia, jež dosáhla hodnocení 85, 81, 70 a 71 procent. Na rozdíl od elektrického SUV jde totiž o vůz, u kterého se značka skutečně musela cenově držet při zemi, jinak by přišla o zákazníky. Daný verdikt je tedy vskutku působivý, stejně jako ovšem musíme zatleskat také Toyotě Yaris Cross a Nissanu Qashqai, jenž jsou hodnoceny jako nejbezpečnější malé MPV a nejbezpečnější malé SUV.


Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW - 1 - Euro NCAP Best of 2021 01Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW - 2 - Euro NCAP Best of 2021 02Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW - 3 - Euro NCAP Best of 2021 03Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW - 4 - Euro NCAP Best of 2021 04Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW - 5 - Euro NCAP Best of 2021 05
Euro NCAP zvolilo nejbezpečnější auta loňského roku. Mercedes-Benz EQS se dočkal dvojitého ocenění, po dvou výhrách má ale i Škoda, jenž zabodovala s modely Enyaq a Fabia. Trofejí se pak dočkaly i Toyota Yaris Cross a Nissan Qashqai. Foto: Euro NCAP

Zdroj: Euro NCAP

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.