Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skoro neznámý praktik SsangYongu si v testu Němců vyšlápl na domácího soupeře, překvapil
18.10.2023 | Petr Prokopec
Když Němci ve svém vlastním testu postaví něco proti německému autu, obvykle je z toho pro soupeře menší nebo větší fiasko. Od u nás skoro neznámého a přesto prodávaného SsangYongu Musso by člověk čekal přesně to, proti VW Amarok si ale vede slušně.
SsangYong má za prvních devět letošních měsíců v Česku na kontě již 2 391 prodaných aut, loňský výsledek tak korejská automobilka překonala již o 35 procent. To ji v žebříčku značek katapultovalo na 13. místo před Seat či Suzuki. Něco takového lze stoprocentně považovat za úspěch. Zvláště když SsangYong stojí nad propastí bankrotu pomalu se železnou pravidelností. Naposledy se tak stalo v loňském roce, kdy automobilku převzala společnost KG Group. Ta se zasadila také o změnu názvu na KG Mobility, původní označení včetně dračího loga však na vozech alespoň zatím zůstává.
Změnou neprošla jen automobilka, ale také její pick-up zvaný Musso. Ten se prodává ve standardním nebo prodlouženém provedení, přičemž druhá varianta dlouhá 5 405 či 5 415 milimetrů disponuje ještě přídomkem Grand. Na českém trhu přitom narazíte pouze na ni, cena pak startuje na sumě 748 990 Kč. Respektive na 990 990 Kč, pokud zvolíte vrcholný stupeň Premium. Jeho součástí je i výraznější nová čelní maska, která oproti výchozí úrovni Style prodlužuje onu délku o 10 mm. Rozvor 3 210 mm ale již pokaždé zůstává stejný.
Nová maska je součástí nedávného letošního faceliftu, který pick-upu zároveň přivál také přepracovanou palubní desku a nová multimédia. Změnami prošel také výčet asistenčních systémů, Musso by tak rozhodně mělo ještě nějakou tu chvíli bodovat. Dokazuje to ostatně i srovnávací test, jaký uspořádali kolegové z německého Auto Bildu. Ti Korejce postavili poti druhé generaci Volkswagenu Amarok, která se ukázala teprve loni. Máme tu tedy novější základ, který by logicky měl udávat krok, zvlášť když jde o německé zboží.
Abychom přitom zbytečně nechodili okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že domácí vůz srovnání vyhrál. Nicméně Musso má i tak co říci, mimo jiné díky ceně. Amarok totiž bez 1 102 893 Kč nepořídíte, a pokud sáhnete po vrcholné výbavě Aventura, jste rázem za metou 1,5 milionu korun. V té chvíli ale na druhou stranu můžete počítat s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem od Fordu naladěným na 241 koní. Se základem je nicméně spojen čtyřválec 2,0 TDI od VW, který produkuje 170 či 205 koní.
Proti druhé zmíněné verzi stojí 2,2litrový turbodiesel Korejců, který byl naladěn na 202 koní. Ve spojení s šestistupňovým automatem toto stádo odvádí lepší dynamickou práci než ústrojí Amaroku, co se však týče spotřeby, zde zůstává VW vpředu. Něco takového je poněkud překvapivé, neboť Musso je primárně zadokolkou. Jeho připojitelný systém 4x4 je nicméně kritizován, neboť systém ABS špatně vyhodnocuje získaná data. V důsledku toho se všechna kola otáčí stejnou rychlostí, což prodlužuje brzdnou dráhu.
Pohon všech kol se tedy u SsangYongu doporučuje aktivovat jen na zhoršeném povrchu, bez něj ovšem postrádáte jistotu a stabilitu. Amarok pak sice povětšinou též sází na pohon zadních kol, technologie přiřaditelné přední nápravy je však sofistikovanější. Jakmile vícelamelová spojka zjistí prokluz, okamžitě přední kola zaměstná. Zádní náprava navíc nepracuje s listovými pružinami jako u SsangYongu, což vede k vyššímu možnému zatížení korby (1 035 kg versus 955 kg).
Amarok se dále chlubí uzamykatelnou zadní nápravou již ve standardu, stejně jako kvalitnějšími plasty uvnitř. I když je tedy na straně SsangYongu nižší cena a vyšší výbava, stejně jako pohodlnější zadní sedadla, ve finále se Musso musí před Volkswagenem sklonit. Ovšem už to, že korejský pick-up byl tomu německému zdatným soupeřem v německém testu, je pro nás překvapením a pro Korejce jistě úspěch.



Musso se letos dočkalo lehčího faceliftu, který vozu nadělil novou masku či multimédia. Foto: SsangYong
Amarok druhé generace přišel na trh teprve loni, jde tak o konstrukčně mnohem mladší vůz. To mu dopomohlo k celkovému vítězství, ačkoli v některých ohledech se Němci od Korejců mohou učit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před 9 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Nejčtenější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
27.8.2025Evropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
28.8.2025Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
28.8.2025Nový VW T-Roc je venku a vypadá dobře, jeho nabídka motorů i kabina jsou ale po všech slibech zklamání
28.8.2025Německé automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
28.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva