Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plošné slevy nestačí, Tesla ve snaze zbavit se skladových aut sahá po léta odmítaných praktikách
22.5.2023 | Petr Prokopec
Ceny nových Tesel už se dostaly opravdu nízko, což pozoruhodným způsobem ovlivňuje také trh ojetin. Pokud ale zůstaneme u nových vozů, pak je zjevné, že ani dosavadní plošné slevy k nakopnutí prodejů nestačí. A Tesla vedle reklam sahá i po specifických slevách.
Během prvního čtvrtletí letošního roku měla Tesla v USA na skladě auta pokrývající její 15denní prodeje v zemi. Když si uvědomíme, že ve Spojených státech je průměr branže více než dvojnásobný, tedy 35 dnů, měla by být automobilka v podstatě spokojená. Realitou je nicméně pravý opak. Elon Musk začal bít na poplach, neboť na skladové zásoby není zvyklý a rozhodně o ně nestojí. Že automobilka sáhla po masivních slevách ceníkových cen, jste nutně museli zaznamenat nejen u nás, k vyrovnání nabídky s poptávkou to ale zjevně nestačí.
Atraktivnější ceníkové ceny nepřitáhly dostatečný zájem, proto nedávno oznámil, že Tesla „zkusí trochu reklamy“. Automobilka nikdy dříve klasických reklamních kampaní nevyužívala, nebude to ovšem jediné „poprvé“, na které letos dochází a jediná praktika, kterou Musk dlouho odmítal. Ještě v roce 2019 tvrdil, že reklamu nenávidí a že peníze, které do ní konkurence vráží, Tesla využívá ke zlepšení svých produktů. A dříve i později se nechal slyšet, že automobilka bude své vozy prodávat všem za stejné ceníkové ceny a jejich snížení při prodeji jako u většiny jiných značek není možné. Ani to už neplatí.
Skladování aut je drahé v mnoha smyslech těch slov, a tak se Tesla svých zásoby zjevně snaží zbavit stůj co stůj. Proto po slovech reklamě přichází další dříve nemyslitelný krok, tedy dodatečné slevy oproti ceníkovým cenám. V USA tak nyní mohou zákazníci počítat s více než 1 300 dolarů (cca 28 500 Kč) slevy na skladové vozy Modelu 3. V případě starého kontinentu, který je zásobován berlínskou i šanghajskou Gigafactory, pak Tesla zavelela k ještě razantnějšímu postupu. V Číně vyrobený Model 3 tak může být levnější o 3 490 Eur (cca 82 700 Kč), v Berlíně vyrobený Model Y pak o 3 660 Eur (asi 86 800 Kč).
Musk již minulý týden na setkání s investory přiznal, že nadcházející měsíce budou pro značku těžké. Aby majitele držitele akcií alespoň trochu uklidnil, ohlásil příchod dvou novinek, jejichž souhrnný prodejní potenciál má představovat 5 milionů aut ročně. Tomu se ale stále hůře věří, neboť ani stávající, relativně dostupné Modely 3 a Y naráží na limity své prodejnosti. Přitom ceny jsou stále nižší, což mimochodem tlačí dolů i ceny ojetin.
Platí to i v Česku. V prodeji nyní vidíme třeba Model 3 z roku 2020 s pouhými 27 tisíci km na tachometru za cenu 702 tisíc korun bez DPH. Jde o 324koňový, 3 roky starý vůz s minimálním nájezdem, přesto stojí tak málo a nejde o žádnou výjimku, za 800 až 900 tisíc Kč z DPH je v nabídce celá řada sotva jetých trojek. Je to cena tak nízká, že stejně starý VW Golf GTI Clubsport s 300 koňmi nebo ještě spíše vrcholné R stojí podstatně víc. Přesto se nedá říci, že by se z Tesel stalo horké zboží. A i když slevy nových vozů prodeje jistě nakopávají, bude to dost na to, aby Tesle přihrály další statisíce a miliony kupců, o kterých hovoří?



Tesly lze dne pořídit opravdu relativně levně, platí to i o Modelu Y. Dění na trhu ojetin ale naznačuje, že spousta lidí tato auta nechce prakticky za žádnou cenu a cíle Elona Muska může být obtížné splnit. Foto: Tesla
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 16:42 - řidičBOB
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
