Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Španělé předělali luxusní SUV na drsný off-roadový tank, nezastaví ho prý nic
21.5.2019 | Petr Prokopec
Pokud vám jedno z nejdražších a nejluxusnějších SUV světa přijde poněkud zženštělé, je tu řešení. Uvnitř vás pořád bude hýčkat jako bavlnka, všechno ostatní ale u Bentley Bentayga Bengala míří jiným směrem.
Evropské prodeje Bentley Bentayga v letošním roce nejsou zrovna ohromující, za první čtvrtletí bylo prodáno jen 207 aut. Meziročně jde o sotva polovinu, kterou nezvládá vyvážit ani mírně rostoucí zájem v Americe. Na druhé straně Atlantiku bylo od ledna do března registrováno 256 vozů, tedy jen o 47 více než loni. Jde o drahý model, který si nemůže dovolit každý, přesto se jich prodává tak málo, že má Bentley problém. Nedivili bychom se tedy, kdyby přišlo s faceliftem či nějakou speciální verzí, která by rozdmýchala poptávku i po regulérním provedení.
Je ovšem třeba, aby Britové udělali o trochu zásadnější změnu než v uplynulých měsících, kdy byla uvedena verze Speed. Ta vrátila do Crewe titul nejrychlejšího SUV na světě, byť poměrně kontroverzním způsobem. V rámci akcelerace Bentayga i nadále zaostává za spřízněným Lamborghini Urus, které si Bentley s přehledem dává k snídani, obědu i večeři. Kde ovšem má navrch, to je maximálka, která činí 306 km/h. Italský vůz oproti tomu zvládne „pouze“ 305 km/h.
Ve světle výše zmíněného tedy nepřekvapí, že Urus válcuje Bentley i v rámci evropských prodejů. Britové by k nakopnutí prodejů skutečně potřebovali o trochu více než jen rozdíl jednoho kilometru v rámci maximálky. Směr jim naznačuje tuningová firma Bengala Automotive Design. Španělští úpravci nejsou moc známí, ovšem mají zkušenosti s vozy Ferrari i Rolls-Royce, v této části trhu se tedy rozhodně neztrácí. Právě naopak o sobě dávají nově jaksepatří vědět, neboť jejich vize britského SUV připomíná tank.
Momentálně nemáme k dispozici mnoho detailních informací, nicméně jisté je to, že nově Bentayga již stoprocentně nebude držet s Lamborghini krok. To ale nejspíše nikomu vadit nebude, důraz při vývoji byl kladen na výlety mimo zpevněný asfalt. Z toho důvodu se tuneři spojili s vítězem španělského off-roadového šampionátu a jeho týmem. Modifikacemi tak prošel zejména podvozek, který zamířil o hezkých pár centimetrů nahoru. Zároveň dorazilo i off-roadové obutí, které se skrývá pod rozšířenými blatníky.
Opomenout zmínit nesmíme ani kovaná kola Dillinger či karbonové doplňky, jež mají redukovat hmotnost navýšenou přidáním ochranných ocelových rámů vpředu a vzadu a bočních nášlapných prahů. Povšimnout si pak můžeme i do stran vyvedených výfuků, jež naznačují, že při starém nezůstal ani výkon. Kolik koní se však pod kapotou skrývá a zda jde o dvanáctiválcovou či osmiválcovou verzi, to je momentálně nejasné. Ať tak či onak, k modifikacím došlo stoprocentně.
Vůz dostal i dvojici přídavných světelných ramp používajících technologii LED, stejně jako mřížkou na zadním okně. Interiér zatím zůstává tajemstvím, ovšem i v tomto případě dojde na úpravy. Jak moc rozsáhlé budou, to již rozhodnou zákazníci. Španěly upravený britský tank bude k mání pouze v 15 kusech - zda si je však zákazníci budou muset dodat sami, či zda za ně nákup obstará Bengala, to je již dalším tajemstvím, stejně jako samotná cena. Nízká ale jistě nebude.
Každopádně se dá říci, že pokud by s takovým provedením přišlo samotné Bentley, zájem lidí hlavně z Ruska a Středního Východu by jistě byl enormní. Britové by tak klidně mohli vyrukovat i se stokusovou sérií, která by se prodávala dvakrát dráže než základ, a přesto by neměli problém s vyprodáním celé produkce. Je tedy škoda, že v Crewe této příležitosti nevyužili, alternativa ze Španělska ale bude k dispozici.









Bentley Bentayga se po zásazích španělské firmy Bengala změnilo v off-roadový tank, který díky ocelovým rampám a zrevidovanému podvozku projede naprosto vším a všude
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 11 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva