Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor

Auta jako toto z nabídek automobilek dávno vypadla, příchod modelu s motorem bez turba točícím 9 tisíc otáček je dnes zcela nepředstavitelný. Honda S2000 takový měla, díly k ní teď míří zpět do výroby a motor jistě nebude chybět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor

3.3.2020 | Petr Prokopec

Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta jako toto z nabídek automobilek dávno vypadla, příchod modelu s motorem bez turba točícím 9 tisíc otáček je dnes zcela nepředstavitelný. Honda S2000 takový měla, díly k ní teď míří zpět do výroby a motor jistě nebude chybět.

Na letošní rok připadá dvacáté výročí příchodu Hondy S2000. Tedy alespoň podle jejího názvu. Ve skutečnosti kultovní japonský roadster dorazil na trh již v dubnu 1999 jako dárek k firemním padesátinám. Ve výrobě pak zůstal až do srpna 2009, přičemž celkově bylo za tu dobu vyrobeno více než 110 tisíc exemplářů. Kvůli jízdním vlastnostem a hlavně s ohledem na původní motor se Honda S2000 stala nesmrtelnou ikonou, jejíž hodnota do budoucna jen poroste.

Ve výsledku bychom se tedy neměli divit, že japonská automobilka také u tohoto modelu najíždí na novodobou tradici výrobců ze Země vycházejícího slunce. Jak Toyota, tak i Nissan a Mazda totiž opětovně rozjely výrobu některých komponentů určených pro legendy minulosti. V prvním případě si tak můžete pořídit nově vyrobené součástky pro Supru generací A70 a A80, zatímco ve druhém mají radost majitelé modelu Skyline GT-R R32 a R33. Pamatováno je ovšem rovněž na vlastníky Mazdy MX-5 první generace.

Jinými slovy, Japonci se rozhodli udržet při životě některé kultovní vozy. Roadster S2000 mezi ně jistě patří, pročež lidé mají až do 30. dubna letošního roku možnost hlasovat na japonském webu, o jaké komponenty mají největší zájem. Automobilka se pak následně prokouše veškerými odpověďmi a v květnu rozhodne, co bude opětovně vyrábět a v jakém množství. Sama ovšem naznačuje, že největší šanci logicky mají ty díly, které je problematické sehnat i z druhovýroby.

Jsme tedy vskutku zvědavi, nač přesně dojde, jsme si ale jisti, že většina lidí bude hlasovat pro obnovení výroby původního čtyřválcového motoru F20C. Ten proslul hlavně výkonem 120 koní na litr, což byl před dvaceti lety u atmosférické jednotky produkčních vozů rekord. Za Hondou zaostávalo i takové Ferrari, jehož tehdejší 360 Modena dávala ze svého 3,6litrového osmiválce „jen“ 400, tedy 111 koní na litr.

Dvoulitrový motor však nezaujal jen výkonem, ale rovněž otáčkami - díky variabilním vačkám jste jej mohli hnát až do 9 000 ot./min., kdy se již jeho zvukový projev pokoušel o devastaci ušních bubínků. Nepůjde ale jistě jen o něj či jeho komponenty, šanci má třeba podvozek nebo audiosystém. Nepředbíhejme ale, hlasování ještě není u konce.


Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 1 - 10nadcas honda s2000 01Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 2 - 10nadcas honda s2000 04Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 3 - 10nadcas honda s2000 06Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 4 - Honda S2000 znovuobnoveni vyroby dilu 2020 avizo 01Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 5 - Honda S2000 znovuobnoveni vyroby dilu 2020 avizo 02Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 6 - Honda S2000 znovuobnoveni vyroby dilu 2020 avizo 03Spása pro staromilce, do výroby se vrátí 11 let nevyráběný, legendární motor - 7 - Honda S2000 dily navrat do vyroby 2020 01
Honda S2000 se částečně vrací do výroby. O které komponenty půjde, mohou fanoušci rozhodnout do konce letošního dubna, že uspěje motor, nemáme nejmenších pochyb

Zdroj: Honda

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše