Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spekulace nepřeháněly, první BMW dostalo příď jako z jiné galaxie. A další modely budou následovat
13.4.2022 | Petr Prokopec
Dosud bylo možné doufat, že jde o žert, který s realitou nebude mít nic společného, teď už to možné není. Nová BMW budou znovu otáčet hlavy a v pozitivním slova smyslu to nejspíše znovu nebude.
Nejspíše nemusíme důrazněji připomínat, že v posledních letech většina lidí propadla autům se zvýšeným podvozkem a s vyšší stavbou karoserie. Pro výrobce díky tomu segment SUV představuje zlatou žílu, neboť se stává jen výjimečně, že netrefí vkus publika. Spíše si naopak mohou dovolit nabídnout i ne až tak přesvědčivá auta za relativně vysoké ceny a těšit se na nemalé zisky. A čím větší a luxusnější takové auto je, tím více to platí.
To nás dostává k BMW X7, o němž mnichovská automobilka začala poprvé nahlas uvažovat již před nějakými deseti lety. Jeho příchod pak potvrdila v roce 2014, ovšem zákazníci museli čekat další čtyři léta, než si mohli novinku prohlédnout a objednat. BMW ji vpředu ozdobilo výraznými čelními ledvinkami, za které schytalo nemalou kritiku. Ovšem hlavně z řad novinářů, zákazníci jako většinou mávli rukou. Zvláště pak ti američtí, kteří si již koupili přes 70 tisíc exemplářů. Za tímto počtem přitom Evropa s 15 tisíci registracemi zaostává.
Momentálně se X7 dočkala faceliftu, který výtky spojené s předkem posune na novou úroveň. Na jedné straně přitom lze uznat, že přepracované partie jsou opravdu výrazné a budí pozornost. Na straně druhé ale musíme dodat, že se tak neděje ve zrovna pozitivním duchu - auto vypadá jako z jiné planety. Spíše než konzervativní Evropany tak X7 znovu nadchne hlavně americké publikum, stejně jako by z něj mohli být poblázněni Asiaté. A jelikož BMW právě na tuto klientelu cílí především, možná se tak dostáváme k původnímu zadání designérů, kteří podobnou příď nadělí i dalším modelům, nejprve řadám 7 a i7.
Mnichovské SUV se ale jako první dočkalo dvojitých čelních světlometů, kdy horní řada je určena pro denní svícení. Klasické světlomety pak najdeme v „díře“ pod nimi, přičemž automobilka se je záměrně snažila udělat neviditelnými - spatřit by je tak měli jen v protisměru jedoucí motoristé, a to navíc v noci. Oslnění se nicméně bát nemusí, o to se mimo jiné postará diodová technologie. Ta byla použita i vzadu, kde se taktéž objevují nové lampy. Propojeny jsou pak chromovou lištou, kterou u faceliftovaného provedení kryje skleněná vrstva.
Veškeré další venkovní změny jsou již nepodstatné, více se ale BMW vyřádilo uvnitř. Pryč je tedy kombinace tradičního přístrojového štítu a separovaného středového displeje, místo toho dorazil jednolitý rozměrný panel, do kterého je zasazen 12,3palcový virtuální kokpit a 14,9palcová obrazovka multimediálního systému iDrive 8. Ta je přitom mírně nakloněna k řidiči, nicméně informace na displeji může snadno sledovat i spolujezdec. BMW prý také vylepšilo hlasové ovládání, s nímž lze nově třeba i otevřít a zavřít okna.
K čistce došlo na středovém tunelu, kde již nenajdeme do ruky padnoucí volič automatu ZF, nýbrž stejný titěrný výlisek, jaký užívají třeba vozy koncernu VW Group. Kvůli tomu si třeba vyjíždění z úzkého prostoru či v zimě ze závěje opravdu „užijete“, taková je ale holt dnešní doba. Nelze však nic jiného, než se s tím smířit, neboť takovým směrem míří stále více automobilek.
Tím jsme se dostali k motorovému prostoru a dostupným variantám. Zpočátku bude výběr omezen na tři verze xDrive40i, xDrive40d a M60i xDrive, z nichž první užívá třílitrový šestiválec doplněný mild-hybridní technikou. Výkon přitom vyšplhal o 47 koní na 380, točivý moment pak o 70 Nm na 520 Nm. Krátkodobě však může být funkcí overboost zvýšen na 540 Nm, přičemž stovku v takové chvíli zdoláte za 5,6 sekundy, zatímco spotřeba se má pohybovat v rozmezí 9,2 a 10,5 litrů na sto kilometrů.
Se 48voltovým elektrickým okruhem počítá i dieselové provedení, přičemž třílitrový šestiválec produkuje 352 koní a 700 Nm, respektive 720 při zapojení overboostu. Spotřeba pak činí 7,6-8,7/100 km. U osmiválcového provedení M60i pak může vzrůst až na 13,3 litru, na druhou stranu však 4,4litrová jednotka naladěná na 530 koní a 750 Nm zvládá sprint na stovku za 4,5 sekundy. BMW nicméně ještě láká na Alpinu XB7, které dorazí vzápětí a u které byl výkon zvýšen z 621 na 639 koní.
Dodat již můžeme jen tolik, že M60i dostala do vínku aktivní stabilizátory a řízení zadní nápravy. Pro níže postavené modely však oba prvky lze pořídíte za příplatek, zatímco vzduchový podvozek je standardem napříč celým portfoliem. Šestiválcové verze mimo to v základu užívají 20palcová kola, nahradit je však lze jednadvacítkami. Výkon osmiválce je nicméně již přenášen na dvaadvacítky, které jsou spárované také s agresivnějším bodykitem.


















BMW X7 se dočkalo faceliftu, který pozměnil hlavně čelní partie. Zákazníci budou moci volit mezi šestiválcovými variantami... Foto: BMW
...a prozatím vrcholným provedením M60i, jenž dostalo do vínku 4,4litrový osmiválec a agresivnější bodykit. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva