Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper 2014: Zmije ještě jedovatější v křiklavě zelené, venku je i verze GT
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Novinky v nabídce Viperu čítají lak, jehož aplikace zabere 8 hodin práce, a paket Grand Touring s adaptivním podvozkem a stabilizací z vrcholné verze GTS.
Nezdá se to, ale kompletní odhalení nové Zmije proběhlo už před rokem a půl. Aby u SRT udrželi zájem a pozornost o jejich desetiválcovou raketu, která měla problémy s načasováním a dealery, museli tvůrci zase přihodit něco nového a přivézt to ukázat na domácí půdu do Detriotu. To něco je nový jedovatý zelený lak Stryker Green a paket Grand Touring. Začněme ale napřed u největšího lákadla pro oči.
Zbrusu nová barva karoserie s jedovatým nádechem není na Viperu vůbec poprvé. Tisková zpráva se dokonce odkazuje na to, že jde o evoluci podobného laku Snakeskin Green, který na zmiji svítil v roce 2008. „Detroitská zeleň“ je nápadnější kvůli výraznějšímu pigmentu, který reprezentují zelené a žluté částice. O důkladnosti výroby svědčí fakt, že jen nanášení tohoto laku zabere výrobci nemalých 8 hodin práce.
Složitý a důmyslný proces začíná nastříkáním základové barvy, následuje prostřední nejdůležitější vrstva s částicemi a nanášení se zakončuje čirým lakem. Podle automobilky má výsledek jednak navozovat dojem tekuté rtuti a dále zvýraznit veškeré zajímavé křivky karoserie vozu. Nová barva bude dostupná pro nejvyšší specifikaci GTS, ale také pro základní model.
Jenomže u základu si s novým lakem budete muset objednat také paket GT alias Grand Touring. Ten se vyznačuje sedadly potaženými kůží Nappa, pěti režimy stabilizačního systému ESC a podvozkem od Bilstein s adaptivními tlumiči (DampTronic Select), které umožňují volbu ze dvou režimů tuhosti. Právě elektronický pomocník a adaptivní podvozek pocházejí z GTS. Nakonec to má ještě jedno ohraničení, které jsme naznačili. Paket GT nebude dostupný s jiným lakem než s novým „brčálem“ a černým Venom Black. Je zajímavé, jak SRT laky a další výbavu do nabídky zmije přidává postupně.






Tak s tímhle lakem vás asi nikdo nepřehlédne. Jen, aby z toho řidiče při jízdě nezačala bolet hlava
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
6.7.2025Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva