Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2014: korejská verze má po faceliftu, evropská české ceny
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco v Koreji modernizují, na český trh nedávno dorazila původní evropská verze. Ta je k mání s dieselem a automatem za 820 tisíc Kč.
Ačkoliv nová generace SsangYongu Rodius debutovala již loni v únoru, na českém trhu po ní můžete sáhnout teprve od letošního dubna. K mání je přitom pouze v jediném provedení Premium, které počítá se sedmi sedadly, dvoulitrovým turbodieselem a pětistupňovým automatem. Ve výbavě přitom nabízí vše, po čem byste mohli zatoužit - tedy 17palcová litá kola, redukční převodovku, zadní parkovací asistent, duální klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Za to si přitom SsangYong podle oficiálního ceníku (PDF 230 kB) účtuje 819 900 Kč.
O evropské verzi však dnes více mluvit nebudeme, místo toho se zaměříme na tu korejskou, která má po drobném faceliftu. Ten přitom na palubu přihodil ještě více luxusních prvků, opomenut však nebyl ani zevnějšek. Nově se tak rozšířila paleta barev karoserie, stejně jako se objevila i jinak stylizovaná 16palcová a 17palcová litá kola.
Uvnitř pak trůní komfortnější sedadla, která lze navíc posunovat snad všemi myslitelnými směry. Sáhnout přitom můžete až po jedenáctimístné konfiguraci, vyhřívání se však nadále omezuje jen na přední kousky. Nově je ovšem k mání také topná spirála pro volant. Mimo to pak nechybí i schopnější multimediální systém s navigací a přístupem k internetu.
Z dalších prvků základní výbavy pak můžeme jmenovat vylepšené ovládání klimatizace nebo dešťový senzor, zatímco vrcholné provedení Chateau nabízí vnitřní diodové osvětlení, zábavní systém s rozměrnou obrazovkou pro zadní sedadla či kvalitnější kožené čalounění. To je ale víceméně v rámci kosmetiky a výbavy vše.
Přesunout se můžeme k mechanickým komponentům, které v případě motoru, převodovek a pohonů (v Koreji je k dispozici i benzinový agregát, manuál a striktní pohon zadní nápravy) zůstávají nezměněny. SsangYong ovšem poladil řízení, které prý nyní mnohem lépe reaguje na podněty řidiče.
Tím ale již skutečně končíme, přičemž je otázkou, kdy a zda vůbec tyto změny dorazí také do Evropy. Korejská automobilka se totiž na Starém kontinentu momentálně příliš neangažuje. Je tak možná až zázrak, že vlastně můžete sáhnout po modelu, který jsme zmínili v úvodu.
Zatímco na korejském trhu má SsangYong Rodius (zvaný Korando Tourismo) po faceliftu, na tom českém se teprve začala prodávat verze před modernizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nejnovější články
- Němec 20 let pátral po vzácném Lamborghini, které patřilo jeho otci. Nakonec se dočkal zázraku
před 11 hodinami - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - 80 procent všech vyrobených Mercedesů G stále jezdí. Značka doufá, že u elektrické verze to bude stejně, ale jak by mohlo?
včera - Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.06. 23:25 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.06. 22:51 - abgx1
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 18:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 05.06. 17:09 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin