Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Strategický šéf VW končí, místo elektrických aut se chce věnovat něčemu úplně jinému
12.3.2021 | Petr Prokopec
Snad ne odpor k elektrickým autům, ale nepřímé dopady koronaviru vedly Michaela Josta k tomu, že si uvědomil limity své současné práce a zamířil jinam.
Zatímco před koronavirem mohla většina lidí o práci z domova pouze snít, s příchodem pandemie se z „home office” stal pro spoustu z nás nový standard. Zda tomu ještě někdy bude jinak, je pro tuto chvíli otázkou, její řešení však necháme být. Z kanceláří do svých domů zamířili lidé po celém světě a jedním z nich byl i Michael Jost, strategický šéf koncernu VW a klíčová osoba v oblasti elektrifikace aut. Právě u něj je jasné, že se do kanceláří ve Wolfsburgu nevrátí, a pokud ano, pak maximálně již jen jako host.
Jost totiž oznámil, že VW Group opouští, a to v důsledku oné práce z domova. V uplynulých měsících si prý uvědomil, že chce trávit více času se svou rodinou. Dle svých slov ji od roku 1996 vídával pouze o víkendech, a tak se dá pochopit, že mu nové pořádky zavoněly.
Jen rodině se nicméně Jost věnovat nehodlá, přičemž ve výsledku ani úplně nepřeruší veškeré vazby na VW Group. Jeho novou štací se totiž stává společnost Silent Yachts, o které byla řeč před nedávnem. Právě této loďařské firmě bude totiž Volkswagen dodávat svou platformu MEB vyvinutou pro elektromobily, stejně jako elektrické pohonné jednotky. Za touto spoluprací přitom stojí mimo jiné právě Jost, kterého nejspíše nadchla nejen nová výzva, ale i uvolněnější prostředí.
„Od roku 1996 jsem vedl rodinný život pouze o víkendech. Nyní mě koronavirus přivedl domů a my si uvědomili, že můžeme žít šťastněji pohromadě. Nyní jsem tedy se svou rodinou a u ní chci i zůstat. Všem děkuji a omlouvám se, pokud toho někdy bylo až příliš,“ uvedl Jost na svém webu. Zároveň dodal, že rodina jej od nově nalezené vášně neodrazuje, ale naopak je nadšená tím, že ji s ním může sdílet. S bývalými kolegy se pak Jost chce potkávat jak na silnici, tak hlavně na moři.
My už jen dodáme, že u VW Group začal Jost pracovat v roce 2010, a to jako šéf produktové strategie. O pět let později přesídlil na stejnou pozici do Wolfsburgu, v roce 2018 pak byl jmenován globálním strategickým šéfem celého koncernu. Zároveň začal dohlížet na elektrický vývoj, právě pod něj tak spadala třeba ona platforma MEB. Nyní jej zastoupí Gernot Döllner, viceprezident produktové linie Porsche Panamera, který je prý již s celou věcí obeznámen.

Michael Jost končí u VW Group, místo koncernových elektromobilů se chce věnovat rodině a jachtám. Konkrétně těm postavených z koncernových komponentů. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
