Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák
16.8.2023 | Petr Prokopec
Jen dvě auta vyšla z hodnocení s ještě horším skóre, to už něco znamená. Výsledek lze označit za další hřebíček do rakve nadějí na rychlý návrat Moskviče na výsluní, klíčový model 3 je podle všeho drahý a poruchový.
Dopátrat se dnes v Rusku pravdy bývá složité. Stačí se podívat na prodeje znovuzrozeného Moskviče, které sama automobilka publikovala do letošního dubna, poté zprávy na toto téma utnula. Zveřejňované informace byly pochopitelně pozitivní, jakýkoli pokus je ověřit z nezávislých zdrojů ale nedopadl pro Moskvič ani trochu dobře - ruský Avtostat vůz na základě dat o registracích opakovaně označoval za propadák. Až později firma přiznala, že odbyt nedosáhl očekávané úrovně a došlo i na výměnu ředitele, pak přišlo už jen mlčení.
Tiskové oddělení značky začalo být trochu aktivnější během prázdnin, ze zprávy o 10procentním zdražení ale mohl mít jen málokdo radost. Nejnovější skutečnosti si Moskvič nejspíše nechá pro sebe, neboť čínský úřad pro regulaci trhu skrze jím zřízenou China Vehicle Quality Network zveřejnil studii spolehlivosti čínských SUV s cenou do 100 tisíc yuanů (cca 305 000 Kč). A jakkoli se její výsledky mohou zdát z pohledu Moskviče irelevantní, realita je přesně opačná.
Jedním z hodnocených vozů je totiž JAC JS4 či také Sehol X4. Právě tento model posloužil jako základ Moskviče 3 a jeho vizitka není vůbec hezká. Vůz si totiž na základě hodnocení majitelů vysloužil 207 trestných bodů za problémy se spolehlivostí a za vítězným modelem GAC Trumpchi CS3 tak zaostává o 63 bodů. Základ Moskviče 3 tak skončil třetí od konce - pouze Zotye T300 a Kaiyi X3 jsou na tom s 209 a 227 trestnými ještě poruchovější. Druhý zmíněný vůz přitom zanedlouho bude též montován v Rusku.
Zdá se tedy, že Číňané Rusům dávají jen to nejhorší z vlastní produkce. A může to být jedním z vysvětlení, proč Moskvič 3 zatím neuhranul davy. V tomto pohledu se znovuzrozená značka může spoléhat snad jen na snahu ruského prezidenta Vladimira Putina přimět ruské politiky a úředníky, aby dávali přednost domácí produkci. I fakticky čínský Moskvič v tomto ohledu prochází.
Jak už jsme zmínili, ruské SUV je nově dražší, takže základní benzinová verze párující jedna-pětku, 150 koní, manuál a pohon předních kol startuje na 2 220 000 rublech (asi 500 000 Kč). Pokud pak chcete CVT, musíte si připlatit 65 tisíc rublů (15 000 Kč). A v případě elektrického provedení je již třeba z kapsy vytáhnout dokonce 3 950 000 RUB (890 000 Kč). To navíc není konečná, od počátku srpna totiž v Rusku platí nový recyklační poplatek, který ceny pošle ještě o trochu výše.
Suma sumárum tu tedy máme stále dražší vůz, čemuž ovšem kvalita neodpovídá ani v nejmenším. Ani skryté příkazy tedy prodeje nemusí spasit, aspoň model 3 se v případě nabídky Moskviče nejeví být dobrou hodnotou za peníze. Plánovaných 50 tisíc prodejů pro letošní rok se tak zdá být velmi ambiciózním číslem, o cíli pro příští rok (100 tisíc vozů) to platí tím spíš.












Základem Moskviče 3 je čínský JAC JS4. Právě ten ale z čínské studie vyšel jako jako jedno z nejméně spolehlivých dostupných SUV. I to může vysvětlovat, proč se trojce v Rusku nedaří zdaleka tak, jak znovuzrozená značka doufala. Foto: Moskvič
Zdroj: China Vehicle Quality Network, Avtostat
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint v Mugellu, Marc před Alexem - dominance bratrů Marquezových včera 16:39
- V Moto2 získal PP Diogo Moreira, až 16. Salač, ale... včera 16:14
- Pole Position Moto3 získal Carpe, Top-9 pouze pro KTM včera 15:54
- Marquez získal jubilejní Pole Position včera 12:12
- Team MSi: Sergio Garcia pryč, přichází Eric Fernandez včera 11:01
Nejčtenější články
Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.