Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák
16.8.2023 | Petr Prokopec
Jen dvě auta vyšla z hodnocení s ještě horším skóre, to už něco znamená. Výsledek lze označit za další hřebíček do rakve nadějí na rychlý návrat Moskviče na výsluní, klíčový model 3 je podle všeho drahý a poruchový.
Dopátrat se dnes v Rusku pravdy bývá složité. Stačí se podívat na prodeje znovuzrozeného Moskviče, které sama automobilka publikovala do letošního dubna, poté zprávy na toto téma utnula. Zveřejňované informace byly pochopitelně pozitivní, jakýkoli pokus je ověřit z nezávislých zdrojů ale nedopadl pro Moskvič ani trochu dobře - ruský Avtostat vůz na základě dat o registracích opakovaně označoval za propadák. Až později firma přiznala, že odbyt nedosáhl očekávané úrovně a došlo i na výměnu ředitele, pak přišlo už jen mlčení.
Tiskové oddělení značky začalo být trochu aktivnější během prázdnin, ze zprávy o 10procentním zdražení ale mohl mít jen málokdo radost. Nejnovější skutečnosti si Moskvič nejspíše nechá pro sebe, neboť čínský úřad pro regulaci trhu skrze jím zřízenou China Vehicle Quality Network zveřejnil studii spolehlivosti čínských SUV s cenou do 100 tisíc yuanů (cca 305 000 Kč). A jakkoli se její výsledky mohou zdát z pohledu Moskviče irelevantní, realita je přesně opačná.
Jedním z hodnocených vozů je totiž JAC JS4 či také Sehol X4. Právě tento model posloužil jako základ Moskviče 3 a jeho vizitka není vůbec hezká. Vůz si totiž na základě hodnocení majitelů vysloužil 207 trestných bodů za problémy se spolehlivostí a za vítězným modelem GAC Trumpchi CS3 tak zaostává o 63 bodů. Základ Moskviče 3 tak skončil třetí od konce - pouze Zotye T300 a Kaiyi X3 jsou na tom s 209 a 227 trestnými ještě poruchovější. Druhý zmíněný vůz přitom zanedlouho bude též montován v Rusku.
Zdá se tedy, že Číňané Rusům dávají jen to nejhorší z vlastní produkce. A může to být jedním z vysvětlení, proč Moskvič 3 zatím neuhranul davy. V tomto pohledu se znovuzrozená značka může spoléhat snad jen na snahu ruského prezidenta Vladimira Putina přimět ruské politiky a úředníky, aby dávali přednost domácí produkci. I fakticky čínský Moskvič v tomto ohledu prochází.
Jak už jsme zmínili, ruské SUV je nově dražší, takže základní benzinová verze párující jedna-pětku, 150 koní, manuál a pohon předních kol startuje na 2 220 000 rublech (asi 500 000 Kč). Pokud pak chcete CVT, musíte si připlatit 65 tisíc rublů (15 000 Kč). A v případě elektrického provedení je již třeba z kapsy vytáhnout dokonce 3 950 000 RUB (890 000 Kč). To navíc není konečná, od počátku srpna totiž v Rusku platí nový recyklační poplatek, který ceny pošle ještě o trochu výše.
Suma sumárum tu tedy máme stále dražší vůz, čemuž ovšem kvalita neodpovídá ani v nejmenším. Ani skryté příkazy tedy prodeje nemusí spasit, aspoň model 3 se v případě nabídky Moskviče nejeví být dobrou hodnotou za peníze. Plánovaných 50 tisíc prodejů pro letošní rok se tak zdá být velmi ambiciózním číslem, o cíli pro příští rok (100 tisíc vozů) to platí tím spíš.












Základem Moskviče 3 je čínský JAC JS4. Právě ten ale z čínské studie vyšel jako jako jedno z nejméně spolehlivých dostupných SUV. I to může vysvětlovat, proč se trojce v Rusku nedaří zdaleka tak, jak znovuzrozená značka doufala. Foto: Moskvič
Zdroj: China Vehicle Quality Network, Avtostat
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
před 9 hodinamiNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
včeraPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
před 7 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 8 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
před 9 hodinamiVolskwagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
před 10 hodinamiCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
dnes
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.28. 15:28 - pavproch
- whitelist & blacklist 09.28. 12:17 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.28. 12:11 - Snowman000
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 09.28. 11:27 - pavproch
- Politický koutek 09.28. 10:39 - řidičBOB
- Onboard videa 09.28. 09:18 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.27. 20:55 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.27. 18:48 - řidičBOB