Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák

Jen dvě auta vyšla z hodnocení s ještě horším skóre, to už něco znamená. Výsledek lze označit za další hřebíček do rakve nadějí na rychlý návrat Moskviče na výsluní, klíčový model 3 je podle všeho drahý a poruchový.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák

16.8.2023 | Petr Prokopec

Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák

/

Foto: Moskvič

Jen dvě auta vyšla z hodnocení s ještě horším skóre, to už něco znamená. Výsledek lze označit za další hřebíček do rakve nadějí na rychlý návrat Moskviče na výsluní, klíčový model 3 je podle všeho drahý a poruchový.

Dopátrat se dnes v Rusku pravdy bývá složité. Stačí se podívat na prodeje znovuzrozeného Moskviče, které sama automobilka publikovala do letošního dubna, poté zprávy na toto téma utnula. Zveřejňované informace byly pochopitelně pozitivní, jakýkoli pokus je ověřit z nezávislých zdrojů ale nedopadl pro Moskvič ani trochu dobře - ruský Avtostat vůz na základě dat o registracích opakovaně označoval za propadák. Až později firma přiznala, že odbyt nedosáhl očekávané úrovně a došlo i na výměnu ředitele, pak přišlo už jen mlčení.

Tiskové oddělení značky začalo být trochu aktivnější během prázdnin, ze zprávy o 10procentním zdražení ale mohl mít jen málokdo radost. Nejnovější skutečnosti si Moskvič nejspíše nechá pro sebe, neboť čínský úřad pro regulaci trhu skrze jím zřízenou China Vehicle Quality Network zveřejnil studii spolehlivosti čínských SUV s cenou do 100 tisíc yuanů (cca 305 000 Kč). A jakkoli se její výsledky mohou zdát z pohledu Moskviče irelevantní, realita je přesně opačná.

Jedním z hodnocených vozů je totiž JAC JS4 či také Sehol X4. Právě tento model posloužil jako základ Moskviče 3 a jeho vizitka není vůbec hezká. Vůz si totiž na základě hodnocení majitelů vysloužil 207 trestných bodů za problémy se spolehlivostí a za vítězným modelem GAC Trumpchi CS3 tak zaostává o 63 bodů. Základ Moskviče 3 tak skončil třetí od konce - pouze Zotye T300 a Kaiyi X3 jsou na tom s 209 a 227 trestnými ještě poruchovější. Druhý zmíněný vůz přitom zanedlouho bude též montován v Rusku.

Zdá se tedy, že Číňané Rusům dávají jen to nejhorší z vlastní produkce. A může to být jedním z vysvětlení, proč Moskvič 3 zatím neuhranul davy. V tomto pohledu se znovuzrozená značka může spoléhat snad jen na snahu ruského prezidenta Vladimira Putina přimět ruské politiky a úředníky, aby dávali přednost domácí produkci. I fakticky čínský Moskvič v tomto ohledu prochází.

Jak už jsme zmínili, ruské SUV je nově dražší, takže základní benzinová verze párující jedna-pětku, 150 koní, manuál a pohon předních kol startuje na 2 220 000 rublech (asi 500 000 Kč). Pokud pak chcete CVT, musíte si připlatit 65 tisíc rublů (15 000 Kč). A v případě elektrického provedení je již třeba z kapsy vytáhnout dokonce 3 950 000 RUB (890 000 Kč). To navíc není konečná, od počátku srpna totiž v Rusku platí nový recyklační poplatek, který ceny pošle ještě o trochu výše.

Suma sumárum tu tedy máme stále dražší vůz, čemuž ovšem kvalita neodpovídá ani v nejmenším. Ani skryté příkazy tedy prodeje nemusí spasit, aspoň model 3 se v případě nabídky Moskviče nejeví být dobrou hodnotou za peníze. Plánovaných 50 tisíc prodejů pro letošní rok se tak zdá být velmi ambiciózním číslem, o cíli pro příští rok (100 tisíc vozů) to platí tím spíš.


Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 1 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 01Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 2 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 02Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 3 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 03Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 4 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 04Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 5 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 05Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 6 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 06Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 7 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 07Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 8 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 08Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 9 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 09Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 10 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 10Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 11 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 11Studie označila základ Moskviče 3 za jedno z nejporuchovějších dostupných SUV, možná i proto je to propadák - 12 - Moskvic 3 2022 oficialni nove 12
Základem Moskviče 3 je čínský JAC JS4. Právě ten ale z čínské studie vyšel jako jako jedno z nejméně spolehlivých dostupných SUV. I to může vysvětlovat, proč se trojce v Rusku nedaří zdaleka tak, jak znovuzrozená značka doufala. Foto: Moskvič

Zdroj: China Vehicle Quality Network, Avtostat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše