Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukázala, jak rychle jezdí Němci po dálnicích, limit nechtějí ani voliči Zelených
17.7.2020 | Petr Prokopec
Přáním aktivistů je dostat německé dálnice do latě s ostatními zeměmi EU a častým argumentem přitom, že rychleji lidé stejně nejezdí či jezdit nechtějí. Ani jedno neodráží realitu.
Část německých politiků se již léta pokouší na tamních dálnicích zrušit neomezenou rychlost. Pokud by totiž dle jejich názoru byl zaveden konkrétní limit korespondující se zbytkem Evropy, mělo by dojít na zvýšení bezpečnosti i snížení emisí. Žádná průkazná studie naznačující takový výsledek ale neexistuje, navíc německé dálnice jsou statisticky vůbec nejbezpečnější v Evropě. Tedy i bezpečnější než ty, na nichž limity platí a jsou s různou intenzitou vymáhány. Nicméně zejména levicově uvažující politici na západ od našich hranic evidentně usoudili, že mají tu moc poručit i větru dešti, a tak soustavně zkouší, jak moc se jim povede utáhnout šrouby.
Má ovšem jejich touha oporu v chování německých motoristů? To ani zdaleka, jak naznačuje nová studie, za kterou stojí web Autoscout24. Ta odhalila opravdu zajímavá data. Většina Němců se totiž po domácích dálnicích prohání v průměru rychlostí až (tedy nikoli průměrnou rychlostí, ale průměrným maximem) 194 km/h. To opravdu již není nízká rychlost, přičemž studie de facto naznačuje, že takové Volvo bude mít s omezovačem nastaveným na stoosmdesátku v Německu problém nezklamat.
A to se bavíme jen o většině, další významné skupiny řidičů zachází ještě dál. Každý desátý člověk totiž uvedl, že jezdí tempem až 240 km/h či vyšším. V případě mužů jde dokonce o 25 procent z nich, přičemž průměrným přiznávaným u pánského publika je 207 km/h. Ženy pak sice tímto směrem míří méně často, ovšem ani ty nelze brát jako mobilní šikany. Průměrně přiznávaná maximální rychlost využívaná něžným pohlavím totiž v Německu činí oněch „volvovských“ 180 km/h.
Rozdíly panují i v případě věku, neboť k dvoustovce a přes ní se vydávají hlavně motoristé mezi třicátým a padesátým věkem života. V případě mladších motoristů ovšem rychlostí 240 km/h či více jelo pouze 12 procent, u starších se pak jedná o 16 procent. Naopak pouze 5 procent lidí odpovědělo, že maximem na Autobahnu byla v jejich případě stotřicítka, jenž platí ve většině evropských zemí, či ještě mnohem nižší tempo.
Pokud si přitom uvědomíme, že na zavedení dálničního limitu tlačí hlavně Strana zelených, která v loňských eurovolbách získala 20,5 procenta, pak je zjevné, že proti návrhu jsou i podporovatelé této partaje. Její šéf Robert Habeck by si tak měl dávat velký pozor na svá slova, dle kterých by jeho prvním aktem v případě účasti na vládě bylo právě zavedení dálničního limitu. Čím častěji je totiž bude pronášet, tím menší šanci na jejich realizaci bude mít - přímo anketa provedená mezi příznivci Zelených na Facebooku totiž ukázala, že pro limit je pouhých 13 % z nich - 87 procent je proti jakémukoli limitu.
Dodejme už jen, že Habeck je navíc ještě relativně rozumně smýšlejícím „zeleným“, neboť na Autobahnech navrhuje onu stotřicítku. Část partaje volá po stodvacítce, což je rychlost, která by zřejmě na německých dálnicích způsobila nekonečné kolony - čím pomaleji po nich lidé pojedou, tím více času na nich stráví. A jejich kapacita má blízko svým limitům už dnes, natož pak s nižšími rychlostmi.
Po dálničních limitech v Německu zjevně touží pouze politici a aktivisté. Běžní motoristé jsou proti, a to i když jde o voliče strany zelených, která za ně horuje. V průměru se totiž po Autobahnech pohybují rychlostí až 194 km/h. Screenshot: Fraktion DIE LINKE@Facebook
Zdroje: Autoscout24, Focus
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz