Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo
16.6.2021 | Petr Prokopec
Koronavirus zamíchal kartami a výsledná podoba trhu s tím či oním je často velmi zajímavá. Trh s auty není výjimkou - lidé, kteří mají hlouběji do kapsy, si nejčastěji nekoupí nic, o výsledcích tak rozhodují ti zbylí.
Automobilový průmysl dostává v posledních měsících pořádně na frak. Koronavirová pandemie nejprve uzavřela továrny, poté snížila kupní sílu zákazníků a nakonec vyústila v nedostatek čipů a dalších dílů potřebných pro výrobu aut. Výsledkem je galimatyáš protichůdných vlivů, ze kterého může vyjít cokoli. Prodeje nových vozů momentálně meziročně stoupají, protože loni bylo opravdu zle, optikou delšího časového horizontu ale stále klesají na nejnižší hodnoty za mnoho dekád. A je otázkou, do bude následovat.
Ve Spojených státech vládne o něco uvolněnější atmosféra, ani tam ale není bůhvíjak dobře - některých aut je moc, jiných málo. Globální pohled na věc říká, že nové i ojeté vozy čekaly na zákazníka v květnu déle než v lednu, když se průměr zvýšil ze 46,2 na 47,1 dne. To je ale průměr, po některých konkrétních autech lidé touží tak moc, že se u prodejců ani neohřejí.
Mezi novými vozy vládne velmi drahý Mercedes třídy G, který v průměru potřebuje na nalezení zákazníka 9,4 dne. Druhý je znovu drahý Chevrolet Corvette s 9,5 dne. To je opravdu velká rychlost, navíc je třeba dodat, že takové průměry jsou dané jen déletrvajícími prodeji vozů s příliš ambiciózními cenovkami - zájem o tyto modely je jinak tak velký, že za ceníkové ceny mizí od prodejců ihned či jsou prodané ještě dříve, než se k nim vůbec fyzicky dostanou.
Jen o něco málo pomaleji zvládají dealeři udat Cadillac Escalade s 10,8denním průměrem, Hyundai Tucson a Kia Telluride už potřebují přes 11 dnů. Nejžádanější modely Toyoty a Lexusu už se pohybují kolem 12denní hranice, i to je ale úctyhodná rychlost.
Podobně zajímavý je pohled na ojeté vozy. Také zde sice najdeme Corvette, ovšem až na třetí příčce s 21,8denním průměrem. Ještě méně pak potřebují Tesla Model 3 (20,2 dne) a Mazda MX-5 (19,5 dne). Vrcholy žebříčků tedy okupují vozy pro radost, drahé „nesmysly” a podobné věci. Na jednu stranu to chápeme, kdo by si nechtě po roce „v jeskyni” trochu užít. Na druhou stranu je ale také vidět, že ekonomické následky koronaviru se lidí dotkly značně disproporčně a zatímco někteří o koupi auta ani nepřemýšlí, jiní si jdou koupit Mercedes G s průměrnou cenou daleko přes 3 miliony Kč.
Nejrychleji prodávaná nová i ojetá auta v USA v květnu 2021


Společnost iSeeCars prozkoumala přes 1,3 milionu květnových prodejů aut v USA a zjistila, která nová i ojetá auta se prodávají nejrychleji. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: iSeeCars




V případě nových vozů je na vrcholu Mercedes-Benz třídy G. Označit toto auto spíše za rozmar než životní nezbytnost jistě není přehnané. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 11 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
