Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké a vybavené SUV-kupé z Číny má i laserová světla, pořád stojí jen 558 tisíc
21.8.2019 | Petr Prokopec
Obvykle vám z čínských aut ukazujeme ta pozoruhodně levná, ne každé ale míří takovým směrem. Tohle chce zaujmout hlavně tím, jak vypadá a co umí, přesto není drahé.
Značku Wey stvořila čínská automobilka Great Wall před pouhými třemi lety. Nicméně již nyní přistupuje k modernizaci vůbec prvního modelu VV7. A aby toho nebylo málo, dočkalo se SUV také svého stylového bratříčka, který dorazil s přídomkem GT. Oba modely budou používat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na 234 koní a 360 Nm točivého momentu. Značka ovšem chystá plug-in hybridní ústrojí, s nímž by mohla smáznout i řadu evropských vozů. Zvláště pokud se jí povede udržet nízké ceny i na starém kontinentu.
Abychom však nepředbíhali, vrátíme se do roku 2017, kdy se na trh dostalo Wey VV7. Výše zmíněná jednotka byla součástí balení již tehdy, přičemž ji doplnil sedmistupňový automat. Také po něm můžete sáhnout i nadále, stejně jako zůstává na výběr pohon předních či všech čtyř kol. Ve všech ostatních ohledech však SUV prošlo nemalou proměnou. Nové jsou nárazníky, čelní maska i design litých kol. Daleko podstatnější je však modernizace světel, neboť ty ty k adaptivní technice dostaly rovněž laser-fosforové diody.
Od novinky tedy můžeme očekávat nejen větší atraktivitu, ale také lepší svítivost. A nahoru se šlo rovněž v rámci výbavy, neboť multimédia jsou nově spárována s 12,3palcovým displejem namísto 9palcového. Mimo to je VV7 osazeno systémem rozpoznávajícím obličej, dveře se tedy majiteli otevřou ještě předtím, než vůbec sáhne po klice. A novinkou je i systém Launch Control či dokonce zvukový generátor, který za pomoci audio systému umocňuje zvuk pohonné jednotky.
S toutéž technikou je spojena také verze VV7 GT, která se vzhledově liší hlavně v zadních partiích. Ty jsou v honbě za vizuálním připodobněním kupé více seseklé, o ztrátu vnitřního komfortu se však prý nemají obávat ani cestující na zadních sedadlech. Obě čínská SUV měří 4,8 metru na délku a počítají s rozvorem 2 950 milimetrů. Dostatek prostoru pro hlavu a nohy tedy má být spojen s každou sedačkou, stejně jako kožené čalounění.
Wey se zaměřuje na movitější klientelu a počítá s tím i do budoucna, což se týká i zmiňovaného plug-in hybridního ústrojí. Dvoulitr v kombinaci s elektromotorem má produkovat 245 koní a 385 Nm, vůči základu se tak na jednu stranu o velký nárůst nejedná. Nicméně očekávat máme 15procentní pokles spotřeby, a to v rámci reálného světa, neboť ústrojí má dosáhnout tepelné účinnosti 48 procent. Tím by Číňané dosáhli pomalu úrovně, na jaké je Mercedes s monopostem Formule 1.
Aby toho navíc nebylo málo, hybridní ústrojí bude spárováno s novým devítistupňovým automatem, který je vůbec první převodovkou na světě disponující dvěma „mokrými“ spojkami. Číňanům se přitom povedlo její efektivitu vůči sedmistupňovému automatu navýšit o 3,5 procenta, zatímco hmotnost klesla o 10 procent a délka taktéž. Ústrojí tak nebude mít problém ani s budoucími emisními normami, které vejdou v platnost po roce 2020.
Značka Wey je tedy vlastně velmi dobře připravena na výpady mimo svou domovinu, neboť s přitažlivým zevnějškem páruje techniku, na kterou se Brusel dívá se zalíbením v oku. Model VV7 pak před modernizací vycházel na domácím trhu v přepočtu na 558 tisíc korun a ani po modernizaci nemá být dražší, což je na tak velký vůz vybavený již ve standardu vším potřebným působivé. Kam se ovšem ceny pohnou s příchodem hybridního ústrojí, zatím není jasné.


Wey VV7 se po dvou letech dočkalo modernizace...
...i stylové verze GT sázející na tutéž techniku, tedy na 234 benzinových koní
Zdroj: Great Wall
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 7 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 7 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB