Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně

Číňané se rozhodli jít ještě trochu jinou cestou, než se zpočátku zdálo. A tak z Omody S5 GT udělali nejen konkurenta Škody Octavia RS, ale také soupeře jejích verzí jako SportLine. Auto tedy v základu disponuje skoro stejným výkonem, ale přidává na stylu a výbavou je nacpané k prasknutí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně

10.9.2023 | Petr Prokopec

Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně

/

Foto: Omoda

Číňané se rozhodli jít ještě trochu jinou cestou, než se zpočátku zdálo. A tak z Omody S5 GT udělali nejen konkurenta Škody Octavia RS, ale také soupeře jejích verzí jako SportLine. Auto tedy v základu disponuje skoro stejným výkonem, ale přidává na stylu a výbavou je nacpané k prasknutí.

O Omodě S5 GT na našich stránkách nemluvíme poprvé, dosud ale byla prezentována jen jako sportovní verze již pár měsíců prodávaného sedanu S5. Mělo tedy jít 197koňového konkurenta Škody Octavia RS a v této podobě se někde i začal prodávat. V případě Evropy ale Číňané na věc jdou jinak. Zatím v Rusku tedy auto začínají prodávat spíše jako konkurenta sportovně střižených, ovšem technicky ne až tak vysoko mířících verzí škodovek typu Monte Carlo nebo SportLine. Vůz tak byl v základu osazen znovu osazen motorem 1,6 turbo, nabízí ale jen 150 koní místo zmíněných 197 kobyl skutečně sportovního provedení.

Je to jen o tři koně víc než u standardního provedení s motorem 1,5 turbo, objemnější pohonná jednotka ale produkuje také 275 Nm točivého momentu namísto 210 Nm, takže výkonu v nižších otáčkách bude citelně víc. Podstatné také je, že motor již není spojen s převodovkou CVT, která dokáže spolehlivě zadusit potenciál snad každého motoru. Místo ní dorazil sedmistupňový dvouspojkový automat, který jízdní dynamiku posunuje na novou úroveň.

U základní Omody S5 se totiž zrychlení z klidu na stovku odehraje za 9,7 sekundy, respektive dokonce za 13,2 s, pokud zvolíte atmosférickou verzi jedna-pětky naladěnou na 113 koní. I v jejím případě je přitom standardem CVT. Provedení GT však danou disciplínu zvládá již za 7,5 sekundy, čímž se dostává prakticky na úroveň Škody Octavia 2,0 se 190 koňmi.

A zaujmout umí i cenami. S5 GT bude totiž k mání se dvěma stupni výbavy Neo a Ultra, kdy první startuje na 2 539 900 rublech (cca 589 000 Kč), druhý pak na 2 639 900 RUB (asi 612 000 Kč). To je na 4,7metrový vůz s 2,7metrovým rozvorem a zmíněnou dynamikou velmi slušné, u nás za takovou sumu nekoupíte Octavii asi v naprostém základu.

Omoda se ale v rámci výbavy pořádně rozjela, již základní úroveň Neo tedy disponuje koženým čalouněním, vyhříváním volantu, čelního okna a všech sedadel či duální klimatizací. Dále tu máme bezklíčový vstup a startování, stejně jako panoramatickou střechu, bezdrátové dobíjení mobilů či multimédia s 10,25palcovým displejem. Sedadlo řidiče je pak i chlazené a elektricky ovládané.

Pokud to nestačí, je tu ona úroveň Ultra, která pamatuje zejména na vyšší bezpečnost. Nechybí tedy kamery monitorující prostor okolo celého vozu, stejně jako třeba monitoring jízdních pruhů a detekce aut ve slepém úhlu. Sedadlo řidiče pak v této verzi počítá dokonce se stavitelnou bederní oporu. Lité sedmnáctky s pneumatikami o rozměru 205/50 jsou pak vlastní oběma úrovním výbavy.

Lze už jen dodat, že obě ceny jsou spojené s aktuální akcí, kdy zákazníci musí přivézt na protiúčet libovolný starší vůz, který vlastnili minimálně šest měsíců. To je ale jediná podmínka, podstatná není ani značka a ani stav.


Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 1 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 01Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 2 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 02Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 3 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 03Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 4 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 04Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 5 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 05Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 6 - Omoda S5 GT 2023 nove foto 06Stylovější čínský konkurent Škody Octavia má své první ceny pro Evropu, za málo toho nabízí hodně - 7 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 08
Za přibližně 600 tisíc korun si Rusové mohou pořídit Omodu S5 ve verzi GT. Ta disponuje lepší dynamikou než základní varianta, počítat lze také s bohatou výbavou. Vše je k mání poměrně levně. Foto: Omoda

Zdroj: Omoda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše