Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ 2017: facelift dorazil na český trh, už jen v jednom provedení
27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé si nově můžete pořídit pouze ve verzi Sport, ani ta ale nedostala vyšší výkon, jako japonská a americká verze téhož.
Na sklonku loňského roku jsme zjistili jeden neočekávaný, ale o to smutnější fakt. Na českém trhu je prakticky mizivý zájem o Toyotu 86 GT. Navíc to není problém jen u nás, GT 86 se v Evropě neprodává dobře prakticky nikde. U nás si stejně jako třeba v Nizozemsku si japonské koupil za celých loňských dvanáct měsíců jen jeden jediný člověk, což je žalostně málo. Vůbec bychom se proto tuzemskému zastoupení nedivili, kdyby přistoupilo k jistému omezení prodeje. Tentýž krok ale rozhodně nečekáme od Subaru.
Spřízněné BRZ má zjevně v místních končinách více fanoušků než sportovní Toyota, neboť za rok 2016 tu máme dvacet registrací. Stejně to vypadalo předloni, zatímco po GT 86 v tomtéž období sáhli pouze čtyři lidé. Je tedy evidentní, že zatímco „mateřská“ verze je u nás propadákem, ten „druhý v pořadí“ si na poměry tohoto modelu může výskat.
Můžeme navíc doufat, že letos by zájem o BRZ mohl ještě narůst. To si stejně jako GT 86 odbylo facelift, který se věnoval vzhledu i mechanice. Bohužel, o zesílení bloku motoru a s tím souvisejícím navýšením výkonu na 205 koní se Subaru postaralo pouze na americkém a japonském trhu. V Evropy má kupé stejný výkon jako verze před faceliftem, tedy 200 koní.
Stejná je i jízdní dynamika, tedy akcelerace z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 226 km/h u verze s manuální převodovkou. K mání je dále i podivně poskládaný automat, v jeho případě je ale třeba počítat se zhoršením o šest desetin, respektive šestnáct kilometrů v hodině. Normovaná spotřeba byla vyčíslena na 7,8 litru, respektive na 7,1 l/100 km.
V rámci faceliftu byla změněna přední část karoserie, která má navodit dojem širokého a nízkého vozu. Dorazily také plnohodnotné čelní LEDkové světlomety, které se u produkčního modelu Subaru objevují vůbec poprvé. Dále tu pak máme ještě jiné zadní křídlo či nový design desetipaprskových 17palcových kol. Ty ale nadále obouvají pneu o rozměru 215/40.
Do interiéru Subaru dalo nový volant a audio systém Clarion, který doplňuje 6,2palcový displej. Kromě toho BRZ dostalo i přepracovaný podvozek s odlišnou charakteristikou pružin, jiným uložením ramen a novými tlumiči Sachs. Vše pak doplňuje nový režim stabilizace s názvem Track, který má dávat řidiči větší prostor pro vlastní práci.
Na českém trhu za kupé s manuálem dáte 814 000 Kč, verze s automatem je o čtyřicet tisíc korun dražší. Příplatková výbava je pak velmi sporá a počítá pouze s jedním prvkem, a sice barvou karoserie, kdy se za jiný než červený odstín přihazuje 12 tisíc korun.
Vůči minulosti jde tak jen o nepatrné zdražení, byť zákazníci se musí připravit na jisté omezení spočívající v nabídce jediné výbavy Sport. Ta je ovšem opravdu našlapaná, jak lze zjistit v oficiálním ceníku (PDF, 229 kB). Navíc se dá předpokládat, že Subaru jistě ví, co činí - základní provedení se nutně neprodávalo téměř vůbec.












Subaru BRZ dostalo v rámci faceliftu do vínku celou řadu změn, výkon se ovšem navýšil pouze u americké a japonské verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 3 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Renault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
9.9.2025Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
9.9.2025Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
9.9.2025Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
9.9.2025VW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
10.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB