Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg: nové kombi slibuje až 300 koní, manuál však v nabídce chybí
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi bude zřejmě k mání jen v Japonsku, kde nabídne dva benzinové motory spřažené s CVT a pohonem všech kol. „Kecat“ bude i do řízení.
Japonská automobilka s plejádou hvězd ve znaku o sobě v poslední době dávala vědět především díky produkční verzi nového WRX. Subaru však není živo pouze tímto sportovním sedanem, ale i dalšími koncepty. Nedávno jsme vám tak mohli představit budoucí Legacy, nyní přišla řada na kombi Levorg. To navzdory obdobně znějícímu názvu nakonec není jen praktičtější variantou toho prvního, ale zcela novým modelem, který má jít v rodném Japonsku do prodeje na jaře příštího roku.
Momentálně bohužel není jasné, zda Subaru svou novinku nabídne i ve zbytku světa, pokud jste ovšem milovníky manuálních převodovek, pak vás jeho absence na českém trhu dozajista nevzruší. Nic jiného než automat CVT totiž pod kapotou nehledejte, což je při pohledu na výkon dvoulitrového přeplňovaného boxeru opravdu škoda - podle automobilky má totiž produkovat 300 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jízdní dynamika momentálně není známa, údaj o spotřebě však nechybí. Počítat bychom tak měli s průměrem 7,6 l/100 km. Ještě méně žíznivý (5,9 l/100 km) je pak nový 1,6litrový plochý čtyřválec, který pro změnu produkuje koní 170 a Nm 250. I v jeho případě přitom máme počítat s automatem CVT, standardem pro oba modely je rovněž pohon všech kol.
Tím de facto všechny známé údaje končí, na závěr tak můžeme zmínit snad jen venkovní dimenze. Ty počítají s délkou 4 690 mm, šířkou 1 780 mm a výškou 1 485 mm, přičemž rozvor byl oproti níže postavenému Subaru Impreza natažen o 30 milimetrů na 2 650 mm. Pět cestujících a jejich náklad tak japonské kombi ubytuje bez zbytečných strkanic.
Více zřejmě Subaru oznámí s blížícím se zahájením prodeje, kdy bude zároveň představena produkční verze. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Levorg je stále titulován jako koncept, podle všech indicií se ale měnit bude jen máloco. A to platí i o bezpečnostním systému EyeSight druhé generace, který již zvládne i zasahovat do řízení.



























Subaru Levorg je sice oficiálně ještě konceptem, do jarního zahájení prodeje se ale již prakticky nic nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Nejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub