Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg S, Legacy B4 Blitzen, WRX S4 Prova či XV Sport v Tokiu 2015
10.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Subaru bere lednový tokijský Auto Salon tradičně vážně, snad až příliš. Letos značka vystavuje pět novinek.
Že Subaru i letos přiveze na především tuningový Tokio Auto Salon hned několik novinek, jsme vás informovali už koncem roku. Tehdy byla řeč o trojici aut, nakonec je ale novinek pět. Vzhledem k jejich počtu a někdy i pouze mírným odlišnostem oproti už známým vozům značky vezmeme jejich představení povšechně a místy telegraficky, nezmínit se o nich vůbec by ale byla škoda. Tak se do toho pojďme pustit.
Subaru Levorg S
Zřejmě nejzajímavější novinkou je studie ostřejší verze už předloni představeného kombi Levorg, které se má jednoho krásného dne začít prodávat i v Evropě. Zatím se to nestalo a pokud k tomu ani nedojde, budeme ochuzeni také o sériovou verzi sportovněji laděného konceptu S.
Ten nese tradiční modrou barvu i znaky divize STi, písmena Ti se ale z jeho názvu kamsi ztratila. Důvod není známý, neboť směrem k poněkud atraktivnějšímu jízdnímu projevu bylo na voze změněno prakticky vše - má nové nárazníky, masku chladiče, větší 19" kola BBS, střechu z CFRP a také pár novinek v interiéru. Poladěna, byť často blíže nespecifikovaným způsobem, byla i technika - dvoulitrové turbo má mít nějakého toho koně navíc díky novému sání a výfuku. Přepracován byl podvozek a pozor, tohle auto má i šestistupňovou manuální převodovku.










Subaru Legacy B4 Biltzen
Další velmi zajímavou novinkou je - opět studie - Legacy B4 Biltzen postavená na základech současného Legacy. Pokud se trochu orientujete v historii Subaru, víte, že nejde o první vůz s tímto přídomkem, a tak se drží osvědčeného receptu - hlavně červené barvy Premium Red a velkého spojleru na víku zavazadelníku. Nový je ale též přední nárazník, voštinová maska chladiče nebo 19" kola.
Pohled do interiéru odhaluje především výbavová specifika a podle Japonců definuje jednoduchost a funkcionalitu. Realitu posuďte sami, my dodáme jen tolik, že i v tomto případě počítáme s produkční verzí. Výkon v tomto případě jako prioritu nečekejte, auto má pod kapotou 170koňový boxer 2,5.
Subaru WRX S4 Prova
Nová generace Subaru WRX STi nás v loňském testu nezklamala a její, Evropanům zapovězené provedení S4 by na tom nemělo být jinak. Tuning partnerské firmy Prova by pak měl nové STi posunout ještě dále.
Jak moc to činí, zvažte opět hlavně sami, neboť technicky se toho na voze změnilo jen málo - pominout nemůžeme jen 20" kola, drobný zásah do podvozku tlumiči Ohlins, výkonnější brzy a nový výfukový systém. Dále jen WRX S4 Prova jen „o vzhledu” (ať si také občas dovolíme nějaký anglicismus), neboť vozu přidává hlavně nové nárazníky, prahy nebo zadní křídlo, vše z karbonu. Přiložené fotografie vám poví více.
Subaru BRZ GT300 a Subaru XV Sport
Zbylé dvě premiéry už vezmeme opravdu jen zcela stručně - BRZ GT300 je závodní stroj pro japonskou Super GT Series, který má pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem až 257 kW (350 koní) a točivým momentem nejvýše 441 Nm. A pak že to nejde s turbem.
XV Sport je pak jen „vystajlovaný”, zářivě žlutý diblík s černou střechou, modifikovanými nárazníky, specifickými koly a podobně vyladěným interiérem. Pod kapotou má standardní benzinový dvoulitr se 150 koňmi.
Více toho už Subaru letos v Tokiu nevystavilo, alespoň z novinek. Že by toho ale bylo málo, nelze říci...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejčtenější články
- Prodeje aut napříč Evropou dál výrazně klesají, Škoda může mluvit o štěstí v neštěstí
18.12.2020 - VW odhalil fígly, díky nimž motory TDI protáhne i přes nové emisní normy
18.12.2020 - Nový nejlepší Golf ukázal na Autobahnu, co umí. I v mizerných podmínkách je lepší, než měl být
18.12.2020 - Korejci začali prodávat tempomat s novou funkcí, zbavuje ho největšího neduhu
18.12.2020 - Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy
19.12.2020 - Žhář zapálil sbírku 70 superaut. Do jednoho shořela, nejdražší mělo hodnotu 87 milionů
19.12.2020 - Nejojetější Škoda Octavia TDI v prodeji nestojí skoro nic. Je úplně na kaši, ale jezdí
19.12.2020 - Sen o návratu homologačních speciálů závodních aut se rozplynul, v pravidlech je mezera
19.12.2020 - Lada potichu prodává nejlevnější crossover Evropy, bodovat by mohl i u nás
19.12.2020 - Nejčastější závady populárních ojetých aut ukazují, na co při výběru dejte pozor
19.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 15:26 - Snowman000
- Volkswagen obecne 15:22 - jirka87
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub