Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg S, Legacy B4 Blitzen, WRX S4 Prova či XV Sport v Tokiu 2015
10.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Subaru bere lednový tokijský Auto Salon tradičně vážně, snad až příliš. Letos značka vystavuje pět novinek.
Že Subaru i letos přiveze na především tuningový Tokio Auto Salon hned několik novinek, jsme vás informovali už koncem roku. Tehdy byla řeč o trojici aut, nakonec je ale novinek pět. Vzhledem k jejich počtu a někdy i pouze mírným odlišnostem oproti už známým vozům značky vezmeme jejich představení povšechně a místy telegraficky, nezmínit se o nich vůbec by ale byla škoda. Tak se do toho pojďme pustit.
Subaru Levorg S
Zřejmě nejzajímavější novinkou je studie ostřejší verze už předloni představeného kombi Levorg, které se má jednoho krásného dne začít prodávat i v Evropě. Zatím se to nestalo a pokud k tomu ani nedojde, budeme ochuzeni také o sériovou verzi sportovněji laděného konceptu S.
Ten nese tradiční modrou barvu i znaky divize STi, písmena Ti se ale z jeho názvu kamsi ztratila. Důvod není známý, neboť směrem k poněkud atraktivnějšímu jízdnímu projevu bylo na voze změněno prakticky vše - má nové nárazníky, masku chladiče, větší 19" kola BBS, střechu z CFRP a také pár novinek v interiéru. Poladěna, byť často blíže nespecifikovaným způsobem, byla i technika - dvoulitrové turbo má mít nějakého toho koně navíc díky novému sání a výfuku. Přepracován byl podvozek a pozor, tohle auto má i šestistupňovou manuální převodovku.
Subaru Legacy B4 Biltzen
Další velmi zajímavou novinkou je - opět studie - Legacy B4 Biltzen postavená na základech současného Legacy. Pokud se trochu orientujete v historii Subaru, víte, že nejde o první vůz s tímto přídomkem, a tak se drží osvědčeného receptu - hlavně červené barvy Premium Red a velkého spojleru na víku zavazadelníku. Nový je ale též přední nárazník, voštinová maska chladiče nebo 19" kola.
Pohled do interiéru odhaluje především výbavová specifika a podle Japonců definuje jednoduchost a funkcionalitu. Realitu posuďte sami, my dodáme jen tolik, že i v tomto případě počítáme s produkční verzí. Výkon v tomto případě jako prioritu nečekejte, auto má pod kapotou 170koňový boxer 2,5.
Subaru WRX S4 Prova
Nová generace Subaru WRX STi nás v loňském testu nezklamala a její, Evropanům zapovězené provedení S4 by na tom nemělo být jinak. Tuning partnerské firmy Prova by pak měl nové STi posunout ještě dále.
Jak moc to činí, zvažte opět hlavně sami, neboť technicky se toho na voze změnilo jen málo - pominout nemůžeme jen 20" kola, drobný zásah do podvozku tlumiči Ohlins, výkonnější brzy a nový výfukový systém. Dále jen WRX S4 Prova jen „o vzhledu” (ať si také občas dovolíme nějaký anglicismus), neboť vozu přidává hlavně nové nárazníky, prahy nebo zadní křídlo, vše z karbonu. Přiložené fotografie vám poví více.
Subaru BRZ GT300 a Subaru XV Sport
Zbylé dvě premiéry už vezmeme opravdu jen zcela stručně - BRZ GT300 je závodní stroj pro japonskou Super GT Series, který má pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem až 257 kW (350 koní) a točivým momentem nejvýše 441 Nm. A pak že to nejde s turbem.
XV Sport je pak jen „vystajlovaný”, zářivě žlutý diblík s černou střechou, modifikovanými nárazníky, specifickými koly a podobně vyladěným interiérem. Pod kapotou má standardní benzinový dvoulitr se 150 koňmi.
Více toho už Subaru letos v Tokiu nevystavilo, alespoň z novinek. Že by toho ale bylo málo, nelze říci...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva