Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg STI potvrzeno, ostrý kombík dorazí už toto léto
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnohými toužebně očekávaná verze Levorgu nabídne přes 300 koní i s šestistupňovým manuálem. V Evropě se za ni ale ještě musíme modlit.
Subaru Levorg se představilo již před třemi roky. Zpočátku měl tento kombík potěšit pouze japonské zákazníky, nicméně příznivé ohlasy z celého světa vedly značku ke jeho nabídnutí po celém světě. Vůz si tak můžete pořídit i na českém trhu, bohužel však jen s přeplňovanou jedna-šestkou o výkonu 170 koní a automatem Lineatronic CVT. Je to nabídka v japonském stylu, nicméně ani tak není úplná - v Japonsku je Levorg k mání také s přeplňovaným dvoulitrem o 296 koních.
Důvodem této selekce jsou nejspíše emise CO2, ostatně ze stejného důvodu takové evropské WRX STI pohání 2,5litrový čtyřválec a nikoliv právě dvoulitrová pohonná jednotka jako ve své domovině. Je proto vskutku otázkou, zda můžeme mít radost z aktuálního avíza značky, dle kterého bude v létě odhalen Levorg ve verzi STI. Ve světle výše zmíněného totiž na jeho příchodem do Evropy visí otazník.
Byla by to škoda, neboť již předzvěst varianty STI v podobě loňského konceptu Levorg S slibovala nemalý potenciál. Kombi totiž zdobila 19palcová kovaná kola BBS s pneumatikami Michelin PSS o rozměru 245/35, karbonová střecha či kryty zpětných zrcátek, agresivněji stylizované nárazníky, odlišná čelní maska nebo přepracované boční prahy a výdechy na předních blatnících.
K tomuto výčtu se dle aktuální upoutávky přidávají čelní LEDky, uvnitř lze pak pro změnu čekat sportovní sedadla, Alcantarou obšitý volant nebo sadu hliníkových pedálů. Další modifikace zahrnují tlumiče Bilstein, pod kapotou pak nejspíše bude zmiňovaný dvoulitr, ovšem naladěný na více než 300 koní. Výkon by pak kromě automatické převodovky měl přenášet i šestistupňový manuál.
Nakolik se tyto dohady naplní, to je zatím ve hvězdách. Stejně jako lze dále spekulovat o možném příchodu do Evropy, který by zřejmé musel být spojen s instalací 2,5litrové pohonné jednotky. Zda k tomu ale skutečně dojde, to závisí zejména na analyticích Subaru, kteří rozhodnou, zda taková investice má obchodní smysl či nikoliv.


Subaru Levorg STI se ukáže v létě, příchod do Evropy ale zatím nemá jistý
Loňský koncept Levorgu S měl zatím k variantě STi nejblíže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva