Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka

Toyota a FHI nemají společné pouze sportovní kupé GT 86 a BRZ, ale podstatně déle kooperují při výrobě autíček třídy kei cars Mira a Pleo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka

11.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota a FHI nemají společné pouze sportovní kupé GT 86 a BRZ, ale podstatně déle kooperují při výrobě autíček třídy kei cars Mira a Pleo.

Model Pleo je, podobně jako třeba Honda N One nebo Suzuki Wagon R, další z řady japonských kapesních automobilů třídy kei cars využívajících výhodnější daňové sazby, příznivější pojistky i možnost parkovat levněji. Přestože vůz nosí na přídi logo Subaru, ve skutečnosti jde o projekt značky Daihatsu, spadající pod největší japonský koncern Toyota, která má k Fuji Heavy Industries poslední dobou velmi blízko.

Daihatsu prodává svůj stroj pod jménem Mira e:S a jeho nejnovější verzi představilo letos v září. Subaru Pleo je tedy jeho derivátem a kromě jiného loga na obou koncích jde v podstatě o to samé auto. Pohon zajišťuje modernizovaný tříválec o objemu 0,65 litru s nejvyšším výkonem 52 koní při 6 800 ot./min a maximálním točivým momentem 60 newtonmetrů při 5 200 ot./min.

Minulá generace Plea byla k mání nejen s pohonem předních kol, ale rovněž jako čtyřkolka a nejinak tomu bude i u novinky. Pohon 4WD se už od počátku objeví i zde, přičemž v obou případech se o přenos síly postará převodovka s plynulou změnou převodu typu CVT. Dynamikou se Subaru nechlubí, zdůrazňuje však hospodárnost motoru. Ta by měla být „v průměru o 40 procent lepší ve srovnání s kei car vybavenými motory o objemu 0,66 litru“.

O hospodárnější provoz se podle tvrzení automobilky má postarat systém stop-start, chytré řízení alternátoru obvykle popisované jako regenerativní brzdění. Součástí „zelené“ výbavy je také tzv. Eco Drive Assist, což není nic jiného, než displej vybízející šlapat na plyn jemněji než na protipěchotní minu. Podle Subaru a japonského cyklu JC08 je výsledkem průměrná spotřeba 3,3 litru na 100 kilometr.

Na domácí půdě se Pleo dostane do prodeje 21. prosince a v nejlevnějším provedení s pohonem předních kol půjde pořídit za v přepočtu 188 tisíc korun. Čtyřkolka vyjde minimálně na 260 tisíc korun. Na jiných trzích s touto novinkou moc počítat nelze.


Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 1 - Subaru Pleo 2013 01Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 2 - Subaru Pleo 2013 02Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 3 - Subaru Pleo 2013 03Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 4 - Subaru Pleo 2013 04Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 5 - Subaru Pleo 2013 05Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 6 - Subaru Pleo 2013 06Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 7 - Subaru Pleo 2013 07Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 8 - Subaru Pleo 2013 08Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 9 - Subaru Pleo 2013 09Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 10 - Subaru Pleo 2013 10Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 11 - Subaru Pleo 2013 11Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 12 - Subaru Pleo 2013 12Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 13 - Subaru Pleo 2013 13Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 14 - Subaru Pleo 2013 14Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 15 - Subaru Pleo 2013 15Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 16 - Subaru Pleo 2013 16Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 17 - Subaru Pleo 2013 17Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 18 - Subaru Pleo 2013 18Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 19 - Subaru Pleo 2013 19Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 20 - Subaru Pleo 2013 20Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 21 - Subaru Pleo 2013 21Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 22 - Subaru Pleo 2013 22Subaru Pleo 2013: supermini se spotřebu 3,3 litru je více Daihatsu, přesto čtyřkolka - 23 - Subaru Pleo 2013 23
Karoserie Subaru se od Daihatsu v podstatě neliší, jiná jsou akorát loga

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.