Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT

Japonská novinka je oproti předchůdci rychlejší, větší důraz však klade na snižování spotřeby. K mání bude se dvěma druhy pohonu 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT

20.11.2013 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská novinka je oproti předchůdci rychlejší, větší důraz však klade na snižování spotřeby. K mání bude se dvěma druhy pohonu 4x4.

S blížícím se večerem vám konečně můžeme po představení Porsche Macan a Jaguaru F-Type Coupe odhalit i dnešní třetí nejzásadnější novinku letošního autosalonu v Los Angeles. Jde o Subaru WRX, podobně jako v případě Macanu a F-Typu ale mnoho nových informací v L.A. nezaznělo, neboť značnou část munice jsme již vystříleli v článcích o vzhledu a technice. Abyste ovšem nemuseli zbytečně pátrat po celém webu, poskládáme veškerá dostupná data i fotografie na jedno místo.

Začít můžeme zmíněnou vizáží, která sotva připomíná koncept z letošního newyorského autosalonu. Spíše než to evokuje standardní Imprezu sedan, která šla do amerického prodeje před rokem. To asi nebude náhoda, neboť WRX je na běžném modelu založeno a už nad konceptem jsme přemítali, zda se WRX může od standardní Imprezy tak vzdálit. Vzhled ovšem nikdy nebyl tím, co výkonný model prodávalo. Důraz byl vždy kladen na techniku a v tomto ohledu má novinka znovu co nabídnout.

Minulostí je přeplňovaný 2,5litrový plochý čtyřválec, neboť místo něj Subaru použilo dvoulitrový boxer představený už v modelu Forester. Výkon však v tomto případě vyšplhal na 272 koní v 5 600 otáčkách, zatímco točivý moment zůstal na hodnotě 350 Nm, dostupný je ovšem v užším rozmezí 2 000 až 5 200 ot./min. Stovku tak WRX vybavené manuální převodovkou zvládne za 5,4 sekundy.

Kromě sprintu jsou známé také hodnoty týkající se spotřeby, které u ručně řazené převodovky činí 11,2 l/100 km ve městě, 8,4 l mimo zástavbu a 9,8 l v průměru. Kromě manuálu ovšem Subaru WRX bude k mání také s převodovkou CVT s osmi pseudo-stupni, přičemž v tomto případě se dočkáte nejen horší akcelerace (5,9 s), ale také vyšší žíznivosti (12,4/9,4/11,2 l/100 km).

Podle typu převodovky se bude lišit rovněž systém pohonu všech kol. Manuál je totiž spojen s viskózním mezinápravovým diferenciálem, který permanentně rozděluje výkon mezi předními a zadními koly v poměru 50:50. V závislosti na trakci jednotlivých kol však může dojít k přerozdělení, což ostatně platí také o druhém typu čtyřkolky.

Převodovka Sports Lineatronic, jak Subaru své verzi CVT říká, totiž dostala elektricky ovládanou hydraulickou mezinápravovou spojku, jež standardně přenáší výkon na obě nápravy v poměru 45:55. V závislosti na jízdních podmínkách, sešlápnutém plynu i míře natočení volantu však poměr může být upraven, přičemž favorizována je hlavně zadní náprava.

Zatímco přitom ve výběru převodovek odpovídá Subaru WRX standardní Impreze, v rámci tuhosti je jí nadřazeno. Jde o devítiprocentní nárůst, za kterým stojí výraznější užití vysokopevnostní oceli. Vyztuženy pak byly i veškeré klíčové oblasti a elementy, což ostatně platí také o tužších stabilizátorech a samotném podvozku.

Vpředu pak WRX používá vzpěry McPherson, zatímco dozadu se nastěhovaly dvojité lichoběžníky. I tento typ zavěšení přitom najdeme na standardním sedanu. V tomto případě mu však již nedělají společnost zadní bubnové brzdy, neboť kvůli zkrocení potentnějšího motoru Subaru obě nápravy vcelku pochopitelne osadilo většími kotouči.

V rámci nabídky litých kol pak byl potvrzen 17palcový rozměr, se kterým ve všech rozích dorazí pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx RT o rozměru 235/45. Součástí nižších úrovní výbavy pak mají být přední halogenové světlomety, které lépe vybavené modely vymění za diody. Vzadu pak LEDky najdeme za všech okolností.

Uvnitř se japonská novinka pyšní větším prostorem než předchůdce, což je rovněž dáno základní Imprezou. Tento komfort přitom ocení hlavně pasažéři vzadu, jimž pro kolena přibylo přibližně 50 mm. Zvětšen pak byl i zavazadelník, který lze navýšit sklopením zadních sedadel. Ta jsou přitom dělená v poměru 60:40.

Další prvky výbavy pak počítají s novým elektrickým posilovačem řízení, automatickou klimatizací, dvěma LCD displeji, sedmi airbagy nebo výškově a podélně stavitelným volantem se zploštělou spodní částí. Za příplatek lze pak pořídit vyhřívaná přední sedadla, audio systém Harman Kardon nebo menší zadní spoiler.

Do prodeje vstoupí nové Subaru WRX na jaře příštího roku, přičemž cena bude upřesněna až v souvislosti s navážením modelů do showroomů. Postupem času se pak i dozvíme, zda k mání opravdu bude jen sedan nebo jestli japonská automobilka vzkřísí také hatchback. I ten je totiž k mání jako standardní Impreza.


Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 1 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 01Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 2 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 02Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 3 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 03Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 4 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 04Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 5 - Subaru WRX 2015 prvni foto 01Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 6 - Subaru WRX 2015 prvni foto 02Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 7 - Subaru WRX 2015 prvni foto 03Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 8 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 05Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 9 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 06Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 10 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 07Subaru WRX 2014 plně odhaleno, má 272 koní i CVT - 11 - Subaru WRX 2014 prvni oficialni sada 08
Nové Subaru WRX bude samozřejmě k mání i v typicky modré metalíze. A to hned ve dvou odstínech

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše