Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX STI 2017: nové STi bude hybrid, možná i bez Symmetrical AWD
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná japonská novinka chce jezdit za méně než 6,5 l/100 km. K tomu ji kromě elektromotoru dopomůže nová platforma i robotizovaný manuál.
Snad každý příznivce aut ví, že za globálním oteplováním nestojí emise CO2 produkované právě automobily. Pro politiky ale toto odvětví představuje bezbranného obětního beránka, na kterého velmi snadno mohou ukázat prstem. Kvůli tomu se motorové prostory všech modelů nových aut téměř bez výjimky plní stále větším množstvím eko-nesmyslů, z nichž takové přeplňování ve spojení se zmenšováním zdvihového objemu je tím nejmenším zlem. A jelikož automobilky vesměs nechtějí s tímto diktátem bojovat, ale naopak se mu ochotně podřizují, bude budoucnost do značné míry ještě horší, než jsme čekali.
Další obětí ekologických lobby se překvapivě stane příští Subaru WRX STI. Tedy model, který by díky již tradičnímu turbomotoru problémy s legislativou mít neměl. Zvláště, pokud se potvrdí spekulace, podle kterých by nová generace boxerů měla sáhnout také po přímém vstřikování a deaktivaci poloviny válců. Tyto kroky ale zjevně nejsou pro japonskou automobilku dostačující, a proto pro svou vlajkovou sportovní loď chystá ještě jeden, který bude obrovský. Jen si nejsme jisti, zda míří tím správným směrem.
Podle zvěstí ze zákulisí by totiž Subaru mělo zrevidovanou verzi dvoulitrového čtyřválce FA20 doplnit ještě elektromotorem. Výkon by přitom narostl směrem ke 330 koním, což je sice chválihodné, nicméně s hybridní technikou na palubě lze očekávat také nárůst hmotnosti, pročež bude efekt silnějšího hnacího ústrojí do značné míry negován. Nicméně ve srovnání se stávajícím provedením bychom se lepší jízdní dynamiky dočkat měli, a to díky nové platformě SGP (Subaru Global Platform).
Danou architekturu japonská automobilka vyvíjí již s ohledem na možnost implementace baterií a elektromotorů, redukce kupříkladu objemu zavazadlového prostoru bychom se tedy dočkat neměli. Klesat však má díky využití vysokopevnostní oceli hmotnost. Na konkrétní čísla je v současné době ještě příliš brzo, přesunout se tak můžeme ke stálému pohonu všech kol, který taktéž čekají modifikace.
Pokud se ovšem obáváte toho nejhoršího, tedy usazení elektromotoru u zadní nápravy, děsit vás vás prozatím nemusíme. Podle dostupných informací Subaru v tuto chvíli pouze uvažuje o tom, že by nové WRX STI pozbylo klasického pohonu všech kol známého také jako Symmetrical AWD a kardan s diferenciály nahradilo elektromotorem. Zatím se tedy počítá pouze s tím, že pohonná jednotka bude roztáčet všechna čtyři kola klasickou cestou a elektrická energie její činnost pouze umocní. Nicméně co není, může být a v plánu jsou i další posuny - ve druhé fázi se máme dočkat dokonce plug-in hybridu.
Varianta PHEV by se světu měla ukázat v roce 2018 v Tokiu a je pravděpodobné, že právě její zadní náprava dostane „bezemisní koně“. Vraťme se ale k reálnějším informacím, jež souvisí s verzí osazenou klasickým hybridním ústrojím. Toto provedení by mělo snížit normovanou průměrnou spotřebu na méně než 6,5 l/100 km, což je na jednu stranu velmi zajímavá hodnota. Jenže bude pořád hlavně papírová a nejsme si jisti, zda ji výměnou za hybridní pohon přijmou v dobrém dosavadní fanoušci tohoto modelu, které Subaru nemůže brát na lehkou váhu. A to zvláště za situace, kdy daného výsledku má být docíleno nejen za pomoci hybridizace, ale také díky přepřáhnutí na robotizovaný manuál.
Pokud se tedy veškeré zvěsti potvrdí, pak se dá předpokládat, že stávající provedení Subaru WRX STI je tím posledním „čistokrevným“ v řadě. Další generace již de facto bude zcela odlišným vozem, který bude pouze používat slavné jméno, modrou karoserii a zlatá litá kola. Zatím ale nemalujme čerta na zeď, leccos se ještě může v lepší obrátit...

Příští Subaru WRX STI se již ukázalo na neoficiální ilustraci. Zatímco přitom ze vzhledu můžeme mít radost, možnost hybridní techniky nás příliš netěší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
včeraPrototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
10.5.2025Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
11.5.2025Max Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
11.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.10. 22:23 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.10. 21:40 - Stepan
- GTD + STI 06.10. 15:25 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 06.10. 14:45 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.10. 11:51 - pavproch
- Bezpečnostní kamera + interiér + zatmavena skla 06.10. 10:56 - Wared1949
- Politický koutek 06.09. 20:09 - M.Z.
- IT poradna 06.09. 09:53 - pavproch