Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX STI 2017: nové STi bude hybrid, možná i bez Symmetrical AWD
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná japonská novinka chce jezdit za méně než 6,5 l/100 km. K tomu ji kromě elektromotoru dopomůže nová platforma i robotizovaný manuál.
Snad každý příznivce aut ví, že za globálním oteplováním nestojí emise CO2 produkované právě automobily. Pro politiky ale toto odvětví představuje bezbranného obětního beránka, na kterého velmi snadno mohou ukázat prstem. Kvůli tomu se motorové prostory všech modelů nových aut téměř bez výjimky plní stále větším množstvím eko-nesmyslů, z nichž takové přeplňování ve spojení se zmenšováním zdvihového objemu je tím nejmenším zlem. A jelikož automobilky vesměs nechtějí s tímto diktátem bojovat, ale naopak se mu ochotně podřizují, bude budoucnost do značné míry ještě horší, než jsme čekali.
Další obětí ekologických lobby se překvapivě stane příští Subaru WRX STI. Tedy model, který by díky již tradičnímu turbomotoru problémy s legislativou mít neměl. Zvláště, pokud se potvrdí spekulace, podle kterých by nová generace boxerů měla sáhnout také po přímém vstřikování a deaktivaci poloviny válců. Tyto kroky ale zjevně nejsou pro japonskou automobilku dostačující, a proto pro svou vlajkovou sportovní loď chystá ještě jeden, který bude obrovský. Jen si nejsme jisti, zda míří tím správným směrem.
Podle zvěstí ze zákulisí by totiž Subaru mělo zrevidovanou verzi dvoulitrového čtyřválce FA20 doplnit ještě elektromotorem. Výkon by přitom narostl směrem ke 330 koním, což je sice chválihodné, nicméně s hybridní technikou na palubě lze očekávat také nárůst hmotnosti, pročež bude efekt silnějšího hnacího ústrojí do značné míry negován. Nicméně ve srovnání se stávajícím provedením bychom se lepší jízdní dynamiky dočkat měli, a to díky nové platformě SGP (Subaru Global Platform).
Danou architekturu japonská automobilka vyvíjí již s ohledem na možnost implementace baterií a elektromotorů, redukce kupříkladu objemu zavazadlového prostoru bychom se tedy dočkat neměli. Klesat však má díky využití vysokopevnostní oceli hmotnost. Na konkrétní čísla je v současné době ještě příliš brzo, přesunout se tak můžeme ke stálému pohonu všech kol, který taktéž čekají modifikace.
Pokud se ovšem obáváte toho nejhoršího, tedy usazení elektromotoru u zadní nápravy, děsit vás vás prozatím nemusíme. Podle dostupných informací Subaru v tuto chvíli pouze uvažuje o tom, že by nové WRX STI pozbylo klasického pohonu všech kol známého také jako Symmetrical AWD a kardan s diferenciály nahradilo elektromotorem. Zatím se tedy počítá pouze s tím, že pohonná jednotka bude roztáčet všechna čtyři kola klasickou cestou a elektrická energie její činnost pouze umocní. Nicméně co není, může být a v plánu jsou i další posuny - ve druhé fázi se máme dočkat dokonce plug-in hybridu.
Varianta PHEV by se světu měla ukázat v roce 2018 v Tokiu a je pravděpodobné, že právě její zadní náprava dostane „bezemisní koně“. Vraťme se ale k reálnějším informacím, jež souvisí s verzí osazenou klasickým hybridním ústrojím. Toto provedení by mělo snížit normovanou průměrnou spotřebu na méně než 6,5 l/100 km, což je na jednu stranu velmi zajímavá hodnota. Jenže bude pořád hlavně papírová a nejsme si jisti, zda ji výměnou za hybridní pohon přijmou v dobrém dosavadní fanoušci tohoto modelu, které Subaru nemůže brát na lehkou váhu. A to zvláště za situace, kdy daného výsledku má být docíleno nejen za pomoci hybridizace, ale také díky přepřáhnutí na robotizovaný manuál.
Pokud se tedy veškeré zvěsti potvrdí, pak se dá předpokládat, že stávající provedení Subaru WRX STI je tím posledním „čistokrevným“ v řadě. Další generace již de facto bude zcela odlišným vozem, který bude pouze používat slavné jméno, modrou karoserii a zlatá litá kola. Zatím ale nemalujme čerta na zeď, leccos se ještě může v lepší obrátit...

Příští Subaru WRX STI se již ukázalo na neoficiální ilustraci. Zatímco přitom ze vzhledu můžeme mít radost, možnost hybridní techniky nás příliš netěší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
dnesZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nejnovější články
Rusové chtějí změnit své železnice k nepoznání. Chystají úplně nové vlaky, rychlý Bouřňák poprvé ukázali i zevnitř
před 5 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 7 hodinamiNový sporťák s motorem V8 pochází od značky, kterou znáte, jen jste zapomněli, že existuje
před 8 hodinamiMercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
před 10 hodinamiElektrický Charger je takový propadák, že výrobce musel snížit cenu o víc jak 100 tisíc. Nepomůže tím stejně ničemu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva