Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2013: sériová verze je na světě, jako čtyřkolka se ukáže na podzim
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze snížila normovanou spotřebu na 5 l/100 km. Ve standardu nabídne Alcantaru, elektronické asistenty EyeSight nebo speciální odhlučnění.
Trvalo to dlouho, opravdu dlouho, vlastně déle, než kterékoliv jiné automobilce. Nakonec ovšem můžeme první hybrid značky Subaru přivítat v sériové výrobě, i když bychom měli dodat, že čekání skončilo pouze na japonském trhu, neboť Spojené státy se dočkají až na podzim a Evropa zřejmě až v příštím roce. Tedy pokud vůbec, protože třeba taková Austrálie nedostane hybridní XV ani omylem. To je dost možná škoda, neboť podle propagačních materiálů určených pro Ameriku má jít o nejúspornější pravověrnou čtyřkolku, jaká je momentálně na trhu.
Údaje o spotřebě jsou přitom v rámci jízdní dynamiky jedinými, které Subaru v rámci uvedení do japonského prodeje oznámilo. U modelů se základní výbavou lze počítat s průměrem 5 litrů na 100 kilometrů, verze Hybrid 2,0i-L EyeSight, která již dle názvu nabízí pod kapotou celou řadu elektronických pomocníků včetně adaptivního tempomatu, by pak vlivem vyšší hmotnosti měla jezdit za 5,2 l/100 km.
Pohonné ústrojí je ovšem v obou případech stejné, což znamená kombinaci benzinového dvoulitru o výkonu 150 koní a elektromotoru naladěného na 13,6 koně. Ten čerpá energii z nikl-metal-hydridové baterie uložené co nejníže v zavazadlovém prostoru, přičemž přenos veškeré síly na všechna čtyři kola má na starosti speciálně vyvinutá automatická převodovka CVT.
Vůči standardnímu Subaru XV se pak změnila i výbava, která již v základu obsahuje unikátní 17palcová litá kola, speciální zelený lak Plasma Pearl Green nebo Alcantarou čalouněný interiér. Ceny přitom v Japonsku startují na sumě 2 499 000 yenů (cca 505 000 Kč) a končí částkou 2 782 500 JPY (562 000 Kč), za kterou již dostanete plně vybavené XV Hybrid.

























Subaru XV Hybrid by mělo nabízet bohatou standardní výbavu a průměrnou spotřebu sníženou na pět litrů na 100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 8 hodinamiMansory už neví, jak hluboko ještě klesnout, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 9 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 11 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včeraFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva