Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2013: sériová verze je na světě, jako čtyřkolka se ukáže na podzim
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze snížila normovanou spotřebu na 5 l/100 km. Ve standardu nabídne Alcantaru, elektronické asistenty EyeSight nebo speciální odhlučnění.
Trvalo to dlouho, opravdu dlouho, vlastně déle, než kterékoliv jiné automobilce. Nakonec ovšem můžeme první hybrid značky Subaru přivítat v sériové výrobě, i když bychom měli dodat, že čekání skončilo pouze na japonském trhu, neboť Spojené státy se dočkají až na podzim a Evropa zřejmě až v příštím roce. Tedy pokud vůbec, protože třeba taková Austrálie nedostane hybridní XV ani omylem. To je dost možná škoda, neboť podle propagačních materiálů určených pro Ameriku má jít o nejúspornější pravověrnou čtyřkolku, jaká je momentálně na trhu.
Údaje o spotřebě jsou přitom v rámci jízdní dynamiky jedinými, které Subaru v rámci uvedení do japonského prodeje oznámilo. U modelů se základní výbavou lze počítat s průměrem 5 litrů na 100 kilometrů, verze Hybrid 2,0i-L EyeSight, která již dle názvu nabízí pod kapotou celou řadu elektronických pomocníků včetně adaptivního tempomatu, by pak vlivem vyšší hmotnosti měla jezdit za 5,2 l/100 km.
Pohonné ústrojí je ovšem v obou případech stejné, což znamená kombinaci benzinového dvoulitru o výkonu 150 koní a elektromotoru naladěného na 13,6 koně. Ten čerpá energii z nikl-metal-hydridové baterie uložené co nejníže v zavazadlovém prostoru, přičemž přenos veškeré síly na všechna čtyři kola má na starosti speciálně vyvinutá automatická převodovka CVT.
Vůči standardnímu Subaru XV se pak změnila i výbava, která již v základu obsahuje unikátní 17palcová litá kola, speciální zelený lak Plasma Pearl Green nebo Alcantarou čalouněný interiér. Ceny přitom v Japonsku startují na sumě 2 499 000 yenů (cca 505 000 Kč) a končí částkou 2 782 500 JPY (562 000 Kč), za kterou již dostanete plně vybavené XV Hybrid.

























Subaru XV Hybrid by mělo nabízet bohatou standardní výbavu a průměrnou spotřebu sníženou na pět litrů na 100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
