Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc

Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc

29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.

Při výběru úsporného Subaru se evropští zákazníci budou ve většině případů i nadále spoléhat na naftový boxer, klientela ve Spojených státech však i vzhledem ke svému značnému odporu k dieselům takovou možnost nemá. Pro ni, především pak ale pro legislativu pokutující vyšší než stanovenou spotřebu nechal koncern FHI sestrojit svůj vůbec první hybridní model.

Platformou pro benzín-elektrickou jednotku se stal crossover XV, prodávaný ve Spojených státech s přídomkem Crosstrek. Jádrem pohonného systému je plochý zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 196 newtonmetrů a původní je rovněž převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Navíc byl do vozu instalován elektromotor o výkonu 10 kW integrující rovněž funkci generátor a startéru zapojeného do systému stop-start.

Automobilka se při výběru zdroje pro elektromotor rozhodla použít místo modernějších lithium-iontových akumulátorů nikl-metal hydridové baterky, jejich kapacitu ovšem nezveřejnila. Známá není ani jejich hmotnost, Subaru však alespoň přiznalo, že hybridní technologie zvýšila hmotnost dřívějšího auta „přibližně o 136 kg“.

Zbytek techniky se neměl, hybridní XV si proto nadále zachovává permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD. Subaru uvádí, že jejich novinka je „nejúspornějším crossoverem 4x4 na severoamerickém trhu“ a toto tvrzení podporuje kombinovanou papírovou spotřebou 7,6 litru na 100 kilometrů.

Zvnějšku se XV Crosstrek Hybrid od svých běžných sourozenců (kromě nápisů Hybrid) neodlišuje a to samé platí rovněž pro kabinu. Jinak vypadá pouze menu multimediálního rozhraní, které kromě obvyklých parametrů zobrazuje rovněž tradiční piktogramy zachycující aktuální směrování výkonu na kola a energií mezi jednotkami a akumulátory.

Cena auta dosud zveřejněna nebyla, Subaru však pospíchat nemusí. Prodej hybridu se ve Spojených státech rozjíždí až koncem letošního roku jako modelový rok 2014. Jestli dorazí také do Evropy, teprve uvidíme.


Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 1 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 01Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 2 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 02Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 3 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 03Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 4 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 04Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 5 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 05Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 6 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 06Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 7 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 07Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 8 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 08Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 9 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 09Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 10 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 10Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 11 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 11Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 12 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 12Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 13 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 13Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 14 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 14Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 15 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 15Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 16 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 16Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 17 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 17Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 18 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 18Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 19 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 19Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc - 20 - Subaru XV Crosstrek Hybrid  oficialni 20
Subaru slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km měřenou podle realističtější normy EPA

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.