Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.
Při výběru úsporného Subaru se evropští zákazníci budou ve většině případů i nadále spoléhat na naftový boxer, klientela ve Spojených státech však i vzhledem ke svému značnému odporu k dieselům takovou možnost nemá. Pro ni, především pak ale pro legislativu pokutující vyšší než stanovenou spotřebu nechal koncern FHI sestrojit svůj vůbec první hybridní model.
Platformou pro benzín-elektrickou jednotku se stal crossover XV, prodávaný ve Spojených státech s přídomkem Crosstrek. Jádrem pohonného systému je plochý zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 196 newtonmetrů a původní je rovněž převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Navíc byl do vozu instalován elektromotor o výkonu 10 kW integrující rovněž funkci generátor a startéru zapojeného do systému stop-start.
Automobilka se při výběru zdroje pro elektromotor rozhodla použít místo modernějších lithium-iontových akumulátorů nikl-metal hydridové baterky, jejich kapacitu ovšem nezveřejnila. Známá není ani jejich hmotnost, Subaru však alespoň přiznalo, že hybridní technologie zvýšila hmotnost dřívějšího auta „přibližně o 136 kg“.
Zbytek techniky se neměl, hybridní XV si proto nadále zachovává permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD. Subaru uvádí, že jejich novinka je „nejúspornějším crossoverem 4x4 na severoamerickém trhu“ a toto tvrzení podporuje kombinovanou papírovou spotřebou 7,6 litru na 100 kilometrů.
Zvnějšku se XV Crosstrek Hybrid od svých běžných sourozenců (kromě nápisů Hybrid) neodlišuje a to samé platí rovněž pro kabinu. Jinak vypadá pouze menu multimediálního rozhraní, které kromě obvyklých parametrů zobrazuje rovněž tradiční piktogramy zachycující aktuální směrování výkonu na kola a energií mezi jednotkami a akumulátory.
Cena auta dosud zveřejněna nebyla, Subaru však pospíchat nemusí. Prodej hybridu se ve Spojených státech rozjíždí až koncem letošního roku jako modelový rok 2014. Jestli dorazí také do Evropy, teprve uvidíme.
Subaru slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km měřenou podle realističtější normy EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz