Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.
Premiérové pojítko mezi dlouholetým úspěšným působením ve vytrvalostních závodech a běžným světem z produkce ingolstadtské automobilky Audi je hlavním bodem programu vývojového oddělení Quattro GmbH od doby, co se ukázalo, že elektromobil R8 e-tron zřejmě nebude tím pravým demonstrátorem schopností značky. Jak už jsme psali v jednom z minulých článků na toto téma, hybridní prototyp by měl být k vidění na letošním frankfurtském autosalonu, dost možná pod jménem R10 nebo R20.
Podle americké internetové stránky Car and Driver je atypický supersport vyvíjený jako projekt Scorpion, a protože kolegům jejich zdroje prozradily i něco navíc, můžeme si udělat menší rekapitulaci toho nejzajímavějšího i přidat leccos dosud neznámého.
Informátoři předně tvrdí, že se vůz okruhovou R18 nenechal je inspirovat, ale že z ní rovnou vychází. Výkladní skříň dovedností konstruktérů Audi přímo staví na architektuře závodního stroje, přičemž karbonový monokok bude mít dále zesílený pomocí hliníkových voštinových panelů. Z aluminia budou rovněž vyrobeny komponenty zavěšení, což napomůže udržení nízké hmotnosti a stejně tak i ovladatelnosti auta v zatáčkách či v přímce při vysokých rychlostech.
Prameny Autocaru naposled tvrdily, že se o pohon zadní kol postará vyladěný vidlicový šestiválec 3,0 TDI, Car and Drive nicméně říká, že bude před zadní nápravu usazen rovnou závodní 3,7 V6 TDI, který je normálně přiškrcen na nějakých 540 koní. Zde bude možné vyhnat jeho výkon (putující přes zřejmě sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola) na cirka 600 koní a o další, minimální stovku koní se postará jeden nebo dva elektromotory roztáčející kola přední nápravy.
Použití konstrukčních celků z Audi R18 v jistém smyslu budoucí design produkčního auta předurčuje, přesto jeho podoba známá není a spousta počítačových renderů se pouze snaží zužitkovat dostupné informace. R10/R20 alias Scorpion má být ve výrobě až za tři roky a jeho tvary se proto jistě měnit můžou, pokud ale Ingolstadt skutečně představí prototyp už ve Frankfurtu, prvotní návrh musí být hotový.
Jak bylo uvedeno, zájemci nemůžou počítat s příchodem diesel-elektrického konkurenta McLarenu P1 a LaFerrari dříve než v roce 2016, reálněji se však jeví až rok 2017. A i když Audi na italský a britský superstroj výkonově nedosáhne, jejich exkluzivitu si uchová. Quattro prý nemá postavit více než 333 aut.












Dosavadním elektrickým vrcholem sportovních Audi je nakonec neprodejný model R8 e-tron. Hybridní R10 nebo R20 má zamířit ještě podstatně výš
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 4 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 7 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 9 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
