Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.
Premiérové pojítko mezi dlouholetým úspěšným působením ve vytrvalostních závodech a běžným světem z produkce ingolstadtské automobilky Audi je hlavním bodem programu vývojového oddělení Quattro GmbH od doby, co se ukázalo, že elektromobil R8 e-tron zřejmě nebude tím pravým demonstrátorem schopností značky. Jak už jsme psali v jednom z minulých článků na toto téma, hybridní prototyp by měl být k vidění na letošním frankfurtském autosalonu, dost možná pod jménem R10 nebo R20.
Podle americké internetové stránky Car and Driver je atypický supersport vyvíjený jako projekt Scorpion, a protože kolegům jejich zdroje prozradily i něco navíc, můžeme si udělat menší rekapitulaci toho nejzajímavějšího i přidat leccos dosud neznámého.
Informátoři předně tvrdí, že se vůz okruhovou R18 nenechal je inspirovat, ale že z ní rovnou vychází. Výkladní skříň dovedností konstruktérů Audi přímo staví na architektuře závodního stroje, přičemž karbonový monokok bude mít dále zesílený pomocí hliníkových voštinových panelů. Z aluminia budou rovněž vyrobeny komponenty zavěšení, což napomůže udržení nízké hmotnosti a stejně tak i ovladatelnosti auta v zatáčkách či v přímce při vysokých rychlostech.
Prameny Autocaru naposled tvrdily, že se o pohon zadní kol postará vyladěný vidlicový šestiválec 3,0 TDI, Car and Drive nicméně říká, že bude před zadní nápravu usazen rovnou závodní 3,7 V6 TDI, který je normálně přiškrcen na nějakých 540 koní. Zde bude možné vyhnat jeho výkon (putující přes zřejmě sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola) na cirka 600 koní a o další, minimální stovku koní se postará jeden nebo dva elektromotory roztáčející kola přední nápravy.
Použití konstrukčních celků z Audi R18 v jistém smyslu budoucí design produkčního auta předurčuje, přesto jeho podoba známá není a spousta počítačových renderů se pouze snaží zužitkovat dostupné informace. R10/R20 alias Scorpion má být ve výrobě až za tři roky a jeho tvary se proto jistě měnit můžou, pokud ale Ingolstadt skutečně představí prototyp už ve Frankfurtu, prvotní návrh musí být hotový.
Jak bylo uvedeno, zájemci nemůžou počítat s příchodem diesel-elektrického konkurenta McLarenu P1 a LaFerrari dříve než v roce 2016, reálněji se však jeví až rok 2017. A i když Audi na italský a britský superstroj výkonově nedosáhne, jejich exkluzivitu si uchová. Quattro prý nemá postavit více než 333 aut.












Dosavadním elektrickým vrcholem sportovních Audi je nakonec neprodejný model R8 e-tron. Hybridní R10 nebo R20 má zamířit ještě podstatně výš
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejčtenější články
Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29.5.2025Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29.5.2025Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29.5.2025Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
30.5.2025Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva