Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.
Premiérové pojítko mezi dlouholetým úspěšným působením ve vytrvalostních závodech a běžným světem z produkce ingolstadtské automobilky Audi je hlavním bodem programu vývojového oddělení Quattro GmbH od doby, co se ukázalo, že elektromobil R8 e-tron zřejmě nebude tím pravým demonstrátorem schopností značky. Jak už jsme psali v jednom z minulých článků na toto téma, hybridní prototyp by měl být k vidění na letošním frankfurtském autosalonu, dost možná pod jménem R10 nebo R20.
Podle americké internetové stránky Car and Driver je atypický supersport vyvíjený jako projekt Scorpion, a protože kolegům jejich zdroje prozradily i něco navíc, můžeme si udělat menší rekapitulaci toho nejzajímavějšího i přidat leccos dosud neznámého.
Informátoři předně tvrdí, že se vůz okruhovou R18 nenechal je inspirovat, ale že z ní rovnou vychází. Výkladní skříň dovedností konstruktérů Audi přímo staví na architektuře závodního stroje, přičemž karbonový monokok bude mít dále zesílený pomocí hliníkových voštinových panelů. Z aluminia budou rovněž vyrobeny komponenty zavěšení, což napomůže udržení nízké hmotnosti a stejně tak i ovladatelnosti auta v zatáčkách či v přímce při vysokých rychlostech.
Prameny Autocaru naposled tvrdily, že se o pohon zadní kol postará vyladěný vidlicový šestiválec 3,0 TDI, Car and Drive nicméně říká, že bude před zadní nápravu usazen rovnou závodní 3,7 V6 TDI, který je normálně přiškrcen na nějakých 540 koní. Zde bude možné vyhnat jeho výkon (putující přes zřejmě sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola) na cirka 600 koní a o další, minimální stovku koní se postará jeden nebo dva elektromotory roztáčející kola přední nápravy.
Použití konstrukčních celků z Audi R18 v jistém smyslu budoucí design produkčního auta předurčuje, přesto jeho podoba známá není a spousta počítačových renderů se pouze snaží zužitkovat dostupné informace. R10/R20 alias Scorpion má být ve výrobě až za tři roky a jeho tvary se proto jistě měnit můžou, pokud ale Ingolstadt skutečně představí prototyp už ve Frankfurtu, prvotní návrh musí být hotový.
Jak bylo uvedeno, zájemci nemůžou počítat s příchodem diesel-elektrického konkurenta McLarenu P1 a LaFerrari dříve než v roce 2016, reálněji se však jeví až rok 2017. A i když Audi na italský a britský superstroj výkonově nedosáhne, jejich exkluzivitu si uchová. Quattro prý nemá postavit více než 333 aut.












Dosavadním elektrickým vrcholem sportovních Audi je nakonec neprodejný model R8 e-tron. Hybridní R10 nebo R20 má zamířit ještě podstatně výš
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 4 hodinamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 5 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 11:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.12. 10:37 - budik
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch