Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersport Audi vzniká s krycím jménem Scorpion, hybridní TDI má mít 700 koní
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Diesel-elektrický supersport postavený s využitím technologií závodního R18 e-tron Quattro dorazí do dvou až tří let jako omezená série čítající 333 aut.
Premiérové pojítko mezi dlouholetým úspěšným působením ve vytrvalostních závodech a běžným světem z produkce ingolstadtské automobilky Audi je hlavním bodem programu vývojového oddělení Quattro GmbH od doby, co se ukázalo, že elektromobil R8 e-tron zřejmě nebude tím pravým demonstrátorem schopností značky. Jak už jsme psali v jednom z minulých článků na toto téma, hybridní prototyp by měl být k vidění na letošním frankfurtském autosalonu, dost možná pod jménem R10 nebo R20.
Podle americké internetové stránky Car and Driver je atypický supersport vyvíjený jako projekt Scorpion, a protože kolegům jejich zdroje prozradily i něco navíc, můžeme si udělat menší rekapitulaci toho nejzajímavějšího i přidat leccos dosud neznámého.
Informátoři předně tvrdí, že se vůz okruhovou R18 nenechal je inspirovat, ale že z ní rovnou vychází. Výkladní skříň dovedností konstruktérů Audi přímo staví na architektuře závodního stroje, přičemž karbonový monokok bude mít dále zesílený pomocí hliníkových voštinových panelů. Z aluminia budou rovněž vyrobeny komponenty zavěšení, což napomůže udržení nízké hmotnosti a stejně tak i ovladatelnosti auta v zatáčkách či v přímce při vysokých rychlostech.
Prameny Autocaru naposled tvrdily, že se o pohon zadní kol postará vyladěný vidlicový šestiválec 3,0 TDI, Car and Drive nicméně říká, že bude před zadní nápravu usazen rovnou závodní 3,7 V6 TDI, který je normálně přiškrcen na nějakých 540 koní. Zde bude možné vyhnat jeho výkon (putující přes zřejmě sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola) na cirka 600 koní a o další, minimální stovku koní se postará jeden nebo dva elektromotory roztáčející kola přední nápravy.
Použití konstrukčních celků z Audi R18 v jistém smyslu budoucí design produkčního auta předurčuje, přesto jeho podoba známá není a spousta počítačových renderů se pouze snaží zužitkovat dostupné informace. R10/R20 alias Scorpion má být ve výrobě až za tři roky a jeho tvary se proto jistě měnit můžou, pokud ale Ingolstadt skutečně představí prototyp už ve Frankfurtu, prvotní návrh musí být hotový.
Jak bylo uvedeno, zájemci nemůžou počítat s příchodem diesel-elektrického konkurenta McLarenu P1 a LaFerrari dříve než v roce 2016, reálněji se však jeví až rok 2017. A i když Audi na italský a britský superstroj výkonově nedosáhne, jejich exkluzivitu si uchová. Quattro prý nemá postavit více než 333 aut.












Dosavadním elektrickým vrcholem sportovních Audi je nakonec neprodejný model R8 e-tron. Hybridní R10 nebo R20 má zamířit ještě podstatně výš
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
