Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans
23.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náhrada za zrušený elektrosporťák R8 e-quattro nabídne 700 koní, hmotnost 1 150 kg a aktivní aerodynamiku. Stát by ale měla 19 milionů Kč.
Je to jen pár dní, co se Audi zmínilo o chystaném diesel-elektrickém supersportu, a již se začínají objevovat nové informace i počítačové retuše možného vzhledu. Ty přitom z velké části staví na vizáži závodního Audi R18 TDI, které v loni vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Silniční verze tak na rozdíl od ostatních modelů Audi s registrační značkou dostane jen velmi malou čelní masku, společnost jí však budou dělat o to větší vertikální diodové světlomety. Mimo to model R20, což je zatím nepotvrzený název, nabídne také výklopné „racčí“ dveře, aktivní aerodynamické prvky a křídlo táhnoucí se po celé zádi, které by mělo zároveň fungovat i jako brzda.
Vzhled ovšem není jediným prvkem, který bude ze závodních okruhů přenesen na silnici. Jak jsme již dříve zmínili, šéf oddělení quattro GmbH Franciscus Van Meel by velmi rád chystaným modelem ohrozil nejvyšší supersportovní ligu světa včetně chystaného McLarenu P1. Nepůjde na to ovšem přes výkon, který by zastínil i chystané Bugatti Super Veyron, nýbrž přes firemní slogan. Náskok díky technice by přitom modelu R20 měla přinést kombinace dieselového šestiválce se dvěma turby, který pohání zadní kola, a dvou elektromotorů zaměřujících se na přední nápravu.
S možností jízdy čistě na elektřinu Audi asi nikoho neoslní, i přes chystanou hmotnost 1 150 kg nebudou mít baterie kapacitu větší než na pár kilometrů. Trakce zajištěná hybridním pohonem všech kol e-quattro, vektorování síly a především kombinovaný výkon 700 koní (550 k produkuje turbodiesel, 75 k pak každý elektromotor) by však již pozornost bohaté klientely vzbudit mohly.
Mimo to Audi R20 dostane již standardně rekuperaci brzdné energie či systém start/stop, otázkou změny v legislativě jsou pak zpětná zrcátka nahrazená kamerami. Uvnitř kabiny nebude mít německá značka problém s přidáním jednoho sedadla, závodní speciál R18 byl totiž již od počátku navrhován jako dvoumístný vůz, kterému byla skořepina spolujezdce vyjmuta.
I silniční verze přitom bude počítat s čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo rozměrným středovým displejem, na který se bude soustředit většina informací. Představení má pak Audi naplánováno na rok 2015, kdy by produkce celé automobilky měla dosáhnout 1,5 milionu vozů. R20 by přitom byl dárkem k tomuto úspěchu.
Po představení na Pebble Beach Concours d’Elegance by v roce 2016 měla následovat sériová výroba, limitována však bude na nějakých 100 až 250 vozů. Cena se přitom bude pohybovat okolo 750 000 Eur (cca 18 750 000 Kč).
Chystané Audi R20 má co nejvíce odpovídat svému předobrazu, závodnímu speciálu R18 TDI, který vyhrál loňskou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 9 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 11 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva