Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans

Náhrada za zrušený elektrosporťák R8 e-quattro nabídne 700 koní, hmotnost 1 150 kg a aktivní aerodynamiku. Stát by ale měla 19 milionů Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans

23.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Náhrada za zrušený elektrosporťák R8 e-quattro nabídne 700 koní, hmotnost 1 150 kg a aktivní aerodynamiku. Stát by ale měla 19 milionů Kč.

Je to jen pár dní, co se Audi zmínilo o chystaném diesel-elektrickém supersportu, a již se začínají objevovat nové informace i počítačové retuše možného vzhledu. Ty přitom z velké části staví na vizáži závodního Audi R18 TDI, které v loni vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Silniční verze tak na rozdíl od ostatních modelů Audi s registrační značkou dostane jen velmi malou čelní masku, společnost jí však budou dělat o to větší vertikální diodové světlomety. Mimo to model R20, což je zatím nepotvrzený název, nabídne také výklopné „racčí“ dveře, aktivní aerodynamické prvky a křídlo táhnoucí se po celé zádi, které by mělo zároveň fungovat i jako brzda.

Vzhled ovšem není jediným prvkem, který bude ze závodních okruhů přenesen na silnici. Jak jsme již dříve zmínili, šéf oddělení quattro GmbH Franciscus Van Meel by velmi rád chystaným modelem ohrozil nejvyšší supersportovní ligu světa včetně chystaného McLarenu P1. Nepůjde na to ovšem přes výkon, který by zastínil i chystané Bugatti Super Veyron, nýbrž přes firemní slogan. Náskok díky technice by přitom modelu R20 měla přinést kombinace dieselového šestiválce se dvěma turby, který pohání zadní kola, a dvou elektromotorů zaměřujících se na přední nápravu.

S možností jízdy čistě na elektřinu Audi asi nikoho neoslní, i přes chystanou hmotnost 1 150 kg nebudou mít baterie kapacitu větší než na pár kilometrů. Trakce zajištěná hybridním pohonem všech kol e-quattro, vektorování síly a především kombinovaný výkon 700 koní (550 k produkuje turbodiesel, 75 k pak každý elektromotor) by však již pozornost bohaté klientely vzbudit mohly.

Mimo to Audi R20 dostane již standardně rekuperaci brzdné energie či systém start/stop, otázkou změny v legislativě jsou pak zpětná zrcátka nahrazená kamerami. Uvnitř kabiny nebude mít německá značka problém s přidáním jednoho sedadla, závodní speciál R18 byl totiž již od počátku navrhován jako dvoumístný vůz, kterému byla skořepina spolujezdce vyjmuta.

I silniční verze přitom bude počítat s čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo rozměrným středovým displejem, na který se bude soustředit většina informací. Představení má pak Audi naplánováno na rok 2015, kdy by produkce celé automobilky měla dosáhnout 1,5 milionu vozů. R20 by přitom byl dárkem k tomuto úspěchu.

Po představení na Pebble Beach Concours d’Elegance by v roce 2016 měla následovat sériová výroba, limitována však bude na nějakých 100 až 250 vozů. Cena se přitom bude pohybovat okolo 750 000 Eur (cca 18 750 000 Kč).


Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans - 1 - Audi R20 prvni pocitacova retuseAudi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans - 2 - Audi R18 TDI 01Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans - 3 - Audi R18 TDI 02
Chystané Audi R20 má co nejvíce odpovídat svému předobrazu, závodnímu speciálu R18 TDI, který vyhrál loňskou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.