Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1

V Audi pochopili, že se současnými akumulátory elektromobily nemají perspektivu. Místo e-tronu ale tlačí další kontroverzi - diesel-elektrický supersport.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1

12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Audi pochopili, že se současnými akumulátory elektromobily nemají perspektivu. Místo e-tronu ale tlačí další kontroverzi - diesel-elektrický supersport.

Poté, co Wolfgang Dürheimer po svém nástupu do Audi zastavil všechny práce na elektromobilu R8 e-tron a z Ingolstadtu (dost možná proto, aby to nevypadalo hloupě) nakonec vypadlo, že bateriový supersport tam vlastně nikdy sériově vyrábět ani nechtěli, se vesměs očekávalo, na co se Quattro GmbH zaměří. Teď už to víme - sportovní divize pracuje na diesel-elektrickém supersportu.

Již na konci listopadu Dürheimer prozradil, že Audi hledá možnosti aplikace technologie z vítězných strojů čtyřiadvacetihodinovky Le Mans v produkčních autech. Více tehdy neprozradil, každopádně R18 e-tron quattro má zadní kola poháněná dieselem a přední elektromotorem, a to leccos naznačovalo

Poněkud sdílnější byl Franciscus Van Meel, současný šéf oddělení Quttro GmbH: „Pokud to auto postavíme, půjde o úplně jiný koncept než je R8 a absolutně nejlepší supersport,“ pochlubil se v rozhovoru pro britský magazín Auto Express Van Meel. Podle něj bude auto novátorské a naprosto věrné sloganu „Náskok díky technice“. Na přímou otázku, jestli bude lepší než chystaný McLaren P1, odpověděl bez váhání „ano“.

Nový dieselový hybrid by měl být podle představ Audi schopen konkurovat podobně koncipovaným strojům jako je již zmiňovaný McLaren, případně nástupce Ferrari Enzo a podle možností se co nejméně plést do cesty benzínovému hybridu Porsche 918 Spyder. Podrobnosti o pohonném ústrojí jsou otevřené, proslýchá se ale, že vůz by mohl mít výkon přes 700 koní a nejvyšší točivý moment minimálně 1 000 newtonmetrů. To už by mohlo stačit na akceleraci z 0 na 100 km/h za tři vteřiny a maximálku přes 320 km/h.


Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 1 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 01Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 2 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 02Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 3 - Audi R8 e-tron rekord 06Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 4 - Audi R8 e-tron rekord 07Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 5 - Audi R8 e-tron rekord 08Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 6 - Audi R8 e-tron rekord 09Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 7 - Audi R8 e-tron rekord 10Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1 - 8 - Audi R8 e-tron rekord 11
Naftovou jednotku s elektromotorem byste očekávali spíše ve voze PSA nebo lokomotivě než supersportu, Audi však naznačuje, že jde o cestu, jak porazit McLaren P1

Zdroj: Auto Express

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.