Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Alfa Romeo dorazí i ve verzi QV, sesadí z trůnu Cayenne Turbo S?
15.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka počítá s 2,9litrovým šestiválcem o výkonu 510 koní. Pokud udrží hmotnost na uzdě, může se stát novým králem Nürburgringu.
Italská automobilka dnes na frankfurtském autosalonu konečně s velkou pompou naplno odhalila nový sedan Giulia QV. Se standardním provedením zjevně prozatím nepospíchá, což ovšem neznamená, že by se v hesenské metropoli o běžných modelech nemluvilo. Ani v jejich případě navíc značka nepostrádá sebevědomí a dodává, že tak, jako je Quadrifoglio Verde lídrem ve třídě sportovních sedanů, budou i základní verze dominovat ve všech segmentech, ve kterých budou nabízeny.
„Sportovní chování je součástí DNA každé Alfy Romeo, a tak nebude existovat žádná Giulia, která by jím neoplývala, bez ohledu na motor,“ uvádí k tématu Alfredo Altavilla, provozní ředitel značky pro Evropu, Afriku a Střední Východ. Zároveň přitom dodává, že letošní zahájení prodeje vrcholného provedení se týká pouze verzí s levostranným řízením. To pravostranné bude k dispozici až na konci roku 2016 nebo dokonce na začátku roku 2017.
Jelikož toto sdělení úzce souvisí také s běžnými verzemi, je čím dál tím méně pravděpodobné, že Alfa Romeo dosáhne svého cíle, dle kterého má v roce 2018 prodávat více než 400 tisíc nových aut, tedy šestinásobek své loňské produkce. V pozdějším období by ovšem tento plán až tak nereálný být nemusel, neboť kromě nového sedanu chtějí Italové odlákat především německým značkám zákazníky za pomoci svého prvního SUV.
Tento model bude posazen na stejné modulární platformě Giorgio jako Alfa Giulia, přičemž k dispozici bude s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Představit se má někdy v půlce příštího roku, kdy ale začne výroba, to je při pohledu na průtahy spojené se sedanem nejasné. Stejně tak si pak nejsme jisti, zda Italové nezopakují stejný „tyjátr“ jako letos, tedy že nejprve představí vrcholné provedení.
Stoprocentní je ale fakt, že SUV bude logem zeleného čtyřlístku ozdobeno. Altavilla totiž potvrdil, že i novinka počítá s 2,9litrovým šestiválcem, který dává k dobru 510 koní a 600 Nm. Pokud se přitom povede udržet hmotnost na uzdě, pak by taková verze mohla zvládnout stovku za zhruba 4,1 s. Tedy stejně rychle jako Porsche Cayenne Turbo S. Že by tedy došlo k dalšímu přepisování rekordů na Ringu? Mezi SUV jej totiž drží právě německý soupeř...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.





První SUV Alfy Romeo se prozatím maskuje pod karoserií Fiatu 500L
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
