Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní

Suzuki neustále hledá nejvhodnější odpověď na otázku, jak dostat do Kizashi motor odpovídající kvalitám jeho podvozku. Zdá se, že už ví jak na to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní

20.4.2011 | Mirek Brokeš | 1 příspěvek

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Suzuki neustále hledá nejvhodnější odpověď na otázku, jak dostat do Kizashi motor odpovídající kvalitám jeho podvozku. Zdá se, že už ví jak na to.

Když jsem nedávno dopisoval test Suzuki Kizashi, neustále mi vrtala hlavou otázka, jaké by to auto bylo s manuální převodovkou a nějakým tím koněm navíc. Jeho podvozek je totiž od začátku konstruován na výkon okolo 300 koní. Je to na něm i znát, těch atmosférických 185 zvládá s prstem v nose. Suzuki už vloni přivezlo do New Yorku koncept, který měl pod kapotou přeplňovaný motor o výkonu 290 k, a tak jsme doufali, že se letos vytasí s produkční verzí.


Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 1 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 02Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 2 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 04Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 3 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 03

Realita je jiná, opět se jedná o koncept. Dle mého názoru se ale Kizashi posunulo dále. Ten loňský vznikl ne zrovna ideální cestou, spíše se jednalo o tuningový výtvor než o reálný koncept. Letošní Kizashi Apex Turbo už je ale o hezký kus dál. Zvolený motor už vypadá velmi použitelně. Přesto ještě není vyhráno, Suzuki zatím nepotvrdilo, že se chystá turbo verzi vyrábět. Dle mého názoru to ale vypadá nadějně.

Pojďme se ale podívat na samotný koncept. Nejzajímavější samozřejmě je pohonná jednotka. Ta vznikla naroubováním turbodmychadla Garret na stávající čtyřválec o objemu 2,4 litru. O tom, že se jedná o dlouhodobě použitelné řešení svědčí fakt, že turbo má olejovo-vodní chlazení ložisek a pracuje s relativně nízkým tlakem 8,5 PSI (cca 0,6 baru). Efektivitě pomáhá i mezichladič stlačeného vzduchu a zkrácené sání. Celkový výkon motoru se pohybuje mezi 275 až 300 koňmi, bližší údaj automobilka nesdělila. Dle mého názoru prozatím testuje reakce zákazníků. Dobrou zprávou je, že je vůz vybaven manuální převodovkou, otázkou tak zůstává, jestli jsou poháněna všechna nebo jen přední kola.

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 4 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 14Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 5 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 15

Koncept byl oděn do válečných barev ve stylu supersportovního motocyklu Suzuki GSX-R, kterým dělají společnost 19" kola oděná do pneu Yokohama S.Drive o rozměru 245/35 R19. Také uvnitř je vše téměř stejné, jen normální kůže byla nahrazena Alcantarou v kombinaci modré a šedé barvy. Zbytek auta zdá se být, až na kosmetické úpravy, sériový. I brzdy jsou dle mého názoru shodné s těmi, které byly na námi testovaném voze.

Jak už bylo řečeno, Suzuki je zdrženlivé ohledně výroby, zatím mluví jen o zvýšení pověsti Kizashi mezi automobilovými entuziasty. Záleží teď na našich amerických kolezích, jestli budou dostatečně nadšeni a přinutí Suzuki dát Kizashi Turbo zelenou.

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 6 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 05Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 7 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 06Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 8 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 07Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 9 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 08Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 10 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 09

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 11 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 10Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 12 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 11Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 13 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 12Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 14 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 13

Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 15 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 16Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 16 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 17Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 17 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 18Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 18 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 19Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní  - 19 - Suzuki-Kizashi-Apex-2011 predstaveni 20
Suzuki Kizashi Apex Turbo: akční název, akční vzhled, teď ještě rozjet výrobu...

Mirek Brokeš

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.