Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku
24.9.2020 | Petr Prokopec
Nevidět kola a volant, člověk by snad řekl, že tohle musí být akcelerace letadla při vzletu. Koenigsegg Regera zvládá zrychlit na třístovku stejně rychle jako řada běžných aut na stovku.
Podobně jako třeba Pagani je i Koenigsegg jakýmsi automobilovým jednorožcem, kterého jen málokdo viděl naživo. Na rozdíl od bájného zvířete však italské a švédské supersporty skutečně existují. A soustavně dokazují, že s jejich koupí se dostáváte do trochu jiného světa, kde fyzikální zákony nejsou brány jako neprostupná zeď, nýbrž pouze jako překážka, kterou lze s trochou píle překonat. Na vlastní kůži to mohli poznat lidé z AutoTopNL, kteří mohli okusit dynamiku modelu Regera.
Tento model dostal už důvěrně známý přeplňovaný pětilitrový osmiválec, kromě něj se nicméně chlubí také třemi elektromotory. Jelikož vůz počítá pouze s bateriemi o kapacitě 4,5 kWh, čistě na elektřinu dokáže urazit maximálně 35 kilometrů. A to jen za předpokladu, že se na plynu držíte opravdu zkrátka. Pokud se ale nedržíte zkrátka a pedál zašlápnete až pod podlahu, celá soustava vám nabídne 1 500 koní, s nimiž lze zvládnout více než 400 km/h. Této mety navíc vůz dosáhne již za 22,87 sekundy.
Zrychlení až na takové cifry vám dnes nepřiblížíme, nicméně i akcelerace na třístovku je velmi opojná. Však Regera této rychlosti dosahuje za 12,3 sekundy, tedy dokonce rychleji než Agera RS. Stejně tak zvládá lépe zrychlovat na dvoustovku (za 6,9 sekundy), v případě stovky ale veškerá dosavadní produkce Koenigseggu musí počítat s 2,8 sekundami, a to zejména kvůli omezené trakci. Na rozdíl od takového Bugatti totiž Švédové nesáhli po pohonu všech kol, díky čemuž zároveň udrželi relativně nízko i hmotnost.
Déle vás již nebudeme zdržovat slovy, i když ještě jednu zajímavost si neodpustíme. Pokud se podíváte na záď, spatříte uprostřed obří oválnou věc. Nejde nicméně o výfuk osmiválce, jeho spaliny proudí okolo lamel difuzoru po stranách. Centrální část okupuje výdech horkého vzduchu, který zamezuje přehřátí celé hybridní jednotky, je to tedy spíše součást chladicí soustavy. Také díky tomu může Koenigsegg dosahovat zmíněných výkonů opakovaně.



Dynamika Koenigseggu Regera je přímo opojná, ostatně jen málokteré auto zvládne zrychlit na 300 km/h za pouhých 12,3 sekundy. Foto: AutoTopNL@YouTube
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
