Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský soupeř Škody Octavia dostal první certifikaci pro prodej v Evropě, čekat lze ceny na úrovni Fabie
30.5.2024 | Petr Miler
Tohle auto možná není poslední výspou vývoje, nabízí toho ale víc než dost a nevypadá zle. V poměru hodnoty a ceny se zdá být skoro neporazitelné, nebylo právě tohle tím, čím léta bodovala Škoda?
MG se znovu rychle zabydluje na mnoha na světových trzích, jen už ne jako britská automobilka, ale spíš jako přijatelnější tvář čínské firmy SAIC. Ta zvolila zřejmě nejlepší strategii, která Číňany v posledních dekádách napadla - vzít více či méně známou „západní” značku, spojit jí s čínskou technikou a tamní výrobou a bez větších problémů s image nabídnout levnější a dnes přitom dostatečně konkurenceschopné zboží na trzích Evropy, Asie, Ameriky... Doplňte si sami. Funguje to i u nás - MG se loni v Česku prosadilo prakticky z ničeho mezi dvacítku nejúspěšnějších automobilek v zemi a letos zatím meziročně roste o dalších 72 procent.
Koncem loňského roku jsme i v této souvislosti psali o příchodu nového MG 7 do Evropy. Už chvíli očekávaný soupeř Škody Superb je zatím dostupný jen v Rusku, to je ale obvyklá první mezistanice při cestě na další trhy mimo Čínu. Nabídka tohoto modelu je relativně výhodná, i když obrysy atraktivity rozostřují ceny v rublech, jehož kurs a vůbec specifická situace v Rusku nedává úplně přesnou představu, co očekávat jinde. MG 7 je ale už docela velké a pro mnohé zbytečně drahé auto, co takhle něco menšího a přesto rodinného a spalovacího?
I takový vůz MG nabízí, říká si prostě 5 a na trhu je už od roku 2020. Po nedávných inovacích ale vypadá stále aktuálně a jde skutečně o přímého konkurenta Octavie, o čemž svědčí už prakticky totožná délka 4 675 mm a velký zavazadelník o objemu 512 litrů. Design vozu nezapře čínský původ, řekli bychom ale, že mu nechybí atraktivita a moderní střih, zejména uvnitř. Dostupná technika pak jde hlavně po nižších specifikacích škodovky.
Základ nabídky tedy tvoří atmosférická jedna-pětka, která na přední kola posílá skrze automat CVT výkon 114 koní. Alternativou je 1,5litrové turbo (pokaždé jde o čtyřválec) s výkonem 162 koní a sedmistupňový dvouspojkovým automatem. V základní výbavě pak najdete vždy mj. LED světla, parkovací kameru, infotainment s 10" dotykovým displejem a připojením k Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém se 4 reproduktory, sedadla s koženým čalouněním nebo přepínání jízdních režimů. Silnější motor je k dispozici pouze s vyšší výbavou, která mj. přidává další dva reproduktory, prosklenou střechu, 360° parkovací kameru a spoustu dalšího.
Právě tohle auto se brzy začne oficiálně prodávat v Rusku, kde tamní distributor dosud nabízel jen jeho předchozí provedení, navíc - podivně, ale jsme v Rusku - za pomoci šedého dovozu z Číny. Nyní MG hlásí, že byl dokončen proces certifikace pro oficiální prodej vozu na prvním evropském, znovu ruském trhu. Auto bude nabízeno za ceny od 1 999 000 RUB, což je asi 510 tisíc Kč. I to je vedle dnešní nabídky Octavie láce, pokud se ale tento vůz dostane k nám, čekat lze snad ceny ještě nižší.
Auto se totiž nějakou chvíli prodává i v nám fakticky bližší Austrálii, kde jej lze aktuálně pořídit od 24 990 AUD, tedy asi 378 tisíc Kč. To samé auto. Jde tedy v podstatě o Octavii za cenu Fabie, větší škodovka tady s cenou od 630 tisíc korun v úplném základu vůbec nemá co říci. MG tak v Austrálii Škodu už prodejně překonává. A byť je stejný stav je v Česku prakticky nepředstavitelný, na to je tu škodovka moc doma, je zjevné, že na nabídky svých nových soupeřů prostě nemá odpovědi. Upřímně nechápeme, proč se o nějakou aspoň nepokusí a nechává si tuto část trhu uniknout. Jako by jí už bylo jedno, že u velmi racionálně uvažujících, tedy i cenově senzitivnějších kupců nenachází zastání.















MG 5 je konkurencí Škody Octavia a koupit půjde oficiálně už i v Evropě. V Austrálii je to při cenách od 378 tisíc Kč prodejní hit a další velká naděje značky na globální úspěch. Foto: MG Motor
Zdroje: MG Motor, SDA
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash včera 14:46
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles včera 14:00
- V Portimau vyhrál Moto2 Moreira, 15. Salač včera 12:54
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone včera 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez 8.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
včera
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
včera
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
včera
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 11.09. 13:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
