Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tamo Racemo je komicky vyhlížející sporťák z Indie. Úplně pro smích ale není
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indický stroj s agresivním designem pohání jen 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec. Ten je umístěn uprostřed a přes automat posílá výkon dozadu.
Indická automobilka Tata Motors nedávno ohlásila založení nové divize Tamo. Pod její hlavičkou by měly vzniknout odvážnější modely, do kterých se mateřská společnost nechce pouštět. Jako první vlaštovka měl dle původního oznámení vylétnout do světa dostupný sporťák, jehož premiéru značka ohlásila na ženevský autosalon. Jeho brány výstaviště Palexpo jsou již otevřeny, můžeme se tak na novodobého nástupce Opelu Speedster podívat pěkně do detailu.
Již podle rozměrů jde o kompaktní sporťáček, který je dlouhý pouze 3 835 milimetrů. Na šířku novince zvané Racemo naměříme 1 810 mm, na výšku pak 1 208 mm. Rozvor momentálně zůstává neznámý, stejně jako hmotnost. Dá se ovšem předpokládat, že půjde o lehký vůz, neboť k pohonu má postačit 1,2litrový čtyřválec Revotron, který kvůli vyšší kultivovanosti a spolehlivosti dostal litinový blok.
Uprostřed uložený agregát je přeplňován turbodmychadlem doplněným mezichladičem, tlačí ze sebe 190 koní v 6 500 otáčkách a 210 Nm při 2 500 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti šestistupňová převodovka, se kterou by Racemo mělo dle tvrzení automobilky zvládnout zrychlení z klidu na stovku pod 6 sekund. Maximálka ale zatím zůstává neznámá.
Přesunout se tedy můžeme do dalších známých oblastí, konkrétně k architektuře. Ta vzešla z nové patentované sendvičové struktury MOFlex, která umožňuje relativně levnou výrobu díky integraci již existujících komponentů indické automobilky. Ostatně zmiňovaný motor Revotron patří mezi ně, byť pod kapotou běžných modelů Tata Motors dává k dobru mnohem nižší výkon.
Tato struktura ale zároveň zaručuje také poměrně velkou svobodu designérům, proto je Racemo stylizováno opravdu agresivně. Tváří se navíc i dost evropsky, což je zásluha turínského designového studia značky. Vyrábět se ale bude v Indii, kde zamíří na trh na počátku příštího roku za ceny pohybující se v rozmezí 960 tisíc korun až 1,15 milionu Kč.
Ve standardní výbavě budou čelní LEDky, 17palcová přední a 18palcová zadní kola s pneumatikami o rozměru 205/50, respektive 235/45. Ve všech rozích pak Racemo používá nezávislé zavěšení pomocí dvojitých lichoběžníků, počítat lze rovněž s kotoučovými brzdami na obou nápravách.
Uvnitř čeká na řidiče digitální přístrojový štít a řada technologií, které značka Tata Motors vyvinula ve spolupráci s Microsoftem. Dále dorazí duální čelní airbagy či tříbodové bezpečnostní pásy, které bude možné vyměnit za čtyřbodové. To pro případě, že budete chtít s dvoumístnou novinkou vyrazit na závodní okruh.
Prodej silniční varianty odstartuje na počátku roku 2018. Kromě toho má Tata, respektive divize Tamo, v plánu také závodní provedení Racemo+ a k dispozici bude také virtuální varianta pro hru Forza Horizon 3. Půjde o vůbec první indický vůz, který se v herním světě objevuje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.







Tamo Racemo se ukázalo na oficiálních fotkách...





...i naživo. Do prodeje zamíří na počátku příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 2 hodinami
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 3 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 5 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 6 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.26. 11:43 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 11:43 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 11:18 - mafel
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
