Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata eMO-C: co spojuje elektrické rozvážedlo pizzy s hybridním Range Roverem?
19.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový indický koncept vznikl z několika důvodů. Tím nejzásadnějším jsou baterie umožňující dojezd 80 až 240 kilometrů striktně na elektřinu.
Pro některé motoristy a jejich potřeby není velký dojezd, špičkové jízdní výkony a zábava za volantem prioritou. Místo toho za svůj ideál považují co nejúspornější přepravu mezi body A a B. Pokud se navíc jedná o provoz ve městě, pak může být řešením jejich potřeb i elektromobil. Není to ale tak jednoduché, vedle funkčních limitů je jejich zásadním problémem cena, která dané dopravní prostředky dělá v podstatě neprodejnými, o čemž se ostatně přesvědčila již řada zavedených značek. I proto možná indická automobilka Tata Motors prozatím neuvažuje, že by svůj nový koncept eMO-C převedla v realitu. Cenu však kupodivu značka uvedla, dle zvolené verze by se pohybovala v rozpětí 15 750 až 23 750 USD (cca 300 000 až 452 000 Kč).
Rozdíly v ceně jsou samozřejmě dány různou kapacitou baterií. Přesný počet kWh sice Tata Motors neudává, v rámci dojezdu by se ale mělo jednat o 80, 160 a 240 km. Promluvit do toho ale prý může jízdní styl i podmínky panující na silnici, což je fakt, který automobilky ve svých zprávách příliš nezmiňují. Indové se tak zdají být upřímnými (jen ty cena se nám zdají být příliš optimistické), o čemž má svědčit i plánované využití malé elektrické dodávky eMO-C. Podle značky je totiž ideálem pro rozvor pizzy či dalších jídel nebo zboží na objednávku.
Tata Motors dále tvrdí, že elektrický koncept splňuje veškeré bezpečnostní regule požadované na severoamerickém trhu. Uzpůsoben může být jakémukoliv využití, jako dodávka je však zcela ideální. Víko zavazadlového prostoru totiž dostalo patentovaný systém Lift and Slide. Po vysunutí nahoru se posune nad střechu. Přestože údaje o rozměrech uvedeny nebyly, Tata eMO-C se zdá být dost kompaktní na to, aby se ve městech cítila jako doma.
Proč tedy vlastně elektrická dodávka vznikla? Hned z několika důvodů. Tím prvním je otevření nového technologického centra Tata Technologies v americkém Detroitu. Právě u příležitosti slavnostního přestřižení pásky byl totiž koncept odhalen. Dalším důvodem je pak evoluce předchozí studie eMO EV, která se pyšní hned 15 patentovanými inovátorskými systémy (jedním z nich je zmíněné víko).
Tím nejzásadnějším jsou však ony moduly baterií, které se do produkce skutečně chystají. Aktuálně však není jasné, v jakém voze se poprvé objeví. Kevin Fisher, šéf divize Tata Technologies, prohlásil, že tato část společnosti funguje jako dodavatel pokrokových technologií pro Chrysler, Ford, Tata Motors i Jaguar a Land Rover. Je tak dost možné, že hybridní Range Rover, o kterém se již nějakou chvíli mluví, bude alespoň takto částečně vycházet právě z koncepční elektrické dodávky eMO-C.







Nový koncept Tata eMO-C vychází z předchozí studie eMO EV, která jako první představila unikátní víko zavazadelníku. Novinka se pak zaměřuje hlavně na baterie elektrického hnacího ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
