Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

Malé sportovní roadstery Pontiac Solstice, Saturn Sky a Opel GT měly být něčím jako miniaturní Corvette. Tou se ale nikdy nestaly. Až dosud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

22.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé sportovní roadstery Pontiac Solstice, Saturn Sky a Opel GT měly být něčím jako miniaturní Corvette. Tou se ale nikdy nestaly. Až dosud.

Nová španělská značka Tauro (v překladu býk) z Valladolidu představila před pár dny pozoruhodný recept na kapesní supersport. Potřebujete k tomu jeden Pontiac Solstice, vyměníte příď a záď, přidáte k tomu vidlicový osmiválec LS3 z Corvette o výkonu 440 koní a točivém momentu 586 Nm, přihodíte šestistupňový manuál Tremec, samosvor a dvousedadlová věc s hmotností jen 1 250 kg a bezpochyby vyvolávající šílené hihňání je na světě.

Tohle ale zdaleka není všechno. Výměnou hlav válců a dalšími úpravami můžete postupně zvedat výkon a tím i míru nepříčetnosti auta na 480, 530 a s kompresorem až 650 koní - jinak řečeno kolem 530 koní na tunu, což nemá ani Aventador. Bez náplní. To vše prosím pěkně u automobilu o délce 4,2 metru, šířce 2,1 m a s výškou pouze 1,25 m.

Aby výrobce nemohl být obviněn z prodeje sebevražedné pomůcky, rozložení hmotnosti bylo naladěno v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy a V8 Spider navíc dostal brzdový systém vybavený šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 360 mm vpředu a čtyřpístkové třmeny a také ventilované kotouče o průměru 335 mm vzadu. Celé se to nějak vměstnalo pod devatenáctky na přední nápravě a dvacítky vzadu.

Ne tak docela jedinečný, ale rozhodně pozoruhodný roadster vznikne pouze ve velmi omezené, třicetikusové sérii v úzké součinnosti s jejich majiteli, kteří dostanou prostor k naplnění svých individuálních požadavků od výkonu motoru, použité převodovky (alternativní je samozřejmě automat), přes čalounění nebo barevné kombinace karoserie-interiér.

Cena? S ohledem na donebevolající výkonovou hmotnost směšných 100 tisíc Eur, tedy něco pod 2,6 milionu Kč. Za takové peníze vážně nic podobného nekoupíte...


Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 1 - Tauro V8 Spider 01Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 2 - Tauro V8 Spider 02Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 3 - Tauro V8 Spider 03Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 4 - Tauro V8 Spider 04Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 5 - Tauro V8 Spider 05Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 6 - Tauro V8 Spider 06Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 7 - Tauro V8 Spider 07Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 8 - Tauro V8 Spider 08Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 9 - Tauro V8 Spider 09Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 10 - Tauro V8 Spider 10Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 11 - Tauro V8 Spider 11Tauro V8 Spider: pravý španělský býk nabere i Aventador na rohy - 12 - Tauro V8 Spider 12
Přední světla připomínají ty u Mercedesu SLS AMG, odtud ale nepochází

Zdroj: Motor Pasion

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše