Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tavares byl skutečně žábou na prameni. Po rezignaci šéfa Stellantisu se z důchodu vrací manažer, který si nepřál konec velkých motorů
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Měl to prý být jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na trvající zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu.
Podnikatelské subjekty tu nejsou proto, aby dělaly charitu, jsou tu kvůli zisku. Můžete si o tom myslet cokoli, sami ale asi také nechodíte do práce jen kvůli pochvale od šéfa. Automobilky nejsou a nemohou být výjimkou, proto je třeba, aby středobodem jejich strategií byl vždy zákazník coby jediný skutečný zdroj příjmů. Zrovna tomuto pravidlu se ovšem především koncern Stellantis zpronevěřil, jakkoli jeho šéf Carlos Tavares po léta hlásal opak.
Letos se ale tento šestašedesátiletý manažer pořádně odkopal, když místo za ruce, které živily i jeho, začal až absurdními způsoby bojovat za stále přísnější regulace. Nevonělo to nejen nám, ale ani širšímu vedení firmy, a tak byl nedávno donucen s okamžitou platností rezignovat. Jak se ovšem nyní ukazuje, Tavares z nás všech - s prominutím - dělal roky blbce, neboť zatímco navenek říkal jedno, uvnitř firmy dělal něco úplně jiného už několik let.
Jak nyní informuje CNBC, měl to být prakticky jen on, kdo v rámci některých částí koncernu bojoval za zákazníky odmítané věci jako downsizing motorů a elektrifikace pohonů. A z pozice své síly takto prosazoval kroky, které nyní zdroj CNBC označuje za „arogantní přehmaty”.
Zkazky o utajeném vývoji nových osmiválcových motorů, na kterém měl Dodge začít pracovat hned poté, co se Tavaresova pozice začala hroutit, se tak ukazují být pravdivými. Znovu CNBC uvádí, že loni mělo dojít na pokyn Tavarese k ukončení Dodgů Charger a Challenger s ikonickými osmiválci HEMI, přičemž jejich nová generace měla původně dorazit jen jako elektromobil. To ale začalo působit třenice mezi ním a Timem Kuniskisem, který je považován za velkého zastánce osmiválců. Ten tedy nakonec v květnu rezignoval z pozic šéfa Dodge a Ramu s tím, že odchází do důchodu. Teď je ale zpátky.
Zatím to není zcela oficiální, na dotaz CNBC ale jeho návrat automobilka potvrdila s tím, že Ram „potřebuje šéfa zaměřeného na značku“. Zda bude mít na povel i Dodge, je zatím otázkou. Nicméně Kuniskisův návrat již nyní způsobil menší škatulata, neboť jeho nástupkyně Christine Feuell by vedle vedení Chrysleru měla mít nově pod palcem také americké aktivity Alfy Romeo místo současného šéfa značy Larryho Dominiqua. Pokud by Kuniskis dostal zpátky i Dodge, znamenalo by to, že Matt McAlear, který na jaře povýšil z prodejního šéfa, by musel ustoupit do pozadí.
Jelikož je nicméně Kuniskis veteránem Chrysleru, neboť u tohoto výrobce strávil 32 let na různých pozicích, je vlastně překvapivé, že nebyl povolán jako Tavaresův nástupce aspoň pro USA. V tomto ohledu ale možná představenstvo chystá změny a chce jednotlivým značkám zajistit větší autonomii. To už ovšem zbytečně spekulujeme, i potvrzený vývoj je zajímavý dost a dost.



Tim Kuniskis je zpátky ve vedení Ramu, přičemž je jen otázkou, zda v rámci ozdravování koncernu Stellantis nebude pověřen ještě dalšími úkoly. Jeho odchod do předčasného důchodu měl být jen následkem neshod s Carlosem Tavaresem, který měl být v americké části Stellantisu tím jediným, kdo ji nutil k opuštění velkých spalovacích motorů. Foto: Dodge
Zdroje: CNBC poprvé a podruhé
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 7 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 8 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 10 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 11 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom