Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 | Petr Prokopec
Automobilky se probouzí ze zajetí dirigismu a konečně se začínají rozumně ptát samy sebe: Proč bychom měli končit s něčím, co se pořád dobře prodává? Platí to i pro Dodge a jeho Durango. To ve své třetí generaci loni slavilo prodejní rekord, hlavně díky motorům V8.
Letos přišel do kin remake kultovní české pohádky Pyšná princezna. Podle recenzí není vyloženě špatný, ze svého úhlu pohledu to ale zhodnotit nemohu, neboť jsem animovaný snímek neviděl a nijak po tom ani netoužím. V mé hlavě je totiž zapsán hlavně originál, a to třeba kvůli herci Stanislavu Neumannovi, který svým jedinečným hlasem pronáší jednu z kultovních hlášek českého filmu, a sice „odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil“.
Protože tato slova poprvé zazněla již v roce 1952, zjevně se dostala i přes oceán. A u automobilky Dodge si je nejspíše oblíbili natolik, že je mají vyražené na vratech každé továrny. Mnohem podstatnější ale je, že se jimi také řídí. Nakonec by nás tedy nemuselo překvapit, že SUV Durango bude k dispozici i příští rok, přičemž kromě základního šestiválce nebude v nabídce chybět ani 5,7litrový atmosférický nebo kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec.
Pokud tápete, co je tak výjimečného na americkém SUV osazeném motorem HEMI V8, je třeba vzpomenout na to, že se píše konec roku 2024. Dodge přitom již v roce 2021 mluvil o tom, kterak má klientela vůbec poslední šanci si osmiválcové Durango koupit. Mimo jiné i proto, že třetí generace tohoto SUV byla představena již v roce 2011. Místo zastavení výroby tu ale máme stále nové a nové varianty recyklující dávno zaplacenou techniku.
Dodge navíc s vozem spojuje stále vyšší ceny, načež lze Durango přirovnat k dojné krávě, která tu s námi bude minimálně ještě příští rok. A vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby automobilka jeho životní cyklus natáhla klidně až do konce dekády, neboť na vedoucím postu koncernu Stellantis již nesedí odejitý Carlos Tavares. Najednou tedy není důvod posílat do důchodu auto, které firemní kasu plní způsobem, o jakém si elektrické modely mohou nechat jen zdát.
„Durango a motor Hemi tvoří výkonný pár, a Dodge bude pokračovat ve výrobě nejvýkonnějšího benzinového SUV planety i v kalendářním roce 2025,“ potvrdil danou skutečnost šéf značky Matt McAlear. My doplníme, že atmosférická jednotka produkuje 365 koní výkonu a 528 Nm točivého momentu, zatímco ta přeplňovaná je spojena se 720 koňmi a 874 Nm. Minulostí je nicméně 6,4litrová verze, která měla na kontě 482 koní a 637 Nm.
Jak jsme pak naznačili, pro Dodge jde o skutečně nadmíru výdělečnou záležitost, neboť zatímco se šestiválcem Durango startuje na 41 995 dolarech (tedy zhruba dvacet tisíc nad jedním milionem korun), v případě variant SRT Hellcat osazených výkonnějším V8 je třeba počítat s třikrát vyššími částkami. Přesto dealeři pomalu nestíhají sepisovat objednávky, ostatně nyní již třináct let staré SUV je momentálně nejprodávanějším modelem Dodge.
Povede ale tento úspěch a Tavaresův odchod k návratu osmiválce pod kapotu Chargeru? Naneštěstí nejspíš nikoli, jak rozebírá Jalopnik. Podle techniků Dodge se totiž jednotka pod kapotu nové generace nevejde. Zapotřebí by totiž byl mimo jiné posun přepážky oddělující motorový prostor od kabiny. Něco takového by si však vyžádalo jak vysoké dodatečné náklady, tak nové kolo nárazových testů. Přesto nikde není psáno, že se to nakonec nemůže stát.
A i kdyby ne, spoléhat se dá na tuningové firmy, že vezmou šestiválcovou verzi, která dorazí příští rok, a do jejích útrob Hemi V8 naroubují. Vršek motoru přitom nejspíše budou čouhat nad kapotu, což milovníci muscle cars uvítají s nezměrným nadšením. To pak bude vykompenzováno nemalými částkami, které dost možná vedení koncernu Stellantis přimějí ke změně názoru.



Dodge dnes osmiválcová Duranga prodává i za víc než 2,5 milionu korun za kus, tak proč by s nimi končil? Ani příští rok tyto verze z nabídky nezmizí. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 2 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva