Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technický náskok Tesly je mýtus, v tom hlavním jí v praxi pokořila i novinka VW
26.4.2021 | Petr Prokopec
Mluvilo se o tom tak dlouho, až to všichni začali brát jako fakt, stále častěji se ale ukazuje, že Tesly ve skutečném světě nenabízí ani o trochu větší dojezd než konkurence, často právě naopak.
Jedním z pilířů úspěchu Tesly je udávaný dojezd jejích aut. Ten je obvykle výrazně delší, než je tomu u konkurence, ať už přímé nebo nepřímé. A je celkem jedno, jestli je měřen podle metodiky americké organizace EPA či evropským metrem. Jak ale nedávno opakovaně zjistil zámořský magazín Edmunds, realita je docela jiná. Tesla využívá možností daných pravidly v maximální možné míře, a tak normovaný dojezd jejích aut vypadá impozantně. V praxi se ale ukazuje, že není tak dobrý a naopak soupeři bývají i o dost lepší, než udávané hodnoty naznačují.
Nemusíme ale zůstávat jen v USA, velmi podobný pohled na dojezd Tesel nabízí také francouzský magazín L'Automobile. Ten otestoval nový Volkswagen ID.4 ve verzi osazené bateriemi o kapacitě 77 kWh, jež by dle normovaného cyklu WLTP měly zvládnout 522 kilometrů na jeden zátah. Do takové porce měl ale reálný akční rádius pochopitelně daleko - při jízdě po dálnici zvládl vůz na jedno nabití pouze 340 kilometrů, při jízdě po okreskách to bylo 388 km, městě pak 464 km.
Tato čísla jsou očekávatelná, do zajímavějšího světla je staví srovnání s Teslou Model 3 Long Range, kterou L'Automobile otestovat též a tamtéž. Není to sice přímý konkurent, to by muselo jít o Model Y, ten se ale v Evropě neprodává. Protože tento model je ale jen těžší a větší totéž, bude jeho dojezd jedině nižší. Přesto je už v případě Modelu 3 dost špatný.
Na dálnici ujede Model 3 na nabití jen 320 km, tedy o 68 km méně než VW. Ve městě je to 445 km, tedy o 19 km méně než v případě ID.4. Tesla má navrch pouze na okreskách, kde lze počítat se 393 km, což je ale jen 5 km navíc, a to u auta, které by s prakticky stejnými 74kWh akumulátory mělo být při své velikosti o dost lepší. Zvlášť když je to Tesla, že? Udávaných 580 km ujetých na jedno dobití ovšem zůstalo jen na papíře ještě jasněji než v případě VW.
Znovu se tak ukazuje, že léta omílané informace o náskoku Tesly na poli akumulátorů a elektrických pohonů jsou mýtus nemající oporu v realitě. Jeden z prvních pořádných elektromobilů VW i jako větší crossover překonává menší sedan Model 3 jak absolutně, tak relativně k udávaným hodnotám. Podle nás je dojezd aut malý v obou případech, čekat ale od Tesly více než od lepších z konkurentů je zkrátka nemístné.


ID.4 v reálu disponuje vyšším dojezdem než Tesla Model 3, i když jde o větší auto s prakticky stejnými akumulátory. Foto: Volkswagen



Ve prospěch Modelu 3, stejně jako dalších kalifornských vozů, hraje dynamika nebo použitelnější síť Superchargerů, samo auto ale minimálně nový elektromobil VW do role outsidera nestaví. Foto: Tesla
Zdroj: L'Automobile
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
před 5 hodinami
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 6 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
před 8 hodinami
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 9 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
