Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technik vysvětlil, jakým fíglem udělal novou Corvette přes její kvality tak levnou
31.7.2019 | Petr Prokopec
500koňové auto s motorem uprostřed, stovkou pod 3 sekundy a maximálkou okolo 300 km/h za 1,38 milionu Kč? To zní jako nabídka z katalogu čínských automobilek, jenže jde o specifikace nového Chevroletu Corvette C8.
Osmá generace Chevroletu Corvette byla představena před necelými dvěma týdny. I tak krátký čas ovšem stačil k tomu, aby byla produkce pro rok 2020 prakticky zcela vyprodána. Tento stav ve výsledku není překvapivý, neboť novinka předchozí provedení překonává víceméně ve všem. Do vínku dostala materiály jako hliník a karbon, zároveň byla obdařena silnější pohonnou jednotkou. Ta se navíc přesunula doprostřed, po vzoru evropské superligy. Lidé se tedy původně logicky domnívali, že stejným směrem Corvette C8 zamíří i po stránce cenové.
Chevrolet zatím nezmínil konkrétní částku, nicméně během premiéry naznačil, že novinka nakonec nebude startovat nad 80 nebo 100 tisíci dolary (cca 1,84 až 2,3 milionu korun). Místo toho ji bude možné pořídit za méně než 60 000 USD (1,38 mil. Kč). Konkrétní suma sice zatím nezazněla, nicméně i kdyby automobilka zamířila jen o dolar pod zmíněných 60 000 USD, stále by se jednalo o neskutečně výhodnou koupi. Pokud začneme hledat evropský sporťák naladěný na zhruba 500 koní, ani se dvěma miliony korun v kapse neuspějeme. Enormní zájem je tedy pochopitelný.
Otázkou je, jak se Chevroletu tento radikální kousek povedl. Přeci jen vyrobit dnes vůz, který se má zvládnout zavděčit globálnímu publiku a zároveň splňovat veškeré bezpečnostní a emisní regule, není nic jednoduchého. Zvláště když dochází na razantní změnu koncepce a do hry je přiveden větší počet exotických materiálů, než na jaké jsme byli u tohoto modelu zvyklí. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby Corvette C8 startovala o poznání výše, než tomu ve skutečnosti je - i tak by byla relativně levná.
Technický šéf programu Corvette Tadge Jüchter prozradili, že za nízkou cenou stojí dva faktory. Tím prvním je nová platforma Global B, kterou vůz používá. Ta je velmi flexibilní, pročež ji GM hodlá využít pro extrémně velké množství jednotlivých modelů včetně elektromobilů. Veškeré náklady na vývoj se tedy rozmělní opravdu razantním způsobem. Architektura přitom umožňuje modernizaci přes internet, stejně jako byla v jejím případě zlepšena bezpečnost kvůli hackerským útokům.
Druhým důvodem je plánované rozšíření nabídky kultovního sporťáku. Corvette C8 totiž zatím dorazila jen jako kupé, které si můžete pořídit v naprostém základu či s doplňujícím paketem Z51 Performance navyšujícím výkon. Přijde ale také otevřená verze, stejně jako varianty Z06 a ZR1. Spekuluje se však i o elektrické verzi, čemuž by použití platformy Global B jen nahrávalo, stejně jako o možném crossoveru navyšujícím praktičnost.
Co vše nakonec dorazí, je momentálně ve hvězdách. Jisté nicméně je, že právě za pomoci těchto dvou kroků dokázal Chevrolet srazit výrobní náklady na minimum. „To je to, co děláme. Vyvineme techniku a následně využijeme možností koncernu General Motors, jenž umožňuje sdílení technologií ve velkém měřítku, abychom vám nabídli veškeré možné finesy, a to za velmi přijatelnou sumu. Máme tedy jednoduše výhodu, že jsme součástí velké automobilky,“ uvedl Jüchter.
Onen recept na úspěch je tedy docela chytrý - použít pro stavbu sporťáku se spalovacím motorem platformu masových elektromobilů zní skoro geniálně. A Chevrolet podle něj evidentně dokázal ukuchtit pokrm, po jehož pozření touží skoro každý. Můžeme tedy předpokládat, že dosavadní prodejní rekordy možná padnou již v příštím roce. To automobilka bude mít k dispozici jen kupé a kabriolet, nikoliv však ony speciální verze. Zatímco tedy konkurence se sporťáky strádá, GM s Corvette C8 řeší opačný problém - už teď posílá na výrobní linku tohoto modelu dělníky z jiných továren.














































Nová Corvette dostala do vínku platformu Global B, která bude podepírat i elektrická auta. Právě díky této flexibilitě se Chevroletu povedlo srazit cenu hodně nízko
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 3 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Toyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 55 minutamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 2 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 3 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva