Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla letos nepředstaví nic nového, nejlevnější model odpískala zcela. Musk to zkouší zastřít odvážnými sliby
27.1.2022 | Petr Prokopec
A dokonce uvolnila propagační video srovnávající její produkt s jinými, což je v jejím případě krajně neobvyklé. Dobrých zpráv zkrátka ubývá.
Tesla proslula mimo jiné tím, že téměř vůbec nevyužívá konvenčních prostředků k propagaci svých aut. A tak ani na Youtube nepřidává mnoho nových videí. Souvislost to má i s jejím nepříliš květnatým portfoliem, které se naposledy rozšířilo v květnu 2020. I Model Y, který je v podstatě jen upraveným Modelem 3, tedy již letos bude slavit druhé narozeniny, u Modelu S pak v červnu dojde dokonce již na oslavu desátých.
Tesla tak do jisté míry nemá co prezentovat a hned tak se na tom nic nezmění. Sám Elon Musk po odhalení finančních výsledků za poslední loňský kvartál potvrdil, že ani letos žádný z dlouho očekávaných nových modelů nedorazí a slibovaný nejlevnější vůz s cenou od 25 tisíc dolarů (dnes asi 547 tisíc Kč) nebude dokonce vůbec. Pokud tedy kdokoliv čekal na Cybertruck, Roadster druhé generace, tahač Semi nebo onu dostupnou novinku, má smůlu.
Aby tedy Musk měl co zajímavého říci, prohlásil, že Tesla letos vyvine systém Full Self-Driving na takovou úroveň, že bude „bezpečnější než lidé“. To je vskutku odvážné tvrzení, které vzhledem k současné úrovni vzbuzuje nemalé pochybnosti. Je totiž třeba si uvědomit, že na pokyn šéfa automobilky přišly elektromobily o radary, neboť pokud řidičům z masa a krve stačí oči, pak dle Muska vozům Tesly stačí pouze kamery. Právě kvůli tomu ovšem dochází k tak bizarním incidentům, jako je náraz do blikajícího policejního vozu či záměna Měsíce za semafor.
„Byl bych šokován, kdybychom u systému Full Self-Driving letos nedosáhli větší bezpečnosti než u lidí. Byl bych opravdu šokován,“ uvedl Musk při rozhovorech s novináři a investory. Těm pak zároveň sdělil, že taková snaha je „nízkým standardem, nikoliv vysokým“, protože „lidé jsou často rozrušeni, unaveni, píší zprávy... je tak pozoruhodné, že oněch incidentů není více.“ Odvážné, kvitovat ale lze, že Musk mytický termín „příští rok” nahradil termínem „letos” - tušíme, že podobně mytickým, neboť překonat FSD při jeho současné úrovni ještě letos lidské řízení se zdá být nemožné.
Již jsme si ale zvykli na to, že Musk a jím řízená automobilka slíbí cokoli a když to nesplní, na vině je vždy někdo jiný. Jsme tedy vskutku zvědavi na konec roku, kdy se dá předpokládat, že technologie Full Self-Driving ani nadále nebude plnohodnotným autonomním řízením. Koneckonců, automobilka se i nyní zuby nehty brání vyšší klasifikaci než SAE2, neboť by musela žádat úřady o povolení k testování a musela by splnit řadu standardů.
Abychom ale nebyli jen negativní, můžeme se vrátit na začátek. Tesla totiž na YouTube vypustila video, ve kterém demonstruje efektivitu svého filtru HEPA. Ten zvládá zachytit 99,97 % všech částic ve vzduchu vzduchem, ať již jde o kouř nebo bakterie. Aby byla účinnost vykreslena co nejlépe, automobilka nechala vyrobit plastovou kukaň, do které kromě Modelu Y umístila i BMW X3. Poté aktivovala kouřové granáty, jejichž kouř do kabiny Tesly, na rozdíl od konkurenčního vozu, nepronikl.
Pokud nicméně toužíte po téže ochraně i mimo vozy Tesly, není to nic složitého. Filtry HEPA totiž právě BMW do svých vozů montuje běžně, kromě toho jsou mimotovární k dispozici i majitelům starších aut.



Tesla Model Y disponuje filtrem HEPA, který by skutečně neměl do kabiny propustit žádné viry či bakterie. Do konce roku by pak dle Elona Muska měl počítat i s technologií Full Self-Driving, jenž bude bezpečnější než lidé. Tomu ale s ohledem na dosavadní sliby šéfa značky příliš nevěříme, naopak tomu, že firma nepřijde s ničím novým, lze věřit docela snadno. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva