Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít
2.12.2022 | Petr Prokopec
Doby, kdy Tesla bezpečně prodala vše, co dokázala vyrobit a ještě to bylo málo, jsou evidentně pryč. Už to neplatí jen v Číně a dle prognózy analytiků má být jen hůř.
Tesle zjevně začíná téct do bot. Tento týden firma S&P Global Mobility zveřejnila analýzu, ze kterého Elon Musk nemůže mít lehké spaní. Tržní podíl automobilky na poli elektrických aut se totiž začíná snižovat. Zatímco tedy během třetího čtvrtletí roku 2020 činil 79 procent, loni šlo ve stejném období o 71 procent. Letos tu už máme 65 procent, což je pořád hodně, dle S&P má ale do roku 2025 klesnout na 25 procent, neboť celkový počet nabízených elektromobilů se zvedne ze současných 48 na 159.
Podobný vývoj šlo obecně vzato očekávat, aktuálně předpokládaná rychlost změny je ale překvapivě vysoká. A vlastně nemusíme ani hledět do tak vzdálené budoucnosti, Tesla zřetelně má problémy s odbytem už nyní. Už dříve jsme zmiňovali rostoucí zásoby neprodaných aut v Číně a tamní slevové akce, nyní přichází podobné zprávy z dalšího kontentu.
Sama dříve kalifornská, dnes texaská firma může říkat co chce, nyní ale zavelela ke kroku, který plně vystihuje její situaci. Ač totiž Musk dříve prohlašoval, že slovo „sleva“ v souvislosti s Teslou nikdy neuslyšíme, realita jej nakonec dohnala. Automobilka proto vábí americkou klientelu s tím, že pokud si ještě do konce prosince převezmou nový Model 3 nebo Model Y, mohou si od prodejní ceny automaticky odečíst 3 750 dolarů (cca 87 tisíc Kč). Skladová auta se tedy značce nekupí jen v Číně, na jejich hromadění evidentně dochází i ve Státech. A zájem zákazníků klesá.
Příchod nových konkurentů není jediným důvodem, proč Tesla musela přikročit k něčemu, co dlouhodobě odmítala. Dlouhodobá nekvalita jejích aut se stejně jako stále delší dodací lhůty měly podepsat na stále četnějším rušení objednávek. Mimo mají zákazníci čekat až na leden, kdy začne platit pro-inflační, pardon „proti-inflační” zákon Bidenovy administrativy. Ten znovu vrací i v případě Tesly do hry federální daňový kredit, který může činit až 7 500 USD (174 tisíc Kč).
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se situace začne vyvíjet v následujících dnech. Pro Teslu je po letošním výrazném poklesu hodnoty jejích akcií (letos -52 %) podstatné to, aby oslnila investory co nejvyššími registracemi. Jestli bude skórovat, ukáže jen čas.



Model 3 a Model Y jsou aktuálně ve státe o takřka 87 tisíc levnější. Je nicméně podstatné, aby je zákazníci odebrali svá auta ještě v prosinci. To jen potvrzuje, že Tesla má problémy s prodejem na dalším kontinentu. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 9 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes