Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla má opravdu problém prodávat, sáhla po razantních slevách, které nikdy neměly přijít
2.12.2022 | Petr Prokopec
Doby, kdy Tesla bezpečně prodala vše, co dokázala vyrobit a ještě to bylo málo, jsou evidentně pryč. Už to neplatí jen v Číně a dle prognózy analytiků má být jen hůř.
Tesle zjevně začíná téct do bot. Tento týden firma S&P Global Mobility zveřejnila analýzu, ze kterého Elon Musk nemůže mít lehké spaní. Tržní podíl automobilky na poli elektrických aut se totiž začíná snižovat. Zatímco tedy během třetího čtvrtletí roku 2020 činil 79 procent, loni šlo ve stejném období o 71 procent. Letos tu už máme 65 procent, což je pořád hodně, dle S&P má ale do roku 2025 klesnout na 25 procent, neboť celkový počet nabízených elektromobilů se zvedne ze současných 48 na 159.
Podobný vývoj šlo obecně vzato očekávat, aktuálně předpokládaná rychlost změny je ale překvapivě vysoká. A vlastně nemusíme ani hledět do tak vzdálené budoucnosti, Tesla zřetelně má problémy s odbytem už nyní. Už dříve jsme zmiňovali rostoucí zásoby neprodaných aut v Číně a tamní slevové akce, nyní přichází podobné zprávy z dalšího kontentu.
Sama dříve kalifornská, dnes texaská firma může říkat co chce, nyní ale zavelela ke kroku, který plně vystihuje její situaci. Ač totiž Musk dříve prohlašoval, že slovo „sleva“ v souvislosti s Teslou nikdy neuslyšíme, realita jej nakonec dohnala. Automobilka proto vábí americkou klientelu s tím, že pokud si ještě do konce prosince převezmou nový Model 3 nebo Model Y, mohou si od prodejní ceny automaticky odečíst 3 750 dolarů (cca 87 tisíc Kč). Skladová auta se tedy značce nekupí jen v Číně, na jejich hromadění evidentně dochází i ve Státech. A zájem zákazníků klesá.
Příchod nových konkurentů není jediným důvodem, proč Tesla musela přikročit k něčemu, co dlouhodobě odmítala. Dlouhodobá nekvalita jejích aut se stejně jako stále delší dodací lhůty měly podepsat na stále četnějším rušení objednávek. Mimo mají zákazníci čekat až na leden, kdy začne platit pro-inflační, pardon „proti-inflační” zákon Bidenovy administrativy. Ten znovu vrací i v případě Tesly do hry federální daňový kredit, který může činit až 7 500 USD (174 tisíc Kč).
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se situace začne vyvíjet v následujících dnech. Pro Teslu je po letošním výrazném poklesu hodnoty jejích akcií (letos -52 %) podstatné to, aby oslnila investory co nejvyššími registracemi. Jestli bude skórovat, ukáže jen čas.
Model 3 a Model Y jsou aktuálně ve státe o takřka 87 tisíc levnější. Je nicméně podstatné, aby je zákazníci odebrali svá auta ještě v prosinci. To jen potvrzuje, že Tesla má problémy s prodejem na dalším kontinentu. Foto: Tesla
Zdroje: Reuters, Electrek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami