Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S přišla o doporučení ke koupi od CR, nejde ji rozumně řídit
19.2.2022 | Petr Prokopec
Člověk nepotřebuje cizí soudy, aby ke stejnému závěru došel sám, pokud byste nás ale považovali za předpojaté, tady máte pohled odjinud. Podle Consumer Reports je řízení inovovaného Modelu S „frustrující po celou dobu“.
O kontroverzním volantu Tesly zvaném Yoke bylo sepsáno podobné množství článků jako o mizerné kvalitě jejích aut či „plnohodnotném“ autonomním řízení FSD, které pochopitelně plnohodnotným není. Nejnověji si novinku v oblasti řízení vzal na paškál magazín Consumer Reports (CR), který si kvůli němu loni v létě koupil inovovaný Model S. Již první reakce však naznačily, že tentokrát magazín Elona Muska nepotěší. Jediná pozitiva totiž viděl ve zlepšeném výhledu na přístrojový štít, stejně jako v panoramatickém výhledu směrem ven.
Ve srovnání s negativy jde nicméně jen o drobná pozitiva. CR totiž uvádí, že chybějící horní část věnce ztěžuje manévry v zatáčkách či krkolomných uličkách. „Řízení těchto aut je tak frustrující po celou dobu,“ uvádí Jake Fisher, šéf testování nových vozů. Jeho názor se shoduje s naším, je z podstaty nesmyslné instalovat takto řešený volant do auta, který pro pohyb mezi dorazy řízení potřebuje několik otáček. Rozchází se naopak s komentáři některých youtuberů, kteří Yoke naopak vyzdvihují do nebes. Pokud si nicméně uvědomíme, že Tesla ovlivňuje jejich výstupy, pak je zřejmé, kde lze hledat pravdu.
Nejde nicméně pouze o tvar volantu. Tesla totiž v rámci svých inovací umístila na ramena ovládání směrových světel a klaksonu. To znamená, že obojí nenajdete vždy na stejném místě, místo toho se dotykové plošky točí společně s volantem. Snadno se tedy může stát, že ve chvílích, kdy zatáčíte doleva, musíte stisknout šipku, která v té chvíli míří doprava. Abyste si tedy byly vždy jisti, musíte sundat oči z vozovky, a to kvůli naprosté banalitě. Ke zlepšení bezpečnosti, jak se Tesla chvástá, tak rozhodně nedošlo.
V novém výročním hodnocení CR si tak Tesla mezi značkami pohoršila, neboť mezi dvaatřiceti hodnocenými značkami pro letošek zaujímá 23. místo oproti loňskému šestnáctému. Jen volant za tím ovšem nestojí. V rámci celkového skóre totiž CR klade velký důraz na kvalitu a spolehlivost. Zrovna s tou je nicméně automobilka na štíru. Magazín totiž připomněl známé problémy jako špatný lak, špatně slícované panely karoserie a další. Nevychází přitom jen ze svých zkušeností, ale i z hodnocení majitelů z řad předplatitelů.
Další fackou do tváře automobilky je pak skutečnost, že mezi desítkou nejdoporučovanějších vozů pro letošní rok jakýkoliv její model chybí. Místo toho je mezi elektromobily upřednostňován Ford Mustang Mach-E, tedy jeden z největších konkurentů Tesly Model Y. I ten je spojován s některými potížemi, z nichž však zatím největší byl hluk, který vydávalo chlazení vozu při dobíjení. Ve výsledku je tedy hodnocen výtečně, zatímco Model Y je horší než průměrný.
Ve prospěch Fordu přitom nemluví jen lepší kvalita, ale rovněž skutečnost, že má lepší systém sledující řidiče. V důsledku toho sice majitelé nemohou přesedat za jízdy na zadní sedadla, děje se tak ovšem hlavně pro jejich dobro. U Tesly totiž nikdy nevíte, nač její technologie nezareaguje. Právě proto je třeba sledovat vozovku pomalu ještě bedlivěji, než kdyby systémy Autopilot a Full Self-Driving byly vypnuté. Ovšem právě v dohlížení na to Tesla selhává.
Nakonec tu nemáme mnoho nového, výtky ke kvalitě, autonomním systémům či volantu zazněly z mnoha stran již mnohokrát. CR to ale hezky sesumíroval a odebral vozu doporučení ke koupi, kterým dříve disponoval. Ke zjištěním magazínu se automobilka nepřekvapivě nevyjádřila, po zrušení oddělení pro vztahy s veřejností ostatně ani nemá jak.












Již od chvíle, kdy Tesla přišla s prvními obrázky volantu Yoke, jsme poukazovali na to, že uříznutí horní části věnce není dobrým nápadem. Co totiž funguje u závodních aut, je u těch silničních problémem, mají na to příliš tupé řízení a řidič musí ovládat i blinkry, stěrače, klakson... Foto: Tesla
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch